درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 15 فروردين 1393برچسب:افراکتی/قائم شهر, :: 23:41 ::  نويسنده : معصومه رستمی       


دو شنبه 23 دی 1392برچسب:چشمه های زیبا و دیدنی, :: 20:35 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

چشمه‌های باداب سورت واقع در استان مازندران، شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشتکوه، روستای قلعه سر، قرار دارد.
چشمه‌های باداب سورت در سال ۱۳۸۷ به عنوان دومین اثر طبیعی ملی ایران و بعد از چشمه پامو کاله ترکیه به عنوان دومین چشمه آب شور جهان ثبت جهانی شده است





 khorshidgroup.org - گروه اینترنتی خورشید



 khorshidgroup.org - گروه اینترنتی خورشید

 khorshidgroup.org - گروه اینترنتی خورشید




ادامه مطلب ...


یک شنبه 15 دی 1392برچسب:مازندران/قائم شهر, :: 23:19 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

جواهرده منطقه‌ای تاریخی با جنگل‌های سرسبز است که نیمی از سال پوشیده از برف و در فصل تابستان
از هوای بسیار مطبوع برخوردار است. این منطقه از سه جهت در محاصره کوه قرار دارد.




کاخ سلطنتی رامسر یا کاخ مرمر با ۶۰۰ متر مربع زیربنا در میان باغی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع واقع شده است.
در محوطه بیرونی کاخ تا دریا باغ بزرگی از گونه‌های گیاهی متفاوت و نایاب خارجی و گل‌های زینتی احداث شده است.




ییلاق یا دره سه هزار منطقه‌ای بکر با چشم اندازهای بدیع و آب و هوای مطبوع
به همراه آبشارها و چشمه‌ها هر بازدیدکننده‌ای را به خود جلب می‌کند.




موزه حیات وحش خشکه‌داران با مساحتی بالغ بر ۲۶۰ هکتار دارای گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی است
و تنها جنگل جلگه‌ای و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران بشمار می‌رود.




دریاچه کوهستانی ولشت از جمله دیدنی‌ترین میراث طبیعی ایران است که هر ساله
بسیاری از علاقه‌مندان به کوهنوردی و ماهیگیری را به سوی خود جلب می‌کند.

 



ادامه مطلب ...


شنبه 2 آذر 1392برچسب:دریا/عکس دریا, :: 20:51 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
دریای مازندران

موقعیت: استان‌های گلستان، گیلان و مازندران

طول دریای مازندران حدود ۱۰۳۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتر و عرض آن بین ۱۹۶ تا ۴۳۵ کیلومتر است. این دریا دارای تنوع زیستی متفاوتی است كه مهمترین آن ماهی‌های خاویاری است هرچند كه به دلیل صیدهای غیرمجاز نسل ماهیان خاویاری ‌رو به انقراض است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)


130 رودخانه به این دریا می‌ریزند که بزرگ‌ترین آنها رود ولگا است که هر سال به طور میانگین ۲۴۱ کیلومترمربع آب را وارد دریای مازندران می‌کند. دریای مازندران را به نام‌های دریای خزر، وركانه، گرگان و دریای كاسپین نیز می‌شناسند.

خزر نام قومی‌ است كه به همراه دیگر اقوام بیابان‌گرد شمال قفقاز، در زمان ساسانیان، بارها و بارها به سرزمین ایران ‌تاختند و پس از حضور کوتاه مدت خود معمولاً به دست سپاه ساسانی از مرزهای ایران بیرون رانده می‌شدند. در هیچ یک از نوشته‌های مؤلفان شرقی و غربی دوران پیش از اسلام نامی از "خزر" بر دریای شمال ایران دیده نشده ‌است. در نوشته‌های مؤلفین اسلامی، این دریا در کنار نام‌های دیگر، خزر هم نامیده شده ‌است.

دریای گرگان یا دریای ورکانه نام این دریاچه بزرگ در عهد هخامنشیان و همچنین اشکانیان است اما كاسپین از نام قوم کاسپی یا کاسی گرفته شده‌ که قبل از آریایی‌ها در کرانه‌های غربی تا جنوب غربی این دریا ساکن بوده‌اند و به تدریج تا کرانه‌های جنوبی آمدند.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)

دریاچه گَهَر

موقعیت: استان لرستان


دریاچه گَهَر یک دریاچه کوهستانی در ایران است که در منطقه حفاظت شده اشترانکوه بین بخش زز و ماهروی الیگودرز و دورود قرار دارد و سالانه حدود یكصد هزار نفر از آن دیدن می‌كنند. شما می‌توانید علاوه بر استفاده از آرامش این دریاچه ماهیگیری نیز كنید. این درحالی است كه به دلیل نداشتن راه ماشین‌رو تا حد زیادی از خرابی و آلودگی به دست انسان به دور مانده ‌است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)


ساحل این دریاچه به جز در ضلع غربی و شرقی که ساحلی ماسه‌ای دارند برای شنا مناسب هستند اما در سایر نقاط دارای ساحلی صخره‌ای است که برای شنا مناسب نیست. در قسمت پایین دریاچه، جنگلی انبوه وجود دارد که در شرف نابودی است. در قسمت بالای آن نیز جنگلی انبوه وجود دارد که این جنگل هم در معرض خطر نابودی است. با حدود ۴۰ دقیقه پیاده‌روی می‌شود به دریاچه گَهَر دوم رسید. عمق آن کم است و ماهیان کف دریاچه را با کمی دقت می‌شود به خوبی دید. ماه‌های تیر و مرداد بهترین زمان سفر به این دریاچه ‌است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)

دریاچه شورمست

موقعیت: استان مازندران


تورهای گردشگری زیادی به صورت یكروزه و دو روزه علاقه‌مندان را به بازدید از دریاچه شورمست در سوادكوه می‌برند. دریاچه شورمست، تنها دریاچه طبیعی شهرستان سواد‌کوه که وسعت آن ۱۵ هزار متر مربع و حداكثر عمق آن پنج متر است. این دریاچه در ۵/۵ کیلومتری شهرپل سفید واقع شده ‌است. دریاچه طبیعی شهرستان سوادکوه، در شش کیلومتری غرب شهر پل سفید و در ارتفاعات مشرف به این شهر در مجاورت روستای شورمست واقع شده ‌است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)


منظره این دریاچه با جنگل اطراف آن که از درختان کهنسال و بلند قامت توسکا پوشیده شده، آن را به یکی از زیباترین اماکن موجود در شهرستان سوادکوه تبدیل ساخته ‌است. دریاچه شورمست به دلیل قرار گرفتن در شاهراه تهران شمال و وجود دو محور جاده آسفالته و راه آهن از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)

دریاچه مهارلو

موقعیت: استان فارس


نام این دریاچه، برگرفته از نام روستای مهارلو از توابع شهرستان سروستان استان فارس است که در نزدیكی آن قرار گرفته است. وسعت این دریاچه 25 هزار هكتار بوده كه بخش عمده‌ای از این دریاچه بر اثر خشكسالی سال 1387 خشك شده و تنها 600 كیلومتر مربع آن باقی مانده است. مهارلو در غرب دریاچه بختگان كه امروز‌ كاملا خشك شده،‌ قرار گرفته است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)


مهم‌ترین گونه پرنده این دریاچه فلامینگو است. از این دریاچه برای تهیه نمک صنایع استان فارس هم استفاده می‌شود. همچنین به دلیل سرازیرشدن فاضلاب آبزیانی كه در آن زندگی می‌كنند در خطر نابودی قرار گرفته‌اند. آب دریاچه مهارلو شور است که توسط سه رودخانه نوبه‌اى خشک،حمزه، سروستان و همچنین روان آب‌هاى کوه‌هاى مجاور تامین می‌شود. حداكثر عمق این دریاچه سه متر است.


عکس هایی از 12 دریاچه شگفت انگیز ایران (+توضیحات)



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 23:41 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

http://ghaemkhabar.ir/wp-content/uploads/2013/06/map.jpg



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 23:8 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
تاریخچه قائم شهر

 

 

شهرستان قائم شهر بر حسب شواهد و قرائن موجود از جمله اماکن مذهبی نظیر امامزاده یوسف رضا و یا آرامگاه علامه فقیه شیخ طبرسی از سابقه دیرینه تمدن و فرهنگ قبل از قرن ششم هجری خبر میدهد و با توجه به سوابق موجود بنای اولیه این شهر در دوران قاجاریه با نام علی آباد نهاده شد که شامل قریه ای با واحدهای تجاری و مسکونی در حوالی میدان طالقانی امروزی و محله هایی در اطراف و روستاهای بزرگ نظیر چمنو(جمنان فعلی) قادیکلا و کوچکسرا در حاشیه بوده است که بعد از انقراض دوران قاجاریه و آغاز حکومت رضا خانی به لحاظ موقعیت خاص منطقه ای (محل عبور کاروانهای تجارتی و زیارتی از استانهای همجوار مانند تهران گیلان و خراسان ) . حکومت آن زمان را بر آن داشت که در شهر واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ از قبیل کارخانجات نساجی و گونی بافی و چوب بری و شالیکوبی دایر نماید این مسائل باعث شد که مردم از اطراف و اکناف و سایر ولایات کشور به این سامان مهاجرت نمایند و نهایتا در سال ۱۳۱۴ علی آباد تبدیل به شهرستان شاهی شد و در این مقطع از زمان با احداث راه آهن سراسری و توسعه صنایع نساجی در این شهرستان کم کم به جمعیت و توسعه عمرانی و ساخت و ساز شهر افزوده شد. پس از انقلاب نام این شهرستان به قائم شهر تغییر یافت و امروز به عنوان یک شهرستان استراتژیک جغرافیایی که ارتباط تهران بزرگ را با شمال و شمال شرقی از دو مسیر متفاوت جاده فیروزکوه و جاده هراز مرتبط می سازد دارای اهمیت ویژه می باشد.

 

منابع طبیعی و جنگل ها

با توجه به اوضاع طبیعی شهرستان قائم شهر ، بارش و رطوبت جهت ایجاد پوشش گیاهی فراهم می باشد. البته پوشش گیاهی در تمام نقاط آن یکسان نمی باشد زیرا تا ارتفاع ۲۰۰۰ متری که نفوذ رطوبت دریآی خزر از بین رفته و یآ به کمترین مقدار می رسد ، از تراکم جنگل بسیار کم می شود و بمرور بجای جنگل مراتع جایگزین می شود. در شهرستان قائم شهر فصل خشک به طور کامل وجود ندارد جنگل : شروع جنگل قائم شهر از کوه پایه های البرز شمالی میباشد که دارای حداکثر بارندگی می باشد و میزان گسترش جنگل در گذشته به طرف دشت بیشتر بوده است که به مرور به منظور تهیه اراضی مزروعی ، درختان جنگل کاملا بریده شده اندو یا به صورت بقایای جنگل مخروبه با درختان پهن برگ دیده می شوند. به طور کلی جنگل ها در حاشیه جنوبی قائم شهر دارای تراکم بیشتری است و انواع درختان مانند : راش ، ممرز ، توسکا و کلهر ملج انجیلی و … می توان دید پارک جنگلی تالار : پارک تالار یکی از پارکهای جنگلی معروف شهرستان قائم شهر می باشد که این پارک در سال ۱۳۷۱ تاسیس شده و مساحت آن بالغ بر ۱۶۰ هکتار می باشد. فرآورده های جنگلی عبارت است از : ذغال ، چوب ، هیزم ، چوب آلات تبدیلی این جنگل در ۱۰ کیلومتری قائم شهر قراردارد. و پوشیده از درختان آزاد ، ممرز ، توسکا ، بلوط ، اوجا ، ملچ ، عرعر ، انجیر ، ولیک ، شمشاد ، انار ، بوته تمشک و.. با چشم اندازهایی بسیار زیبا و بدیع دارای امکانات بهداشتی و تفریحی مثل زمین فوتبال میبباشد

 

موقعیت فرهنگی

مردم شهرستان قائم شهر که عموما دارای مشاغل کارگری هستند همواره از نظر علمی و آموزشی دارای جایگاه ممتازی در استان می باشند. از نظر درصد با سوادی مردم این شهرستان رتبه اول در استان را دارا می باشد. جمعیت افراد با سواد در قائم شهر ۸۳٫۹ درصد بوده و همچنین این شهرستان از نظر تعداد دانشجوی رشته های مختلف بخصوص رشته های پزشکی و تعداد پزشکان به نسبت جمعیت رتبه بسیار خوبی را در استان و کشور دارا می است. این شهرستان از بعد آموزش عالی در دو مرکز : دانشگاه آزاد و تربیت معلم بانوان برخوردار است. مرکز تربیت معلم در سال ۱۳۵۸ راه اندازی شد و در حال حاضر با داشتن ۱۲۰ دانشجو در چهار رشته ی تحصیلی فعالیت می کند

 

دانشگاه آزاد قائم شهر

دانشگاه آزاد اسلامی قائم شهر که بزرگترین واحد دانشگاهی در استان های مازندران ، گلستان و گیلان میباشد و به لحاظ قدمت و سابقه یکی از ۵ دانشگاه آزاد کشور محسوب می شود . در سال ۱۳۶۲ آغاز به فعالیت نموده و هم اکنون در مقاطع کاردانی،کارشناسی و ۲۷ رشته در کارشناسی ارشد بطور پیوسته و ناپیوسته دانشجو می پذیرد.ضمناً این دانشگاه بیش از ۱۷۰۰۰ دانشجو دارد.

 

موقعیت جغرافیایی

قائم شهر یکی از شهرستان های مرکزی استان مازندران است که از آب و هوای مناسبی برخوردار میباشد. حدود جغرافیایی آن از شمال به شهرستان جویبار (که زمانی جزو قائم شهر بود) ، از جنوب به شهرستان سوادکوه (که سوادکوه نیز زمانی جزو قائم شهر بود) ، ، از غرب به شهرستان بابل و از شرق به شهرستان ساری محدود است. ارتفاع قائم شهر از سطح دریا ۵۱٫۲ متر است و در اقلیم معتدل و مرطوب در دشت شیبدار تا نسبتا مسطح و بر روی رسوبات آبرفتی دوران چهارم زمین شناسی قرار گرفته است. مساحت شهرستان قائم شهر در حدود ۷۴۰ کیلومتر مربع و تراکم نسبی جمعیت آن ۴۵۲ نفر در کیلومتر مربع می باشد که پر تراکم ترین شهرستان در سطح استان محسوب می گردد. و اخیرا اعلام شده است که یکی از پر تراکم ترین شهر ها بعد از تهران !!! است.

گـــذر راه آهن و قــرار گرفتن در جاده مواصلاتی پایتخت با شمال و شرق بر اهمیت شهر افزوده است.

این منطقه در دوره های قبل با نام علی آباد معروف بود. در سال ۱۳۱۴ هـ. ش به شاهــی تغییر نام یـــافت و پس از انقـــلاب اسلامی به خـــواست عمــوم مردم ، قائم شهر نامیده شد.

دلاواله جهانگرد فرانسوی در سال ۱۲۰۵ از جاده در دست احداث شاه عباسی در این منطقه در سفرنامه اش گزارشی داده است . کشاورزی از گذشته های دور در این منطقه رواج داشت و پنبه ، برنج ، توتون ، کنف و نیشکر از جمله تولیدهای کشاورزی قائم شهر بوده است . غلامحسین افضل الملک که نزدیک به صد سال پیش به این شهر آمده بود ، از کارخانه پنبه پاک کنی یاد کرده است .

کارخانه نساجی شماره ۱ کارخانه گونی بافی در سال ۱۳۱۶ و کارخانه کنسرو و در سال ۱۳۲۲ فعالیت خود را آغاز کردند و تا مدتها بعنوان یکی از کارخانجات موفق در امر تولید فعالیت داشته است .

فاصله قائمشهر تا تهران ۲۲۵ کیلومتر و تا مشهد ۷۱۰ کیلومتر می باشد.

شهرستان قائمشهر یک شاهراه محسوب می شود. دو جاده مهم کشور، جاده هراز و جاده فیروزکوه در قائمشهر به هم می رسند.

 

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 23:5 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

تپه گردکوه جمنان در قائم‌شهر، جنوب‌شرقی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ باشمارهٔ ثبت ۸۸۰۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

باستان شناسان در کاوشگری از تپه گردکوه قائم شهر به آثار و بقایایی دست یافتند که این شهر را با پیشینه تاریخی بیش از ۵هزار ساله به یک شهر باستانی قدیم معرفی می کند سایت باستانی گـردکوه قدیمی ترین استقراری که تا به حال باستان شناسان به آن دست پیدا کرده اند مربوط به عصر مفرغ می باشد که قابل مقایسه با حصـــار ۳ دامغان می باشد که بعد از عصر مفرغ دوره آهن را داریم که از عصر آهن ۱ تا ۳ در سطح ۶۵ هکتار بصورت پراکنده مشاهده می شود و گوری که به دست آمده مربوط به عصر آهن ۳ می باشد و عصر آهن ۱ و ۲ در داخل خشتها که جهت استفاده مصطبه ای می باشد مشاهده شده است و همچنین استقرار بقایای دوره اشکانی به دست آمده است . تپه مرکزی بعنوان قلعه نظامی کاربرد نظامی داشته است که به نظر می رسد مربوط به دوره ساسانی می باشد و دوره اسلامی از آن نیز به عنوان پادگان استفاده می شده و ۴۲ پادگان نظامی که در طبرستان بوده یکی از آنها در چمنود ( جمنان ) بوده است که بیشتر جنبه نظامی داشته است.شواهد موجود نشان می دهد که تپه مرتفع ۲۶متری گردکوه قائم شهر در سال ۱۶۸ هجری قمری پایگاه یا برج نظامی بوده است.و در عمق ۵/۱متری زمین دامنه ارتفاعات گردکوه اسکلت اموات به همراه لوازم زندگی از قبیل ظروف و کوزه سفالی متعلق به دو هزار و هشت سال پیش کشف شده است.

                                    گرد کوه باستانی قبل از کاوش

 گردکوه باستانی حین کاوش

گرد کوه باستانی بعد از کاوش



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 23:1 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
نقشه قدیمی شهر قائمشهر

 

این شهر در سال ۱۳۱۴ از علی‌آباد به شاهی تغییر نام پیدا کرد و در سال ۱۳۵۷ و در جریان انقلاب اسلامی ایران به قائم‌شهر تغییر نام پیدا کرد ،شهرستان قائم‌شهر از سمت شمال و شمال غرب به شهرستان جویبار و شهرستان بابلسر و دریای مازندران (دریای خزر)، از سمت جنوب به شهرستان سوادکوه، از سمت غرب به شهرستان بابل و از سمت شرق به شهرستان ساری محدود است.در سال‌های دور شهرستان فیروزکوه و بخش‌هایی از شهمیرزاد ، تا سال ۱۳۵۹ شهرستان سوادکوه و ۱۳۷۶ شهرستان جویبار بخش‌هایی از قائم شهر بوده که به شهرستان تبدیل شدند,جمعیت شهرستان قائم‌شهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ نزدیک به بیش از ۳۲۰،۷۴۱ نفر است .شهرستان قائم‌شهر در ۳۶ درجه و ۲۸ دقیقه عرض شمالی تا ۵۲ درجه و ۵۳ دقیقه طول شرقی واقع شده‌است.

 

naghshe

نمای داخلی شهرداری قدیم

نمای داخلی شهرداری قدیم

rahan



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:کوه،عسلویه, :: 22:50 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

این کوه باستانی پردیس است که در حومه شهرستان جم از توابع عسلویه استان بوشهر و در نیمه های راه بندر کنگان به فیروز آباد شیراز قرار دارد. قله این کوه نزدیک ترین نقطه زمین به خورشید است، چون بالاترین ارتفاع در نزدیکی خط استواست.
مغناطیس فوق العاده قوی کوه در جهان زبانزد است و اگر در فاصله ۵۰ تا ۱۰۰ متری کوه یعنی تقریبا انتهایی ترین نقطه مشخص آسفالت با ماشین توقف کنید و ترمز دستی را بخوابانید، ماشین به جای سر پائینی به نرمی به سمت کوه کشیده می شود که البته همین مغناطیس برای رانندگان نا آشنا بسیار دردسر ساز بوده و تاکنون تعداد زیادی از خودروها بی اختیار با کوه تصادف کرداند.


از جمله خواص خارق العاده ی این کوه کمک به درمان مبتلایان به ایدز است.به خاطر نزدیکی این کوه به خورشید امکان رشد و نمو ویروس های بیماری زا از جمله ویروس HIV صفر است.

پزشکان متخصص بریتانیایی در موسسه ی Imperial Medical College در شهر لندن اخیرا در مقاله ای در روزنامه ی تایمز ضمن بر شمردن این خاصیت از سازمان ملل درخواست کرده اند تا نام این کوه را به ANTI-HIV Mountain تغییر دهند.

 

کوه پردیس,کوه باستانی پردیس,خواص کوه پردیس


دکتر Tim Hopkins رییس موسسه ی فوق و دارنده ی مدرک فوق تخصص در رشته ی ایمونولوژی و ویروس شناسی درخواست ایجاد شهرک‌های درمانی برای مبتلایان به ایدز در این منطقه داشته است.وی معتقد است با اسکان مبتلایان به ایدز در این منطقه پس از حداکثر مدت ۱۸ ماه هیچ نشانه ای از بیماری در این مبتلایان دیده نشود. از دیگر خواص درمانی این کوه که زبانزد همه ی متخصصین mountain trapi (کوه درمانی) است، خواص مغناطیسی بوده که باعث تخریب سلول های سرطانی شده و به همین دلیل متخصصین بسیاری بیماران سرطانی را به کوه نوردی در این کوه توصیه می‌کنند.


پوشش گیاهی منطقه نوعی خار بیابانی گرمسیری منحصر به فرد است که خواص دارویی فراوان دارد و عسل حاصله از منطقه تماما پیش‌ خرید چند کارخانه ی داروسازی بزرگ جهان است. یکی از ترکیبات اصلی مسکن Advil که یکی از بهترین قرص های شناخته شده برای ناراحتی های اعصاب و دردهای میگرنی است از همین عسل تهیه می شود.

این منطقه خرمای ویژه ای نیز تولید می کند که به نام خرمای خصه معروف است و کاملا در شیره ی خود غرق می شود یعنی یک کاسه ی آن ظرف سه ساعت پر از شیره می شود.
 اندازه ی این خرما اندازه ی آلبالو بوده و به جهت همان خواص دارویی منطقه تماما برای ساخت قندهای رژیمی برای بیماران دیابتی صادر می شود.

 

کوه پردیس,کوه باستانی پردیس,خواص کوه پردیس

نکته ی جالب و دیدنی دیگر رویش درخت زیتون در دامنه ی شمالی کوه حد فاصل شهرستان جم تا روستاهای چاهه و دره پلنگی می باشد که در آب و هوای آن منطقه بسیار بعید می نمود.فعلا سندی برای قدمت چاهه و دره پلنگی وجود ندارد ولی علائم مشهودی از غار نشینی مشاهده و فسیل های مختلفی در این منطقه به وفور پیدا شده است.


در لایه های زیرین این کوه معدن عظیمی از آب خنک و فوق العاده سالم وجود دارد، آن هم در اطراف عسلویه! مردم چاهه و جم، کوه پردیس را فوق العاده مقدس و محترم می شمارند و به استناد علائم موجود در آتشکده احتمالا یکی از اولین مکان هایی بوده که نفت در آن سوزانده شده است.

 

با افتتاح جاده ی فیروز آباد به عسلویه توسط پتروشیمی، رفتن به این منطقه بسیارراحت تر شده است. پتروشیمی با تاسیس سه شهرک بزرگ در این منطقه اقدام به تاسیس فرودگاه جم نموده و چهارشنبه ی هر هفته یک پرواز به مقصد جم انجام می شود که امکان بسیار خوبی برای سفر به این منطقه اعجاب انگیز است.

منبع:asemoni.com



صفحه قبل 1 صفحه بعد