درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

 

تشخیص بموقع علائم هشداردهنده سرطان و انجام اقدامات لازم می‏‌تواند گام موثری در جلوگیری از ابتلا و در مراحل بعد مانع از ورود بیماری به مراحل پیشرفته باشد.
 
علائم هشدار دهنده سرطان را جدی بگیرید

به گزارش فرازنیوز، دکتر کلانتری فوق تخصص خون و آنکولوژی در حاشیه سمینار یکروزه مروری بر سرطان ها و ایمن شناسی تومورها در کرمان اظهار کرد: در این سمینار آخرین تجربیات بین متخصصان در زمینه شناخت و درمان سرطان‌ها ارائه و مورد بحث و تبادل نظر متخصصان قرار گرفت.
 

علائم هشدار دهنده سرطان


وی گفت: متاسفانه شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان سرطان هستیم هرچند درمان بیماری سرطان در مواردی ممکن است با دشواری‌هایی همراه باشد اما درصورت تشخیص به موقع می تواند کمک زیادی به درمان باشد.

کلانتری تاکید کرد: آشنایی با علائم انواع سرطان و پیگیری سلامتی توسط خود افراد می‌توان سرطان و سایر بیماری‌ها را در مراحل اولیه کشف کرد، از این رو لازم است افراد در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده خاص و مراجعه به موقع به پزشک متخصص به شناسایی به موقع بیماری سرطان کمک کنند.

 وی مصرف انواع مواد مخدر و دخانیات مانند سیگار، تریاک و به ویژه قلیان را در کنار استرس و تغذیه ناسالم از مهمترین علل شیوع انواع سرطان‌ها دانست و گفت: متاسفانه در این میان با افزایش گرایش جوانان و نوجوانان ما به مصرف قلیان و استفاده از فست فودها باید نگران باشیم که آمار سرطان در جامعه روز به روز بیشتر می شود.

فوق تخصص خون و آنکولوژی خاطرنشان کرد: دخانیات، رژیم غذایی نامناسب، کمبود فعالیت بدنی یا اضافه وزن، مشروبات الکلی از جمله کلیدهای ورود به دنیای خطرناک سرطان است.

کلانتری با تاکید بر شناخت علائم هشداردهنده سرطان توسط افراد گفت: وجود توده یا ضخیم‌ شدگی در هر قسمتی از بدن، تغییر رنگ خال‌ها و یا رشد خال جدید یا تغییراتی در خال قدیمی، سرفه‌های مداوم و مزمن، افزایش یا کاهش بی دلیل وزن، ترشحات یا خونریزی‌های غیرمنتظره، تغییرات در گره‌های لنفاوی بدین صورت که گره لنفاوی به طور پیشرونده‌ای بزرگتر شود و بزرگی آن بیش از یک ماه ادامه پیدا کند، تغییرات پوست، ظهور خون در جاهای غیرمعمول از جمله علائمی است که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: در بیش‌تر مواقع این علائم، به معنی وجود سرطان نیستند و ممکن است به دلیل وجود تومور خوش‌خیم یا دلایل دیگر باشند و تنها پزشک می‌تواند در این مورد نظر دهد، اما آنچه که بسیار مورد تاکید است توجه به این مهم است که شخصی که این علائم یا تغییرات دیگری در او مشاهده شود باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کند تا مشکلاتش تشخیص داده شده و درمان شود.

فوق تخصص خون و آنکولوژی در خصوص علائم هشداردهنده سرطان سینه که روز به روز در حال افزایش است، گفت: وجود هر گونه توده سفت مانند سلولی با درد و یا بدون درد در سینه، کشیدگی یا فرورفتگی نوک و یا پوست پستان، خروج مایع از نوک پستان، به داخل کشیده شدن نوک پستان و قرمزی یا پوسته‌ریزی نوک پستان یا پوست پستان از جمله این علائم هستند که چه در زنان و چه در مردان باید از لحاظ احتمال سرطان پستان مورد توجه قرار گیرد .

کلانتری افزود: سرطان در ابتدا یک بیماری کوچک است که اگر به موقع تشخیص داده و درمان شود، شانس بهبود کامل آن بسیار زیاد است، توجه به علائم کوچکی که در ابتدای ایجاد سرطان پیدا می‌شوند، می‌تواند باعث تشخیص زودهنگام بیماری شود.



پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:ام اس, :: 1:27 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، دکتر برونو استانکوف ، متخصص مغز و اعصاب بیمارستان تنون پاریس می گوید پیشرفت بیماری ام.اس. کاملا غیر قابل پیش بینی است و در افراد مختلف ، متفاوت است.
 
6 نشانه بيماری ام.اس

به گزارش فرازنیوز، بر اساس نتایج تازه ترین مطالعات محققان فرانسوی ، نشانه های بیماری اسکلروز چندگانه (ام.اس) بسیار متفاوت است و تنها از طریق ام.آر.آی می توان این بیماری را تشخیص داد ؛ اما برخی نشانه های هشدار دهنده ای وجود دارد که هرگز نباید آنها را نادیده گرفت و به محض مشاهده آنها باید به پزشک مراجعه کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی فرانسوی زبان تاپ سانته ، دکتر برونو استانکوف ، متخصص مغز و اعصاب بیمارستان تنون پاریس می گوید پیشرفت بیماری ام.اس. کاملا غیر قابل پیش بینی است و در افراد مختلف ، متفاوت است. زیرا بسته به محل آسیب ، نشانه های متفاوتی دارد.

1- خستگی :

هر چند این نشانه « قابل مشاهده » نیست ، اما بی تردید رایج ترین نشانه این بیماری به شمار می رود. حدود 80 درصد افراد مبتلا به اسکلروز چند گانه دچار خستگی هستند. خاص ترین شکل این خستگی که به اختلال عصبی این بیماری مربوط می شود ، خستگی شدیدی است که با کمترین تلاش ذهنی یا جسمی بروز می کند. فرد بیمار بلافاصله پس از آغاز فعالیت خود به شدت احساس خستگی می کند ، تا آنجا که این احساس خستگی در طول روز مرتب افزایش می یابد.

2- اختلالات حافظه :

این مشکلات مشابه اختلالات فراموشی یا ضعف حافظه ای که ممکن است در دیگر بیماری های عصبی مانند آلزایمر مشاهده شود ، نیست. این ضعف حافظه بیشتر اشکال در توجه و تمرکز طولانی مدت بر روی یک موضوع یا پردازش اطلاعات مختلف به طور همزمان و سریع را شامل می شود. بنابراین ، این بیماری تأثیری قابل توجه بر حافظه دارد زیرا به یاد آوردن خاطرات مستلزم تلاش است. این اختلالات بسیار شایع است ، اما منجر به فراموشی جدی نمی شود.

3- تاری دید :

این احساس ناشی از التهاب عصب بینایی است. این مسئله با احساس تاری دید ، ضعف بینایی یا کاهش تشخیص برخی رنگ ها بروز می کند. این نشانه ای است که در یک سوم موارد در اوایل ابتلا به این بیماری مشاهده می شود و پس از پیشرفت بیماری شایع تر می شود.

4- بی حسی یا خواب رفتگی :

این مشکل جزئی از اختلالات حس لامسه است که غالبا بیماری ام.اس. را همراهی می کند. این بی حسی می تواند از احساس ساده مور مور شدن که چند روز طول می کشد ، تا اختلال بی حسی در برخی از اعضای بدن از جمله دست ، پا یا صورت را در بر بگیرد.

5- اختلال حرکتی :

این اختلال یکی از مشخصه های اصلی بیماری ام.اس. است که ممکن است هنگام راه رفتن یا حرکت دادن اعضای بدن بروز پیدا کند. این اختلال همچنین می تواند یک ضعف واقعی در یکی از اندام ها (به عنوان مثال فرد دیگر نمی تواند از افتادن اشیاء از دستش جلوگیری کند) یا یک طرف از بدن باشد. اگر این بیماری مخچه را نیز تحت تاثیر قرار داده باشد ، این اختلالات همچنین می تواند منجر به اختلال در حفظ تعادل شود.

6- اختلالات ادراری :

هرگز نباید این اختلالات را نادیده بگیریم ، زیرا برای درمان این اختلالات ، باید بتوانیم آنها را تشخیص دهیم. در مورد اسکلروز چندگانه این اختلالات ادراری ممکن است کاملا متضاد باشد : یا فرد نیاز شدید به دفع ادرار دارد یا اینکه فرد اصلا چنین احساسی ندارد و در تخلیه مثانه مشکل دارد.



راز درمان ایدز در دل مرجان‌های دریایی!

 فرازنیوز: متخصصان موسسه ملی سرطان استرالیا موفق به استخراج پروتئینی جدید از مرجان‌های پَردار شده‌اند که مانع از ورود ویروس ایدز به سلول‌های میزبان می‌شود.
 
راز درمان ایدز در دل مرجان‌های دریایی!

به گزارش فرازنیوز، چندین سال پیش متخصصان مرکز علوم دریایی استرالیا گونه‌ای از مرجان‌های پردار را از آب‌های شمال استرالیا صید کرده و همراه با 200 هزار نمونه دیگر در موسسه ملی سرطان «کورین رامسار» نگهداری کردند. وقتی متخصصان در حال آزمایش روی این مرجان‌ها بودند به تاثیر فوق‌العاده آنها در جلوگیری از آلوده شدن سلول‌های T شکلِ سیستم ایمنی به ویروس ایدز پی بردند. نتایج این مطالعه در 29 آوریل طی کنفرانسی اعلام شد و اگرچه این مطالعه در مراحل اولیه است اما این کشف امیدها را برای استفاده از ترکیبات حاصل از مرجان‌ها در درمان موثر ایدز تازه کرده است.

 
متخصصان موفق به کشف پروتئینی به نام cnidarin از مرجان‌های پردار شدند که می‌تواند از ورود ویروس ایدز به داخل سلول‌های T شکل جلوگیری کند. این مرحله در واقع مهمترین مرحله تکثیر و گسترش بیماری ایدز محسوب می‌شود. پروتئین cnidarin به صورت انحصاری تنها در یک نوع مرجان نرم مشاهده می‌شود اما با این حال متخصصان هنوز نمی‌دانند که این پروتئین دقیقا چه نقشی در حیات این مرجان‌ها ایفا می‌کند. اعتقاد متخصصان بر این است که توانایی بازدارندگی cindarin در مقابله با ایدز ناشی از خصوصیت منحصر به فرد این پروتئین است.
 
متخصصان موسسه ملی سرطان کورین رامسار اعلام کردند: پروتئین cindarin با پیچیدن به دور سلول ایدز از اتصال این ویروس با سلول‌های میزبان جلوگیری می‌کند و این یک خصوصیت منحصر به فرد است که تاکنون در هیچ پروتئین دیگری مشاهده نکرده‌ایم. در نتیجه به نظر می‌رسد پروتئین cindarin دارای مکانیسم عملکردی منحصر به فردی است.
 
اگرچه این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده از این پروتئین با هدف پیشگیری از ایدز، ویروس HIV در تقابل پروتئین cindarin مقاوم شود اما با این حال به دلیل اینکه این پروتئین در مقایسه با سایر روش‌های درمانی از یک مکانیسم متفاوت در مبارزه با عفونت ایدز استفاده می‌کند لذا بهره‌گیری از این شیوه درمان، اختلالی در سایر روش‌های درمانی مرسوم ایجاد نمی‌کند.
 
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تا پایان سال 2012 میلادی در جهان 35.5 میلیون نفر به ویروس ایدز آلوده شده‌اند که احتمالا در همان سال دو میلیون و 300 هزار مورد جدید آلودگی به این ویروس رخ داده اما یافتن پروتئین جدید می‌تواند خبر بسیار امیدوار‌کننده‌ای برای درمان این بیماری مهلک باشد.


پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب: آلزایمر پزشکان حافظه , :: 1:15 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
علمی و پزشکی - فرازنیوز: پزشکان معتقدند از هر 10 بیمار مبتلا به آلزایمر یک نفر به نوع خاصی از این اختلال مبتلا می‌شود که اغلب از چشم پزشکان پنهان می‌ماند.
 
 
به گزارش مدیکال دیلی، این نوع از آلزایمر که به عنوان آلزایمر پنهان یا «آلزایمر خارج هیپوکامپی» (HSP) شناخته می‌شود برخلاف نوع شایع‌تر این بیماری، مرکز حافظه یا ناحیه هیپوکامپ را درگیر نمی‌کند و به این ترتیب در این نوع از آلزایمر فرد دچار مشکلات حافظه‌ای نمی‌شود بلکه رفتارهای غیرعادی دیگری از وی سرمی‌زند. این بیماری موجب بروز خشونت، مشکلات بینایی و رفتارهای غیرمعمول در فرد مبتلا می‌شود که اغلب به اشتباه تشخیص داده شده و در نتیجه شیوه درمانی مناسبی برای آن درنظرگرفته نمی‌شود.
 
در این مطالعه «ملیسا موری» که سرپرستی تیم پزشکی مایوکلینیک را برعهده دارد به بررسی وضعیت مغزی بیش از 1800 بیمار مبتلا به آلزایمر پرداخت. موری و دستیارانش دریافتند در این نوع آلزایمر بخش‌هایی از مغز دچار مشکل می‌شوند که رفتار، توانایی حرکتی، قدرت تکلم و بینایی را کنترل می‌کنند.
 
به گفته پزشکان از آن جا که در این نوع از بیماری آلزایمر، حافظه مبتلایان درگیر نمی‌شود ممکن است همچون برخی دیگر از انواع اختلال‌های مغزی به اشتباه تشخیص داده شود به گونه‌ای که بیماران درمان مناسب را دریافت نمی‌کنند.
 


پنج شنبه 15 خرداد 1393برچسب:عکسی که دنیا را تکان داد!, :: 1:12 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

جنینی که از پزشک جراح خود تشکر کرد...
 
عکسی که دنیا را تکان داد!

ب شايد شما با اين عكس آشنا باشيد.

اين عكس در 19 آگوست سال 1999 توسط مايكل كلنسي عكاس مجله يو.اس تودي گرفته شده است

جنینی كه در این عكس دست جراح را در دست خود گرفته جنینی است كه دچار بیماری مادرزادی اسپاینا بیفیدا ( spina bifida ) (بیرون زدگی نخاع به علت بسته‌نشدن كانال نخاعی ) بوده است . در صورتی كه حاملگی و رشد جنین به همین شكل ادامه می یافت در ماه های آتی احتمال مرگ و یا فلج جنین بسیار بالا بود و برای اولین بار در تاریخ پزشكی قرار شد این جنین در هفته 21بارداری در داخل رحم مادر توسط جراح تحت عمل قرار گیرد .

 

 

 

 نام این كودك ساموئل ( Samuel Armas ) و نام جراح دكتر جوزف برونر ( Dr. Joseph Bruner) است . این عمل در یك مركز پزشكی دانشگاهی ( Nashville’s Vanderbuilt University Medical Center ) انجام شد.

این عكس بارها در اینترنت انتشار یافت بدون آنكه داستان واقعی آن در جایی ذكر گردد و هر چه انتشار یافت بیشتر به افسانه و تخیلات گویندگان آن ارتباط داشت .
بعد از عمل ، این جنین ( ساموئل فعلی ) دست خود را از داخل رحم خارج كرد و انگشت جراح را در دست گرفت و با قدرت فشرد به شكلی كه دكتر برونر در تن خود ارتعاش و مورموری را احساس كرد . در این لحظه عكاس یو.اس.تودی كه برای ثبت تاریخ اولین جراحی داخل رحم در محل حاضر بود تصویری را شكار كرد كه افكار عمومی جهان را تحت تاثیر قرار داد.

عكاس می گوید من در كناری ایستاده بودم و به رحم مادر نگاه می كردم ناگهان لرزش رحم را دیدم و خواستم از آن عكس بگیرم كه ناگهان یك دست از داخل آن خارج شد و دست جراح را فشرد . من عكس خود را گرفته بودم و این داستان آنقدر سریع بود كه پرستار پشت سر من فریاد كشید وآی چه اتفاقی افتاده است .


این عكس به سرعت در فاكس نیوز و سراسر جهان ارتباطات انتشار یافت .


هیچكس ، هرگز نخواهد فهمید كه این یك اتفاق بود و یا یك تشكر واقعی .



تشخیص آلزایمر با کره بادام‌ زمینی

 دانشمندان این دانشگاه بر این باورند، توانایی بوییدن با نخستین عصب جمجمه مرتبط است و این عصب اغلب یکی از اولین اجزایی است که تحت تاثیر زوال شناختی قرار می‌گیرد.
 
 محققان دانشگاه فلوریدا اعلام کردند: استفاده از کره بادام‌ زمینی می‌تواند به شیوه‌ای غیرتهاجمی و ارزان برای آزمایش امکان ابتلای بیماران به آلزایمر تبدیل شود.


در مورد بیماران آلزایمر، حس بویایی به شیوه‌ای خاص تحت تاثیر قرار می‌گیرد و در آن سوراخ چپ دماغ به طور قابل ‌توجهی بیش از سوراخ سمت راست تاثیر می‌پذیرد.

آزمایش انجام‌شده در دانشگاه فلوریدا شامل پوشاندن یک سوراخ و اندازه‌گیری فاصله‌ای بود که در آن بیمار می‌توانست بوی حدود یک قاشق از کره بادام‌زمینی را شناسایی کند.

در بیماران مبتلا به آلزایمر، سوراخ چپ دارای نارسایی بود و از حدود 10 درصد طیف کمتری در شناسایی بو در مقایسه با روزنه راست برخوردار بود.

در حالت کلی، بویایی انسان دو حس مجزا را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: حس بویایی یا «بو» و همچنین حس trigeminal که مانند حس سوزش فیزیکی یا خارش است.

کره بادام زمینی دارای هیچ عنصر trigeminal نیست و بوی خالص است که این موضوع آن را برای آزمایش‌ مبتلایان به آلزایمر ایده‌ال می‌کند.

استفاده از شیوه جدید می‌تواند روشی ارزان برای هشدارهای اولیه افراد مبتلا به آلزایمر باشد. شناسایی این بیماری آسان نیست و مستلزم معاینات نورولوژیکی و روحی است و باید توسط افراد حرفه‌ای انجام شوند.



اگر گوش درد دارید مسواکتان را عوض کنید!

 پزشکان با بررسی برروی بیمارانی که اغلب دچار بیماری هایی مانند عفونت های گوش ، حلق و یا بینی بوده اند دریافته اند که بیشتر این افراد خوب از دندان های خود نگهداری نمی کرده اند.
 
به گزارش فرازنیوز(faraznews.com)، گفتنی است، علت رخداد چنین عارضه ای بدلیل ارتباط بین دهان ، گوش و بینی می باشد، این ارتباط به سبب وجود راههایی بین آنها است بدین سبب آلودگی مسواک و وجود انواع میکروب ها و باکتری ها و قارچ ها بر روی آن می تواند از طریق بزاق دهان وارد گوش و یا بینی شود و باعث عفونت در آنها گردد.


بررسی ها نشان می دهند، دندان های کثیف و دچار کرم زده گی نیز می تواند علاوه بر ایجاد بیماری های قلبی عروقی سبب عفونت در مغز و نیز سینوس ها شود.

پزشکان ضمن توصیه اکید به افراد در رفتن به نزد دنادن پزشکان و انجام معاینات دوره ای ، به صورت مرتب مسواک های خود را تعویض نموده و آنها را در مکان های تمییز و خشک نگهداری نمایند.



پنج شنبه 14 خرداد 1393برچسب:پروتئین جوانی, :: 23:58 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

پروتئین جوانی کشف شد

 

پروتئین جوانی کشف شد

 این پروتئین به وفور در خون موش​های جوان یافت می شود.
 
پروتئین «جی دی اف 11» در خون موش های مسن تر تزریق شد و این مسئله نتایج جالب توجهی داد. قلب موش های مسن تر بهتر می تپید، عضلات آنها مقاوم تر و قوی تر شد.
 
«امی واگرز» از بخش سلول های بنیادین و بیولوژی دانشگاه هاروارد گفت:«زخم های عضلانی حیوانات مسن تری که این پروتئین مکمل را دریافت کردند، سریعتر مداوا شد. آنها می توانند با قدرت بیشتری بر روی میله ای فلزی فشار آورند و می توانند به اندازه موش های جوان بدوند».
 
پژوهشگران آمریکایی همچنین ثابت کردند خون موش های جوان امکان خون رسانی به مغز را بهبود می بخشد و شمار نرونهای موش های پیرتر را بیشتر می کند.
 
این موش ها، قوه بویایی خود را باز می یابند و بهتر می توانند بشنوند. همه این نتایج از نزدیک دنبال می شود.
 
در دراز مدت ممکن این این یافته ها کاربردهای پزشکی داشته باشد.



چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:آفت دهان را بشناسید, :: 23:52 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

آفت دهان را بشناسید

به گزارش فرازنیوز، آفت می‌تواند روی‌ لب‌ها، لثه‌ها، داخل‌ گونه‌ها، زبان‌، کام‌ و گلو ظاهر شود. از آنجایی که آفت دردناک است گاهی در صحبت کردن و غذا خوردن فرد نیز اختلال ایجاد می کند.  اگر معمولا ماده غذایی خاصی موجب بروز آفت در دهان شما می شود، از مصرف آن خودداری کنید.

علت‌ دقیق‌ ایجاد آفت مشخص نیست اما استرس و اضطراب، آسیب‌ مخاط‌ دهان‌ به دلیل مسواک زدن نادرست، درمان های دندانپزشکی و برخورد وسایل با بافت مخاط، خوردن غذا و نوشیدنی داغ‌، تحریک‌ ناشی‌ از غذاهای‌ ترش‌، اسیدی‌، تند و شور و همچنین عفونت های ویروسی از عوامل مستعد کننده آن به شمار می روند.

پیشگیری‌

دندان‌های‌ خود را روزانه دوبار مسواک‌ بزنید و یک بار از نخ‌ دندان‌ استفاده‌ کنید تا بهداشت و سلامت دهان و دندان هایتان به طور کامل رعایت شود.

می توانید برای شستشوی مخاط دهان از آب جوشیده و نمک نیز استفاده کنید.

اگر معمولا ماده غذایی خاصی موجب بروز آفت در دهان شما می شود، از مصرف آن خودداری کنید.

از تماس نزدیک با فرد مبتلا به آفت پرهیز کنید و تا حد امکان ظروف فرد مبتلا را جدا کنید.

هنگام مسواک زدن مراقب باشید به لثه ها و مخاط دهان آسیب وارد نشود.

در هنگام مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ، خوراکی های خشک و خشن مانند چیپس یا نان خشک احتیاط کنید تا بافت مخاطی دهان زخمی نشده و آسیب نبیند.

درمان

معمولا آفت به طور خود بخود پس از 5 تا 7 روز بهبود می یابد. برای تسریع درمان به ویژه زمانی که در حین خوردن و آشامیدن مشکل ایجاد شده است می توانید روزانه حداقل 3 بار دهان را با محلول رقیق آب نمک شستشو دهید.

برای درمان آفت داروهایی نیز وجود دارد که می توانید تحت نظر پزشک از آنها نیز استفاده کنید.

از مصرف غذاها و نوشیدنی های داغ، ترش و شور پرهیز کنید.

برای کاهش درد غذا را به صورت لقمه های کوچک بخورید و مایعات را نیز با نی بنوشید.

مواد غذایی سرد مانند بستنی معمولا موجب تسکین آفت های دردناک می شوند.

توصیه می شود در صورت بروز تب و همچنین عدم بهبودی آفت پس از حداکثر یک هفته حتما به پزشک مراجعه کنید.



چهار شنبه 14 خرداد 1393برچسب:بوتاکس با فضولات پرندگان, :: 23:48 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 

بوتاکس با فضولات پرندگان

به گزارش فرازنیوز، کارشناسان ژاپنی می گویند فضولات پرندگان تاثیر آشکارتری در بازگرداندن شادابی و جوانی به پوست دارد و این کاربردی است که از قرون وسطی در ژاپن مرسوم بوده است.

 
به گفته آنها، از دیرباز این شیوه در بین خوانندگان و اقشار حساس به زیبایی خود و کسانی که اصرار داشته اند حتی در کهنسالی هم زیبا و جوان به نظر آیند، رواج داشته است.
 
متخصصان ژاپنی تصریح می کنند که این موضوع منحصر به قدیم الایام نیست و در حال حاضر نیز برخی از ستاره های هالیوود از این مواد طبیعی برای رهایی از بوتاکس و عوارض مخرب آن استفاده می کنند. 
 
این کارشناسان می افزایند که فضولات بلبل هایی که در جزیره کیوشو (بزرگترین جزیره از جزایر چهارگانه ژاپن واقع در جنوب غرب این کشور) زندگی می کنند، از بهترین مواد برای زیبایی پوست به شمار می رود.
 
این استدلال در ادامه اظهارات کارشناسان زیبایی ژاپنی وجود دارد که اگر فضله پرندگان روی میوه، برگ و یا بذرها بریزد، بوی بد و مشمئز کننده نخواهد داشت. ظاهرا این کارشناسان، پوست انسان را دارای چنین خاصیتی در تماس با فضله پرندگان می دانند.
 
متخصصان ژاپنی، پیشتر نیز فواید استفاده از حلزون – البته حلزون هایی که در شرایط ویژه پرورش داده شوند- را به عنوان ابزاری موثر در نگهداری از پوست صورت و دست ها کشف کرده اند.


چهار شنبه 7 خرداد 1393برچسب:, :: 23:26 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

قبلی که نشان می دهد آسپیرین یک داروی معجزه آساست می افزاید.مطالعات قبلی نشان داده است که این قرص، که بیش از یک قرن پیش ساخته شد، می تواند به پیشگیری از سرطان ریه کمک کند.اکثر مردم این دارو را برای تسکین درد به کار می برند، اما استفاده از آن برای حفاظت در برابر بیماری های قلبی و حتی آرتروز نیز رایج است            

تاریخچه
وقتى نخستین بار در سال 1763 از پودر پوست درخت بید براى تسکین بیمارى که از تب رنج مى برد استفاده کردند کسى فکرش را نمى کرد که سال ها بعد دارویى را از آن کشف کنند که جان میلیون ها نفر را از خطر مرگ نجات دهد. در آن سال یک کشیش انگلیسی به نام ادوارد استون مقاله‌ای در جلسه سلطنتی انگلستان ارائه دادکه در آن استفاده از برگ درخت بید را حتی در درمان مالاریا نیز موثر معرفی کرده بود. 100 سال پس از مقاله استون، یک پزشک اسکاتلندی دریافت که با استفاده از ماده‌ای که از برگ درخت بید بدست می‌آید، عوارض ناشی از رماتیسم به طرز معجزه آسایی کاهش می‌یابد.

 آسپیرین را چه کسی کشف کرد؟  

فردریک بایر (Fredrich Bayer) در سال 1825 بدنیا آمد. پدر او یک نساج و رنگرز پارچه بود و طبق عادت آن زمان وی در ابتدا شغل و حرفه پدر را برای کار انتخاب کرد و پس از مدتی فعالیت با پدر، در سال 1848 تشکیلاتی مشابه برای خود راه اندازی کرد و در آن حرفه بسیار هم موفق شد.  

تا قبل از 1856 برای رنگرزی از مواد رنگی طبیعی استفاده می شد اما با کشف و صنعتی شدن ساخت رنگهای حاصل از مواد نفتی، بایر که پتانسیل موجود در این کشف را بخوبی احساس کرده بود با کمک شخصی بنام فردریک وسکوت (Friedrich Weskott) کمپانی Bayer را راه اندازی کرد.  

بایر در ماه می سال 1880 در گذشت و تا آن زمان کمپانی هنوز در فعالیت رنگرزی مشغول بود، اما شرکت تصمیم گرفت با استخدام تعدادی شیمیدان نوآوری هایی در این صنعت بوجود آورد و این اتفاق هم افتاد اما نه در صنعت رنگرزی.  

هنگامی که فلیکس هوفمن (Felix Hoffmann) در حال انجام آزمایش با یکسری از ضایعات رنگی بود تا شاید بتواند دارویی برای درمان درد ناشی از بیماری پدرش بدست آورد توانست به پودری دسترسی پیدا کند که امروزه شما آنرا به نام آسپرین می شناسید.
هوفمن آسپرین را کشف نکرد:
 

آسپرین چهل سال قبل توسط یک شیمیدان فرانسوی کشف شده بود، این شیمیدان بخوبی می دانست که پودر اسید استیل سالیسیلیک (acetylsalicylic acid) دارای خاصیت شفا بخشی بسیار می باشد. در واقع بیش از 3500 سال بود که بشر این پودر را می شناخت چرا که در سال 1800 یک باستان شناس آلمانی که در مصر تحقیق می کرد، با ترجمه یکی از پاپیروس های مصری متوجه شد که بیش از 877 نوع مواد دارویی برای مصارف مختلف در مصر باستان شناخته شده بود که یکی از آنها همین پودر اسید بود که برای برطرف کردن درد از آن استفاده می شد.  

در برخی از شواهد و نوشته های دیگری که در یونان بدست آمده است نیز مشخص شده که بشر حدود 400 سال پیش از میلاد از شیره پوست درخت بید برای درمان تب و درد استفاده می کرده است. همچنین آنها هنگام زایمان زنان از این ماده برای کاهش درد استفاده می کردند. امروزه مشخص شده که ماده موجود در این شیره چیزی جز اسید سالیسیلیک نیست.

عملكرد آسپرین چگونه است؟

آیا تا كنون سردرد داشته اید؟ حتماً برای شما اتفاق افتاده است، اغلب همه ما حتی یكبار تا كنون سردرد داشته ایم و داروهایی را برای بهبود سردردمان استفاده كرده ایم. این داروها به احتمال زیاد از خانواده آسپرین بوده است. همچنین  ممكن است آسپرین یا وابستگانش را برای ناراحتی های دیگری مثل التهاب (ورم مفاصل یا بخشهای دیگر بدن) و تب استفاده كرده باشید. آیا می دانید كه حدود 80 بیلیون قرص آسپرین هر ساله برای این ناراحتی ها و همین طور ناراحتی های زیاد دیگری خورده می شود؟ برای مثال میلیونها انسان آسپرین را برای كمك به پیشگیری از حمله های قلبی می خورند.

خصوصیات

آسپرین نام تجاری اسید استیل سالیسیلیک است که در هوای خشک پایدار است و با کمی رطوبت هیدرولیز شده ، بویاستیک اسید از آن استشمام میشود.

وزن مولکولی آن 180 و نقطه ذوب آن ما بین 135 تا 137 درجه و نقطه جوش آن 140 درجه سلسیوس است که در این درجه حرارت تجزیه می گردد.

آسپرین درآب وبنزن به مقدار کم و درالکل واتر به مقدار زیاد محلول می باشد ولی با کمی حرارت در آب حل میشود.