درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 130
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 1290
بازدید کل : 223778
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

شرکت ماکروسافت با همکاری پژوهشگران انگلیسی موفق به ساخت ابزاری شدند که قادر است امواج صوتی در محیط اطراف را به دام انداخته و به انرژی الکتریکی تبدیل کند. این دستگاه می‌تواند برای شارژ تلفن همراه استفاده شود.

پژوهشگران دانشگاه کوئین مری با همکاری شرکت ماکروسافت روی پیاده‌سازی ایده شارژ تلفن‌های همراه از طریق صوت کار می‌کنند. سال گذشته جو بریسکو و استیو دان از دانشگاه کوئین مری دریافتند که نواختن موزیک پاپ و راک موجب افزایش عملکرد پیل‌های خورشیدی می‌شود این یافته محققان در نشریه Advanced Materials به چاپ رسیده است.
در این راستا، شرکت ماکروسافت با همکاری محققان دانشگاه کوئین مری اقدام به ساخت نانوژنراتوری کرد که می‌تواند از نویزهای محیط اطراف، نظیر صدا موزیک، صحبت کردن افراد یا ترافیک برای شارژ کردن تلفن همراه استفاده کند.
پژوهشگران این پروژه از اکسید روی که دارای خواص پیزوالکتریک است، برای این کار استفاده کردند. اکسید روی که به‌صورت نانومیله مورد استفاده قرار گرفته، روی سطوح مختلف پوشش داده می‌شود؛ در نتیجه با کشیده شدن یا خمیده شدن سطح، نانومیله‌ها می‌توانند ولتاژ ایجاد کنند.
این نانومیله‌ها می‌توانند به حرکاتی نظیر اموج حاصل از صدای انسان پاسخ داده و دچار نوسان شوند. با ایجاد تماس الکتریکی با نانومیله‌ها، می‌توان جریان الکتریسیته ایجاد شده را برای استفاده در تلفن همراه به کار گرفت.
برای ساخت نانوژنراتوری در این ابعاد، محققان روش‌های مختلفی ارائه کردند تا هزینه تولید کاهش یابد. برای این کار، محققان ابتدا ماده شیمیایی حاوی نانومیله‌ها ساختند که می‌توان آن را روی سطح دلخواه اسپری کرد. با اسپری کردن، یک لایه از نانومیله روی سطح پلاستیک قرار می‌گیرد. با گرم کردن این محلول تا 90 درجه سانتیگراد، نانومیله‌ها روی سطح رشد کرده و تمام سطح را می‌پوشانند. معمولا از طلا برای ایجاد تماس الکتریکی استفاده می‌شود اما برای کاهش هزینه، محققان از فویل آلومینیومی استفاده کردند.
این گروه با این روش موفق به ساخت ابزاری در ابعاد یک تلفن همراه نوکیای مودل 925 شدند که می‌تواند 5 ولت انرژی تولید کند که برای شارژ یک تلفن همراه کافی است.
با این روش می‌توان شارژ باتری را بی‌نیاز از اتصال آن به برق انجام داد. جو بریسکو از محققان این پروژه می‌گوید: "این که بتوان تلفن همراه را برای استفاده طولانی مدت شارژ نگه‌ داشت موضوع بسیار جالب توجهی است. این ابزار می‌تواند انرژی سرگردان در محیط اطراف ما را به دام انداخته و استفاده کند."


پنج شنبه 2 مرداد 1393برچسب:ماسک زییایی صورت, :: 23:47 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

ماسکهای مخصوص,ماسکهایی مخصوص پوستهای نرمال

ماسک میوه ای مخصوص پوستهای نرمال

ماسکهایی مخصوص پوستهای نرمال افرادی که دارای پوستهای نرمال هستند را میتوان خوش شانس تر از بقیه دانست چراکه پوست آنها نه مشکل خشکی بیش از اندازه و ظاهر شدن علائم پیری زودرس را دارد و نه همانند پوستهای چرب مستعد جوش و آکنه است. با این وجود حتی پوستهای نرمال هم نیازمند نگهداری و مراقبت هستتد و بهترین راه مراقبت از آنها استفاده از مواد طبیعی در محصولات زیبایی است. ما شما را با چند نوع ماسک طبیعی مخصوص پوستهای نرمال آشنا میکنیم.

ماسک روغن زیتون، سبوس گندم و زرده تخم مرغ : یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با 2 تا 3 قاشق چایخوری سبوس گندم و یک زرده تخم مرغ مخلوط کرده و تا زمانیکه به صورت یک خمیر یکدست در آید هم زدن را ادامه دهید. این ماسک را  مدت 20 دقیقه روی صورت قرار داده و سپس بشوئید. این یک ماسک لایه بردار، رطوبت رسان و درخشان کننده است.

ماسک موز، عسل و پرتقال: موز یک ماده مغذی اعجاب انگیز است و شما را از بوتاکس بی نیاز خواهد کرد. برای تهیه این ماسک کافی است نصف یک موز رسیده را با عسل و پرتقال آمیخته و به صورت یک خمیر یکدست روی پوست قرار دهید و بعد از 20 دقیقه آنر ا بشویید. استفاده منظم از این ماسک مانع تضعیف پوست شده و آن را جوان و شاداب نگه میدارد.

 ماسک توت فرنگی: مخلوط نصف لیوان توت فرنگی رسیده و 1/4 لیوان آرد ذرت به صورت خمیر میتواند ماسک مناسبی برای پوستهای نرمال باشد. اجازه ندهید این ماسک با چشمان شما تماس پیدا کند چرا که خاصیت اسیدی توت فرنگی به چشمان شما آسیب میزند. این ماسک را 30دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک ماست آلوئه ورا وپرتقال: یک قاشق غذاخوری ماست را به همراه یک چهارم فنجان آب پرتقال و یک قاشق چایخئوری عصاره آلوئه ورا مخلوط کنید و حداقل به مدت 5دقیقه روی پوست صورت قرار داده و سپس به آرامی با آب ولرم بشوئید.

ماسک تخم مرغ، لیمو، شیر خشک و  هسته زردآلو: یک تخم مرغ را با آب یک لیموی تازه و 4 قاشق چایخوری شیر خشک بدون چربی و یک قاشق پودر هسته زردآلو مخلوط کرده و روی پوست صورت و گردن قرار دهید و بعد از 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید. این ماسک یک لایه بردار مناسب است و برای جوانسازی پوست کاربرد دارد.
منبع:پرداد



 

رنگ آرایش,رنگهای آرایشی,راهنمای آرایش

با تغییر دادن رنگ مورد استفاده تان  می توانید روحیه تان  را تغییر دهید.یک راهنمای آرایش ، الهام گرفته از چاکراهای بدن برای شما داریم ، ببینید که رنگ ها چقدر روی شما تاثیر گذارند !!!

رنگها فقط روی چشمهایتان اثر نمیگذارند،آنها می توانند تمامی حواس شما را تحت تاثیر قرار دهند.هر رنگی از رنگین کمان میتواند الهام بخش یک احساس خاص باشد و حتی گمان می رود که رنگهای بخصوصی به کسانی که از آنها استفاده کنند انرژی می دهند و آنها را درمان میکنند.

حتما در مورد چاکرا شنیده اید که از هندوستان آغاز شده و حالا به طور فراگیری در جهان گسترش یافته است .بطور اساسی نظریه چاکرا می گوید که بدن دارای چاکراها یا نواحی است که مانند مراکز انرژی عمل میکنند.این هفت چاکرای اصلی در یک خط مستقیم از قسمت لگن شروع می شود وتا بالای سر ادامه دارند.هر چاکراهی نشان دهنده یکی از هفت رنگ رنگین کمان است که هرکدام دارای قدرت درمانی و خواص منحصر به فردی هستند.این موضوع را نظریه پیشرفته رنگ می گوییم.

همه اینها یعنی چه؟رنگهای آرایشی مورد علاقه شما در واقع به حفظ سلامتی و تعادلتان کمک میکنند و تغییر دادن ظاهرتان شاید بر خلق و خو و انرژیتان تاثیر بگذارد.از پیشنهادات ما که از چاکرا الهام گرفته شده استفاده کنید تا بفهمید که چه طیفی از رنگها برای شما مناسب است.حتی اگر مردد هستید،میتوانید از آن به عنوان بهانه ای برای اضافه کردن رنگهای تازه به مجموعه سایه هایتان استفاده کنید.

 



ادامه مطلب ...


 

محیط زیست > گیاهان- همشهری آنلاین:
بانک گیاهی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با کمک دانش و توان متخصصان خود موفق به راه‌اندازی "بانک گیاهان درون شیشه‌ای" در کشور شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رئیس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران در مورد راه‌اندازی این کلکسیون گفت: تکنیک کشت بافت گیاهی (In vitro culture of higher plants) این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان ریزنمونه‌های گیاهی شامل سلول، بافت و اندام گیاهی را در شرایط استریل و کنترل شده، تولید و به دور از عوامل تنش‌زای زنده و غیرزنده، برای مدت زمان طولانی حفظ و نگهداری و در نهایت احیا کرد.

در این شرایط می‌توان انواع ریزنمونه‌های گیاهی از جمله ریزنمونه‌های عاری از بیماری، بافت کالوس، ریزنمونه‌های ترنسفرم شده و یا گیاهان باززایی شده از اندام‌های مختلف و... حاصل از انواع گونه‌های گیاهی بومی و غیر بومی را که با اهداف مختلف در شرایط درون شیشه‌ای به دست آمده است، حفظ و نگهداری کرد و حتی از نمونه‌های تکثیر رویشی از جمله کلکسیون درختان میوه که با هزینه و ریسک زیاد ناشی از عوامل تنش‌زا مواجه هستند، نسخه پشتیبان تهیه و نگهداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با تکیه بر کادر مجرب، فضا، امکانات و تجهیزات لازم در این خصوص، توانست برای اولین بار "بانک گیاهان درون شیشه‌ای" شامل انواع گیاهان مختلف دارویی، زینتی، سبزی، درختان میوه، گیاهان زراعی و مرتعی را که خود در برگیرنده انواع مختلف ریزنمونه گیاه است، راه‌اندازی کند. این بانک از این ظرفیت برخوردار است که به منظور تسهیل امور پژوهشی و یا تولیدی، ژرم پلاسم درون شیشه‌ای مورد نیاز افراد را در حد توان در اختیار آنها قرار دهد.

در حال حاضر بانک گیاهای درون شیشه‌ای واقع در بانک گیاهی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، انواع مختلفی از ریزنمونه‌های درون شیشه‌ای گیاهان از جمله انگور، انار، سیب زمینی، سیر، موسیر، آلوئه، ماریتیغال، کاکتوس، ارکید، آنتوریوم و ... را در کلکسیون درون شیشه‌ای خود حفظ و نگهداری می‌کند.

بر اساس این گزارش، استادان، دانشجویان، پژوهشگران و تولیدکنندگان می‌توانند در راستای ارتقای این اهداف، با مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران همکاری متقابل داشته باشند.



یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:تقسیم غذای شبانه گیاهان, :: 16:40 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
محیط زیست > گیاهان- همشهری آنلاین:
پژوهش جدید محققان مرکز جان اینز نشان داد که گیاهان برای جیره‌بندی غذا و اجتناب از قحطی در طول شب تقسیم‌های ریاضی انجام می‌دهند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به گفته محققان این اولین گواه محکم در فرآیند زیستی بنیادی از یک محاسبه پیچیده ریاضیاتی است.

در طول شب هنگامی که گیاه نمی‌تواند از انرژی خورشید برای تبدیل دی‌اکسیدکربن به قند و نشاسته استفاده کند، ذخایر نشاسته را برای باقی ماندن این ماده تا صبح تنظیم می‌کنند.

در شیوه، ساز و کارهای درون برگ میزان دخیره نشانسته را اندازه‌گیری و بر اساس ساعت درونی مشابه ساعت زیستی بدن، زمان را تا طلوع خورشید برآورد می‌کند.

اندازه ذخیره نشاسته با زمان باقیمانده تا طلوع خورشید برای تنظیم سرعت صحیح مصرف نشاسته تقسیم می‌شود تا هنگام روز حدود 95 درصد نشاسته حتی در صورت زودتر آغاز شدن شب یا تفاوت میزان ذخیره نشاسته مصرف شود.

محققان پیشنهاد کرده‌اند که این فرآیند به واسطه دو نوع مولکول با نامهای «S» برای نشاسته و «T» برای زمان انجام می‌شود.

اگر مولکولهای S تجزیه نشاسته را تحریک کرده و مولکولهای T از آن جلوگیری کنند، سرعت مصرف نشاسته با نسبت مولکولهای S به مولکولهای T یا S‌ تقسیم بر T تعیین می‌شود.

به گفته محققان این محاسبات بسیار دقیق بوده تا گیاه دچار قحطی‌زدگی نشده و موثرترین استفاده از غذایشان را داشته باشند. درک چگونگی رشد گیاهان در تاریکی می‌تواند به گشودن راههای تازه برای ارتقای مزارع کمک کند.



یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:درخت رنگین کمان, :: 16:0 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

درخت رنگین‌کمانی را ببینید

محیط زیست > گیاهان- همشهری آنلاین:
تنه این درخت را کسی رنگ نکرده است، این رنگ‌های گیرا به طور طبیعی به وجود آمده است. این درخت اوکالیپتوس رنگین‌کمانی (نام علمی: اوکالیپتوس دگولپتا) نام دارد و در جزایر فیلی‌پین می‌روید.

Rainbow Eucalyptus2

نام‌ این درخت از رنگ‌های جذابی که روی تنه‌ها و شاخه‌های‌شان مشاهده می‌شود، الهام گرفته شده است.

Rainbow Eucalyptus3

واگر چه ممکن است به نظر برسد که کسی با قلم مو این رنگ‌ها را روی این درختان نقاشی کرده است، این‌ رنگ‌ها کاملا طبیعی هستند. اوکالیپتوس رنگین‌کمانی بر خلاف اغلب درختان، پوسته ضخیم چوب‌پنبه‌ای بر روی تنه‌اش ندارد. این پوسته نرم است و به صورت لایه‌های ورقه‌ورقه‌شده از بافت مرده بالا می‌آید. این ورقه ورقه شدن پوست درخت به طور یکنواخت انجام نمی‌شود، و دارای مراحل متفاوتی در مناطق متفاوت تنه درخت است.

Rainbow Eucalyptus4

هنگامی یک ورقه پوست درخت می‌ریزد، پوسته سبز تازه‌ای از زیر آشکار می‌شود. هنگامی که سن این پوست جدید بالا می‌رود، بافت آن تغییر رنگ می‌دهد، و به رنگ سبز تیره و بعد آبی، و به دنبال آن ارغوانی و صورتی- نارنجی درمی‌آید، و در نهایت درست پیش از پوسته‌ریزی رنگدانه‌ قهوه‌ای در آن ایجاد می‌شود.این فرآیند با سرعت‌های متفاوت و در نواحی جداگانه پوست درخت رخ می‌دهد، و در نتیجه این تغییر رنگ مداوم، این الگوی رنگین‌کمانی به وجود می‌آید.

Rainbow Eucalyptus5

Rainbow Eucalyptus6



یک شنبه 7 ارديبهشت 1393برچسب:گل جسد شکوفا شد!, :: 15:56 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
محیط زیست > گیاهان- همشهری آنلاین:
انتظار طولانی طرفدارانی که مشتاق بازدید و بو کشیدن رایحه گل غول‌پیکری که به دلیل بوی تنفرانگیزش به گل جسد شهرت دارد سرانجام به پایان رسید و این گیاه از روز گذشته آغاز به شکوفا شدن کرد.

براساس گزارش فاکسنیوز، این گیاه استوایی که به خاطر بوی وحشتناکی که از خود ایجاد می‌کند، به گل جسد شهرت یافته از عصر روز یکشنبه در باغ گیاه‌شناسی کاپیتول در آمریکا آغاز به شکوفا شدن کرد. متخصصان از یک هفته پیش انتظار شکوفایی این گل را می‌کشیدند و از این رو ساعات بازدید این باغ را افزایش داده اند.

گل جسد

بوی وحشتناک این گل استوایی روز دوشنبه به اوج خود خواهد رسید و برای دو روز ادامه خواهد داشت. نام رسمی این گیاه تیتان‌آروم بوده و بومی جنگل‌های سوماترا در اندونزی است. این گیاه اولین بار در سال 1878 کشف شد.

به گفته محققان بوی ناخوشایند این گیاه که به بوی اجساد گندیده شباهت دارد، ابزاری برای جذب حشرات است.



جمعه 23 اسفند 1392برچسب:سیگارومضرات آن, :: 18:26 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

كلمه اى اسپانيايى است كه از «سيگارا» به معنى «دركاغذ پيچيدن» مشتق شده است. در انگلیسی به سیگار معمولی یعنی به برگ های خشک وبریده شدۀ گیاه توتون که در کاغذ پیچیده شده باشد سیگارت ( cigarette ) می گویند وبه سیگار برگ یعنی برگ های گیاه توتون که بطور مستقیم بدون پیچیدن در کاغذ استفادهمی شود سیگار می گویند.
توتون ، تنباکو و دخانیات- توتون کلمه ای ترکی است و بهمعنای دود می باشد. . در عربی واژه توتون به “دخان ” و یا «دخانیات» و در انگیسی بهآن تاباکو و در ایران تنباکو ،و در فرانسه و آلمانی به آن «تاباک» میگویند.

ترکیبات و موادتشکیل دهنده سیگار

مواد تشکیل دهنده سیگار شامل دو بخش کلیمیباشد. الف- عناصر ساختمانی ب- عناصر شیمیایی

الفعناصرساختمانی

این بخش شامل: توتون، کاغذ، مواد نگهدارنده ،چسب،رنگهای شیمیایی جهت نوشتن مارک سیگار ، و اسانس است.

1- فیلتر سلولزی (سلولز استات) سیگار  که با کاغذمتخلخلی بنام (PLUGWRAP) پوشیده شده است. وظیفه فیلتر خنک کردن و تمیز کردن دودسیگار است.                        

2- 
کاغذ(TIPPING) که فیلتر را میپوشاند و برخیاوقات برای تهویه بیشتر و کاهش تار(قطران) سیگار دارای سوراخهای ریزی (پرفراژ) میباشد

3- 
ترکیب تنباکو و کاغذ سیگاری که آن را احاطهکرده است. اگر از نزدیک نگاهی به کاغذ سیگار بیندازید ، خط های هم فاصله ای راخواهید دید که روی سیگار به صورت حلقه های موازی در می آیند و سیگار را به قرص هایباریک متوالی تقسیم می کنند . این حلقه ها که به حلقه های سوخت معروفند ، ناشی ازضخامت های مختلف کاغذ سیگار هستند و بدین ترتیب باعث کنترل سرعت سوختن سیگار میشوند یعنی وقتی سیگار آزادانه می سوزد قسمت های ضخیم ، سرعت سوختن را کم می کنند ومانع اشتعال سریع آن می شوند اما وقتی شخصی به سیگار پک می زند با رسیدن اکسیژن وبالا رفتن دمای قسمت های مشتعل ، ابتدا قسمت ضخیم مرزی و سپس قسمت نازک می سوزد وبیشترین دود را تولید می کند . علاوه بر این کاغذ سیگار حاوی ترکیبات شیمیایی استکه آنها نیز آهنگ سوختن را کم می کنند  .

4-چسب برای چسباندن اجزاء سیگار استفاده شده ومنشأ گیاهی دارد. که معمولاً از صمغ عربی بدین منظور استفاده میشود.



ادامه مطلب ...


جمعه 23 اسفند 1392برچسب:تهیه مواد شوینده خانگی, :: 18:17 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

حتی برخی افراد ترجیح می دهند ، با استفاده از مواد طبیعی ، لوازم بهداشتی و آرایشی در خانه تهیه کنند تا از یک طرف در هزینه ها صرفه جویی شود و از سوی دیگر سالم باشند .

استفاده از گیاهان معطر و گل ها در ساخت عطر و صابون یکی از فعالیت هایی است که علاوه بر این که سرگرم تان می کند ، می تواند درآمد زا هم باشد امروزه استفاده از اسانس روغنی و عصاره موجود درمیوه ها و سبزیجات و دانه های روغنی به دلیل وجود مواد موثره و ترکیبات مفیدی که در این مواد یافت می شوند در ساخت انواع شوینده ها بکار رفته و با عنوان صابون وشامپوهای ضد خشکی پوست ، کاهش دهنده چین و چروک ، مناسب برای پوست های چرب و خشک به فروش می رسد. در صورت آشنایی با خواص انواع میوه ودیگر مواد غذایی طبیعی و تاثیر آن ها بر پوست می توانید به راحتی شوینده متناسب با نوع پوست تان را در خانه تولید و استفاده کنید . در واقع حفظ چربی پوست ، استفاده از شوینده متناسب با فصل و آب وهوا ، شست وشوی صورت با صابونهای معطر ، پیشگیری از ابتلا به التهابات پوستی با حذف رنگ های مصنوعی از فواید تولید صابون های میوه ای در خانه است .

تهیه صابون با عسل و خیار
یک روش ساده برای تهیه صابون های معطر استفاده از میوه دلخواه ، موم تصفیه شده خالص و روغن پایه با اسانس طبیعی است . مثلا می توانید با مواد غذایی مانند عسل و خیار صابون تهیه کنید .برای تهیه صابون عسل و خیاربه یک فنجان خرده صابون سفید رنگ ، یک قاشق غذا خوری موم خالص و تصفیه شده ، یک قاشق غذا خوری عسل ، دو عدد خیار پوست کنده و رنده شده به علاوه یک قاشق غذا خوری روغن بادام نیاز دارید .برای ذوب کردن صابون های دور ریز و موم می توانید ظرفی مناسب را پر از آب کرده ، روی حرارت متوسط اجاق گاز قرار داده و تا جوش آمدن آب صبر کنید ، سپس صابون ها را در ظرف کوچکتری گذاشته ودر آب در حال جوش قرار دهید . تا ذوب شدن کامل قطعات صابون منتظر بمانید . همین روش را برای ذوب کردن موم بکار گیرید و در انتها صابون و موم ذوب شده را در ظرفی جداگانه مخلوط کنید. از دستگاه مایکروفر نیز می توانید برای آب کردن صابون ها استفاده کنید . سپس عسل را به مواد بیفزایید و آن را به خوبی مخلوط کرده تا یکنواخت شوند .
منتظر بمانید تامواد کمی سفت شده و لایه نازکی روی آن تشکیل شود سپس روغن بادام و عصاره خیار را به آن اضافه کرده و در قالب بریزید. به مدت 2 تا 3 ساعت صبر کنید تامواد سرد شده و شکل بگیرند .

 



با یک نگاه صاحبان این چشم ها را روان شناسی کنید

آیا می دانید؟ : قدیمی ها حرف خوبی می زدند؛ این که چشم آدم ها آینه دل شان است. این روزها خیلی ها به این باور رسیده اند که جدای همه راه و روش های روانکاوی و خودشناسی و… می شود حال و هوای هر آدمی را از روی چشم هایش فهمید. اصلا این روزها در دنیا در کنار علم روان شناسی دانشی باب شده به نام «چشم شناسی»؛ یک علم تازه سوغات سرزمین چشم بادامی های چینی. چینی ها معتقدند با نگاه کردن به چشم های هر کسی می شود میزان سازش پذیری یا اعتمادی را که در وجودش هست فهمید. آنها می گویند با چشم ها می شود نوع احساس هر آدمی را هم درک کرد. این روزها «چشم شناس ها» هم مثل چینی ها به این باور رسیده اند. تحقیقات آنها نشان می دهد که مردمک چشم آدم ها غیر از این که به میزان نور محیط واکنش نشان می دهد و بزرگ و کوچک می شود، به میزان احساسات شان هم حساس است.

● چشم های موفق

چشم شناس ها ـ با چشم پزشک ها فرق دارند ـ می گویند سایز و اندازه مردمک چشم، رنگ عنبیه و شکل خطوطی که در آن هست می تواند مثل یک آینه، بود و نبود درون آن آدم را نشان بدهد. در واقع آن ها از این فاکتورها برای تخمین میزان سلامت روحی آدم ها استفاده می کنند. حتی میزان سلامت جسمی افراد را هم می شود از نوع خطوط عنبیه و درخشندگی رنگ آن تشخیص داد.وقتی که شما به صورت کسی برای اولین بار خیره می شوید ناخودآگاه چشم هایش را بیشتر از باقی اعضای صورتش می بینید و به سمت آن کشیده می شوید. برای همین است که روانکاوان به تماس چشمی در ارتباط موثر با بقیه خیلی تاکید دارند و آن را رمز موفقیت هر کسی می دانند. در واقع وقتی با کسی ارتباط چشمی برقرار می کنید به طور ناخودآگاه می توانید احساسات و عواطف او را از طریق چشم ها بخوانید و کم کم به او نزدیک تر شوید. اگر به مرور این کار را انجام بدهید دیگر می فهمید که هر آدمی چه طور خصوصیاتی دارد و چه قدر نسبت به صحبتها و عملکرد شما حساسیت نشان می دهد. همه این ها را فقط چشم ها به شما می گویند. هر آدمی شکل و رنگ چشم متفاوتی دارد. اما می شود با کمی دقت شکل چشم همه آدم های دنیا را در گروه های خاصی طبقه بندی کرد. چینی ها از روی همین طبقه بندی شکل و ظاهر چشم ها کلی اطلاعات در باره هر کسی به دست می آورند.

● چشم هایی نزدیک به هم

این نوع چشم ها نشان می دهند که صاحبشان نگاهی حساب شده و دقیق به زندگی دارند و هر کارشان از روی برنامه و هدف است.اگر چه گاهی اوقات زود از کوره در می روند اما روی هم رفته آدم های مهربانی هستند. این نوع آدم ها معمولا همیشه یک ارزیابی کلی از آدم های دور و برشان می کنند و بعد با آنها وارد رابطه می شوند. همین است که بیشترشان هم آدم های موفقی هستند.



ادامه مطلب ...


 

یک جراح ایرانی واکسن سرطان مغز در اروپا را آزمایش می کند..

به گزارش گروه علمی زد فان به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نتایج آزمایشات  بالینی واکسن اختصاصی‌ساز برای درمان سرطان مغز

در آمریکا با موفقیت قابل  توجهی در افزایش طول عمر بیماران همراه بوده است.

 

در نخستین آزمایش بالینی این روش درمانی در اروپا، «رابرت دمگر» بیمار ۶۲  ساله انگلیسی مبتلا به گلیوبلاستوما مولتی فرم (GBM) –

شایع‌ترین و  کشنده‌ترین نوع تومور مغزی – تحت درمان قرار گرفت.

 

تیم پزشکی بیمارستان کینگز کالج لندن به سرپرستی دکتر «کیومرث اشکان»  نخستین مرحله آزمایش بالینی واکسن اختصاصی‌ساز سرطان مغز را انجام دادند.

در مرحله نخست درمان، بخش اعظم تومور با جراحی خارج شد و سپس بیمار بمدت شش هفته تحت رادیوتراپی و شیمی درمانی قرار گرفت.

در روش ایمنی درمانی (immune therapy)، سلول‌های تومور بیمار در کنار  سلول‌های دندریتیک – سلول‌های ایمنی تخصصی گرفته شده

از خون – در محیط  آزمایشگاه کشت داده و برای تشخیص و مقابله با سلول‌های سرطانی مجددا آموزش  داده شدند.

واکسن اختصاصی تهیه شده به بازوی بیمار تزریق شد، با این هدف که سلول‌های  دندریتک قادر به آموزش سایر سلول‌ها در سیستم ایمنی برای

نابود کردن  سلول‌های سرطانی شوند؛ زمانی که واکسن به بیمار تزریق می‌شود، از رشد تومور  جلوگیری شده و طول عمر بیمار افزایش پیدا می‌کند.

طول عمر بیماران مبتلا به سرطان مغز با روش‌های درمانی متداول ۱۲ تا ۱۸ ماه  است، اما در روش درمانی DCVax طول عمر بیماران تا سه سال افزایش پیدا  می‌کند.

این بیمار نخستین دوز از واکسن اختصاصی‌ساز سرطان مغز را در سپتامبر ۲۰۱۳  (شهریور ماه) دریافت کرد و ۱۰ دوز دیگر را طی دو سال آینده دریافت می‌کند.

 

دکتر «کیومرث اشکان» سرپرست بخش نورو- اونکولوژی و جراح مغز بیمارستان کینز  کالج تأکید می‌کند: سرطان مغز یکی از کشنده‌ترین

انواع سرطان محسوب می‌شود  که نیازمند توسعه روش‌های درمانی جدید و موثرتر است؛ باتوجه به نتایج  امیدوار کننده آزمایشات بالینی

روش ایمنی درمانی در آمریکا، امیدواریم که  در انگلیس نیز شاهد نتایج مثبت مشابهی باشیم.



 


اعداد و ارقام صرفا محدود به کار اقتصاددانان نیستند. با استفاده از آنها می‌توان اطلاعات جالبی درباره دنیای علم نیز به دست آورد.
با چشم‌گیرترین عددهای این دنیا در هفته گذشته آشنا شوید.

2023 / 1402: سالی که بنیاد Mars One قصد دارد تا دو مرد و دو زن را در سفری بی‌بازگشت به سیاره سرخ بفرستد.

185 دلار: قیمت نخستین گوشی هوشمند بریل (خط ویژه نابینایان) دنیا.

گروه اینترنتی خورشید - khorshidgroup.net


0.61 کیلو: میزان کوکائینی که یک انسان معمولی می‌تواند در بدن خود جاسازی کند.

15: کودکان احتمالی ساکن روی سیاره Kepler-62e طی مدت 5 سال زمینی، 15 بار جشن تولد می‌گیرند!

60 دلار: قیمت یک بسته افشانه تنفسی حاوی اکسی‌توسین؛ هورمونی که تنفس آن باعث می‌شود شما احساس عاشق شدن بکنید!

گروه اینترنتی خورشید - khorshidgroup.net


80 هزار: تعداد مرگ‌های ناشی از سوء مصرف دارو و الکل در آمریکا طی سال 2010 / 1389

22: تعداد افرادی که در اثر ویروس جدید آنفولانزای پرندگان موسوم به H7N9 جان خود را از دست داده‌اند.

75 میلیون دلار: میزان سود میلیونر کلاهبردار انگلیسی که بمب‌یاب قلابی به دولت‌های سراسر جهان فروخته است، و باعث مرگ سربازانی شده است که به این ابزارها برای یافتن مواد منفجره اعتماد کرده بودند.



ادامه مطلب ...


جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 20:48 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

پزشکان استرالیایی در آزمایش‌های اخیر خود موفق به طراحی یک دستگاه پمپاژ جدید برای بیماران مبتلا به دیابت نوع یک شده‌اند که برای پیشگیری از موارد خطرناک تشنج و کما در این بیماران مفید است.

 

 به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «تیم جونز» از متخصصان علوم پزشکی در بیمارستان اطفال «Princess Margaret» در این رابطه گفت: این تیم تحقیقاتی توانستند یک پمپ مصنوعی پانکراس‌مانندی را طراحی کنند که وظیفه رساندن و یا متوقف ساختن انسولین به بدن بیماران دیابتی را برعهده دارد.

 

این وسیله جدید همچنین قادر است احتمال وقوع کمای کشنده در این بیماران را تشخیص دهد و بنابراین زمانی که سطح قندخون این افراد به شدت افت می‌کند، آزاد شدن انسولین در بدن را متوقف می‌سازد.

 

 جونز همچنین اظهار داشت: برخی از بیماران دیابتی نوع یک، هنگام افت گلوکز خون با لرزش و ضربان قلب شدید روبرو می‌شوند.

 

همچنین برخی افراد هیچ‌گونه علائم هشداردهنده‌ای را تجربه نمی‌کنند و در نتیجه نیاز این افراد به دستگاه جدید بسیار بیشتر خواهد بود.

 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، «مایک ویلسون» مدیر انجمن تحقیقاتی دیابت جوانان استرالیا نیز گفت: ساخت این دستگاه، پزشکان استرالیایی را به تولید دستگاه پانکراس مصنوعی نیز نزدیک‌تر می‌کند.