درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

 

 مقدمه

ISIS/Draw         نرم افزاری است كه با استفاده از آن می توان ساختارهای شیمیایی را در مدت زمان كوتاهی رسم نموده و آنها را به صورت مدلهای سه بعدی مشاهده كرد. دسترسی به این نرم افزار برای استفاده های غیر تجارتی به صورت رایگان امكان پذیرمی باشد.

 

 نصب ISIS/Draw :

 



ادامه مطلب ...


باکتری هایی که استرس را کاهش می دهند

مطالعات جدید نشان می دهند باکتری های پروبیوتیک موجود در ماست قادرند به بهبود روحیه و خلق و خوی افراد کمک قابل توجهی کنند. بررسی های پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس نشان داد افرادی که روزانه دو وعده ماست پروبیوتیک مصرف می کنند، عملکرد مغزی و تمرکز بهتری دارند.

 

پیش از این تاثیرات مثبت باکتری های مفید موجود در فرآورده هایی مانند ماست بر ارتقای سطح ایمنی بدن نشان داده شده بود. این محققان معتقدند سویه های پروبیوتیک خاصی در ماست وجود دارد که مصرف آن در طول زمان می تواند فوایدی برای سلامتی داشته باشد از جمله از بین بردن استرس، اضطراب و دیگر مشکلات روحی.

پژوهشگران امیدوارند که با تغییر ترکیب باکتری های سیستم گوارش بتوانند به درمان اختلالاتی همچون اوتیسم، پارکینسون و آلزایمر بپردازند.



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:خون مصنوعی, :: 1:37 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

به گزارش مهر طي دو تا سه سال آينده استفاده آزمايشي از خونهاي مصنوعي به دست آمده از سلول هاي بنيادين بالغ آغاز خواهدشد، به اين اميد كه به زودي استفاده از خون جايگزين درمناطقي كه دسترسي به خون طبيعي وجود ندارد، فراهم بيايد.

تيمي از محققان دانشگاه ادينبرگ شيوه اي را براي استخراج سلول هاي بنيادين جوان از مغز استخوان و رشددادن آن در آزمايشگاه ها براي توليد خون مصنوعي ابداع كرده اند كه نتيجه اين شيوه سلولهايي بسيار مشابه گلبولهاي قرمزخون خواهدبود.

دانشمندان همچنين درحال ارائه تركيبات شبه خوني هستند كه به عنوان تركيبي موقتي تا زماني كه امكان انتقال خون واقعي در بدن به وجود بيايد، به بيمار تزريق مي شود. انتقال خون در كشورهاي مختلف، علاوه بر هزينه بالايي كه دارد مي تواند زمينه مناسب براي انتقال انواع بيماري هاي عفوني را فراهم آورد.

توليد خون سلولهاي بنيادين مي تواند مانع از بروز چنين خطراتي شود، همچنين با دراختيارداشتن چنين تكنيكي مي توان به توليد گروه خونيO منفي پرداخت، گروهي كه تنها هفت درصد از مردم جهان آن را در اختيار دارند اما 98 درصد مردم جهان مي توانند از آن استفاده كنند.

با وجود اينكه خون مصنوعي نمي تواند جايگزين كاملي براي خون طبيعي باشد و در تمامي جراحي ها به كمك بيماران بيايد اما درعين حال مي تواند شيوه هاي درمانهاي اورژانسي، مناطق جنگي و مناطق بحران زده را متحول كند. همچنين مي توان از اين تركيب درموقعيت هاي ويژه بيمارستاني براي مثال جراحي هاي گزينشي استفاده كرد و جان هزاران نفر را درسرتاسر جهان نجات داد.

زماني كه تكنيك دانشمندان ادينبرگ تكميل شود آنها مي توانند از سلول هاي بنيادين جنيني يا سلولهاي پوستي دست ورزي شده ژنتيكي براي توليد حجم بيشتري از اين سلولهاي خوني مصنوعي استفاده كنند.

محققان دانشگاه اسكس شيوه اي پيچيده تر را براي ساخت خون مصنوعي ابداع كرده اند كه طي پنج تا 10سال آينده تكميل خواهدشد و با استفاده از آن جايگزيني مصنوعي و كاملا شبيه به خون ساخته خواهدشد كه عملكردي مشابه با خون طبيعي داشته و براي استفاده در بدن تمامي بيماران با گروه هاي خوني متفاوت قابل استفاده است.



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:آلزایمر،دیابت, :: 1:35 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نتایج پژوهش دانشمندان آمریکایی حاکی از آن است که بیماری دیابت با وقوع آلزایمر مرتبط است.
به گزارش سرویس پژوهشي خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان دانشکده پزشکی و دندانپزشکی نیوجرسی و دانشگاه نورث وسترن آمریکا متوجه شدند که همزمان با وقوع دیابت، میزان قابل توجهی از پروتئين «پپتید بتا آمیلویید» که مشخصه بیماری آلزایمراست، در قشر مغز، هیپوکامپ و همچنین شبکیه چشم افزایش می‌یابد. نکته قابل توجه در این پژوهش این بود که در صورت فقدان علامتی از بیماری دیابت، میزان قابل توجهی از بتاآمیلویید در مغز و شبکیه چشم مشاهده نشد.
این پژوهش در نوع خود به عنوان اولین تلاش محققان در بررسی رابطه مستقیم دیابت و آلزایمر است.
بر اساس این پژوهش، مدل‌های تجربی دانشمندان نشان می‌دهد که تشکیل بتا آمیلویید موسوم به «اولیگومر» در مغز و شبکیه چشم با یکدیگر مشابه است و این امر می‌تواند در توضیح علائم بارز بیماری آلزایمر یاری رسان باشد.
دکتر «کلاین» از محققان ارشد این پژوهش در این رابطه می‌گوید: «اولیگومرها» سموم عصب گرایی هستند که امروزه بعنوان عامل تحلیل حافظه در بیماری آلزایمر به حساب می‌آیند؛ آنچه باعث پدیدار شدن و حضور آنان در وقوع بیماری آلزایمر می‌شد تا به امروز یک راز بوده است، اما یافته‌های حاصل از این پژوهش که با بیماری دیابت مرتبط است، سرنخ مهمی را در اختیار محققان قرار داده است.
به گفته دکتر «فرد ریکس» از دیگر دانشمندان شرکت کننده در این تحقیق، نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که دانشمندان می‌توانند وقوع و گسترش بیماری آلزایمر را طی آزمایشاتی بر شبکیه چشم دنبال کنند.
تحقیقات پیشین نشان داده است که انسولین نقش مهمی را در شکل‌گیری خاطرات بر عهده دارد. هنگامی که انسولین به اعصاب متصل شود، «اولیگومرها» باعث از بین رفتن گیرنده‌های انسولین از سطح دیوار هسته‌ای می‌شوند که این امر باعث مقاومت انسولین در مغز می‌شود. این چرخه معیوب که در آن بیماری دیابت مسؤول اصلی تجمع «اولیگومرها» است، باعث می‌شود تا اعصاب بیش از پیش به انسولین مقاوم شوند.
دکتر «کاسیناتان» در رابطه با این تحقیق می‌گوید: با توجه به شیوع روزافزون بیماری آلزایمر و دیابت، ایجاد یک مدل فیزیولوژیکی برای آسیب شناسی عصبی بیماری آلزایمر، هدفی مهم است. این امر به ما این امکان را می‌دهد تا نشانه‌های زیستی بالقوه برای بیماری آلزایمر و همچنین آزمایش و ابداع داروهای مربوطه را شناسایی کرد.
این پژوهش در مجله «Alzheimer`s Disease» منتشر شده است



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:ایدز, :: 1:32 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

يافته‌هاي جديد محققان مؤسسه تحقيقاتي اسكريپس نشان مي‌دهد، يك تركيب طبيعي بدست آمده از اسفنج دريايي مي‌تواند ويروس انساني نقص سيستم ايمني را در سلول‌هاي آلوده نابود كند.

به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تركيب جديد مي‌تواند كلاس جديدي از داروهاي ضد ويروس اچ آي وي با ظرفيت سركوب تكثير ويروس در سلول هاي حاد و مزمن آلوده ايجاد كند.
روش درماني شامل استفاده از برخي داروهاي ضد رترو ويروس، درمان ضد رترو ويروس بسيار فعال (HAART)‌ و شامل كاهش روند گسترش بيماري است.
«سوزانا والنتين» سرپرست تيم تحقيقاتي اسكريپس خاطرنشان مي‌كند: مخازن ويروس اچ آي وي با روش‌هاي درماني فعلي بطور كلي از بين نمي روند، اما تركيب جديد مي‌تواند روند تكثير سلول‌هاي آلوده را بطور كلي متوقف كند.
در اين مطالعه از تركيب موسوم به Cortistatin A استفاده شده است. اين محصول طبيعي سال 2006 از اسفنج دريايي Coricium توسط تيم محققان شيمي موسسه اسكريپس سنتز و توليد شد.
محققان اين مركز در مطالعه جديد خود از نسخه سنتز شده تركيب didehydro-Cortistatin A استفاده كردند تا اثر آن را بر روي دو گونه ويروس اچ آي وي مورد بررسي قرار دهند.
درحالي كه تركيبات ضد رترو ويروس تنها توانايي مهار عفونت جديد را دارند، تركيب didehydro-Cortistatin A در عين كاهش روند تكثير در سلول‌هاي آلوده، انتقال سلول به سلول را نيز محدود مي‌كند.
توانايي اين تركيب در مهار روند توليد و تكثير ويروس 99.7 درصد گزارش شده است؛ همچنين اين مهار كننده جديد با دارا بودن ساختار دارو مانند در غلظت هاي پايين نيز موثر است.
دو گونه ويروس اچ آي وي شامل سويه HIV-1 به عنوان رايج ترين شكل ويروس و سويه HIV-2 بيشتر در غرب آفريقا و در بخش هايي از اروپا، ديده مي‌شود.

نتايج اين پژوهش در مجله Cell Host and Microbe منتشر شده است.



چهار شنبه 10 دی 1393برچسب:شکر،مضرات شکر, :: 1:6 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

اندر معایب شکر

 

 
1-شکر سیستم ایمنی بدن را از کار می اندازد. پس از هر بار مصرف محصولات شکردار، گلبولهای سفید بدن (نوتروفیلها) از کار می افتند و تا ۲ الی ۵ساعت بدن کاملا آماده آلوده شدن به هر نوع ویروس یا باکتری خواهد بود. طبق تحقیقات پس از هر بار خوردن چیزی شیرین سیستم ایمنی بدن تا ۷۵٪ کارایی خود را از دست می دهد و این دقیقا بهترین زمان برای فعال شدن میکروبها و ویروسها است.      
 
 
 
۲-شکر تعادل مواد معدنی بدن را بر هم می ریزد. چرا ؟ شکر ماده ای است فاقد ویتامین- فاقد مواد معدنی و فاقد فیبر. شکر ماده ای زائد است که بدن انسان قادر به هضم و جذب آن نیست از این رو برای اینکه ساختار ملکولی شکر شکسته شود بدن مجبور است از مواد معدنی محلول در بدن مصرف کند تا بتواند شکر را هضم کند . در نتیجه تعادل عناصر معدنی مثل کلسیم- منیزیوم - پتاسیم - سدیم و... را بر هم می ریزد.
 
 
 
۳-شکر سبب ترشح بیش از اندازه هورمون آدرنالین در بدن می شود. احساس اضطراب بیش از اندازه - آشفتگی و بد خلقی از نتایج آن هستند.
 
 
 
۴-شکر سبب بی حوصلگی است و کسانی که شکر مصرف می کند به هیچ عنوان میلی به ورزش کردن و فعالیت های بدنی ندارند
 
 
 
۵-شکر در کودکان سبب کاهش هوش و پایین آمدن نمره های درسی است.
 
 
 
۶-برخلاف آنچه پزشکان به شما می گویند خوردن چیزهای چرب تری گلیسیرید را بالا نمی برد بلکه این خوردن شکر است که تری گلیسیرید را بالا می برد !
 
 
 
۷-شکر باعث ضعف سیستم دفاعی بدن در برابر کلیه بیماریها میگردد.
 
 
 
۸-شکر به کلیه ها آسیب می زند. عامل اصلی ایجاد سنگ کلیه مصرف شکر است.
 
 
 
۹- عامل اصلی سنگ مثانه مصرف شکر است.
 
 
 
۱۰-بر خلاف تصور همگان این شکر است که کلسترول بد خون LDLرا به شدت بالا می برد و کلسترول خوب را پایین می آورد و در کل سبب بالا رفتن کلسترول می شود. این روغن حیوانی نیست که کلسترول را بالا می برد.
 
 
 
۱۱-شکر مقدار عناصر کروم و مس بدن را کاهش می دهد.
 
 
 
۱۲-شکر در جذب شدن کلسیم و منیزیوم اختلال ایجاد می کند. یعنی اگر لیوان شیر خود را با کیک یا شکلات میل می کنید هیچ کلسیمی در استخوانهای شما ذخیره نخواهد شد!
 
 
 
۱۳-شکر عامل اصلی سرطان از جمله سرطانهای سینه و پروستات و کلون و رکتوم است.
 
 
 
۱۴-شکر مقدار گلوکز خون را بی جهت افزایش می دهد.
 
 
 
۱۵-شکر باعث ضعیف شدن بینایی است.
 
 
 
۱۶-شکر باعث باریک شدن رگهای خونی و در نهایت سکته می شود.
 
 
 
۱۷- شکر باعث ترش کردن معده است. برخلاف تصور عامه که وقتی ترش می کنند چیزی شیرین می خورند تا آن را رفع کند!
 
 
 
۱۸- شکر ریسک مبتلا شدن به بیماریهای قلبی را زیاد می کند.


ادامه مطلب ...