درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 222485
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

 

سرطان سینه از جمله بیماری‌هایی است که برای پیشگیری از بروز آن راه‌کارهای موثری وجود دارد و مهمترین توصیه در این زمینه تغییرات در الگو و سبک زندگی است.

به طور متوسط از هر ۸ زن یک نفر در معرض ابتلا به این سرطان است، اما با راههای طبیعی که در این مقاله به آنها اشاره شد می‌توان تا حد زیادی از بروز آن جلوگیری کرد.

پیشگیری طبیعی از سرطان سینه همانطور که عنوان شد به اعمال تغییراتی در الگوی زندگی بستگی دارد که در اینجا به تشریح ۸ مورد از موثرین آنها می‌پردازیم.

۱-‌ هر روز فعالیت و تمرینات بدنی داشته باشید. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که روزانه حداقل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش می‌کنند۲۰ تا ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

۲-‌ یک رژیم غذایی پیشگیری از سرطان را دنبال کنید. برای جلوگیری از بروز این بیماری مصرف ریزمغذی‌های گیاهی را با خوردن مقادیر زیادی از میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات سبوس‌دار، دانه‌ها، خشکبار و حبوبات افزایش دهید. در یک رژیم غذایی برای مقابله با سرطان سینه حتما مواد غذایی زیر را بگنجانید:

-‌ مواد غذایی سرشار از فیبر خوراکی که از مقدار انواع سرطان‌زای استروژن در جریان خون می‌کاهند و تا ۵۴ درصد احتمال بروز این سرطان را کاهش می‌دهند.

- دانه سویا و محصولات آن مثل «توفو» نیز احتمال سرطان سینه را کاهش می‌دهند البته در این مورد باید از مصرف زیاد محصولات شیرین شده و تصفیه شده سویا خودداری کرد.

- سبزیجات خانواده سیر و پیاز تاثیر سرطان‌زای مولکول‌های رادیکال آزاد را خنثی کرده و مانع از تکثیر سلولهای سرطانی می‌شوند.



ادامه مطلب ...


عطسه و آبریزش بینی، علائمی است که هم در سرماخوردگی و هدر حساسیت بینی دیده می شود. در بسیاری از موارد، بیماران مبتلا به حساسیت بینی آلرژی را با سرماخوردگی اشتباه می گیرند بیماری ها و راه درمان سلامت

تفاوت سرماخوردگی و آلرژی

عطسه و آبریزش بینی، علائمی است که هم در سرماخوردگی و هدر حساسیت بینی دیده می شود. در بسیاری از موارد، بیماران مبتلا به حساسیت بینی به مطب مراجعه می کنند و اظهار می دارند که مدت زیادی است که دچار سرماخوردگی شده اند و حتی با مراجعه به پزشکان متعددی، همچنان سرماخوردگی آنها خوب نشده است. وقتی این بیماران مورد معاینه قرار می گیرند، مشخص می شود که اساساً مشکل آنها سرماخوردگی نیست بلکه به دلیل حساسیت دچار عطسه و آبریزش بینی هستند و آنها به اشتباه، آنرا سرماخوردگی تلقی کرده اند. در اینجا سعی می کنیم به طور مختصر، تفاوت این دو را روشن کنیم. عامل سرماخوردگی، ویروس است. به طور کلی، بیماری های ویروسی با مجموعه علائمی همراه هستند که عبارت اند از تب، کوفتگی عضلانی، سردرد، عطسه و آبریزش بینی.

در سرماخوردگی نیز علاوه بر این که تمام این علائم وجود دارد، معمولاً گلودرد نیز بیمار را رنج می دهد. حال آنکه در مورد حساسیت بینی درست است که عطسه و آبریزش وجود دارد اما سایر علائمی که برای بیماری های ویروسی ذکر شد، دیده می شود. بیماران مبتلا به حساسیت بینی معمولاً مدتی بعد از بیدار شدن از خواب دچار عطسه های متعدد پشت سر هم می شوند. این عطسه ها در طول روز کمتر دیده می شود اما عطسه های مبتلایان به سرماخوردگی معمولاً پشت سر هم نیست و در تمام طول روز دیده می شود. مدت زمانی که بیمار دچار عطسه و آبریزش است نیز به افتراق این دو بیماری از یک دیگر کمک می کند. در سرماخوردگی، علائم بعد از چند روز برطرف می شود ولی این علائم به طور طولانی تری باقی می­ماند و بهبود نمی یابد. شرح حال بیمار نیز کمک کننده است در کسی که سابقه حساسیت بینی دارد یا اینکه از سایر بیماری های حساسیتی رنج می برد و حالا با عطسه و آبریزشی که خوب نمی شود، مراجعه کرده است باید حتماً حساسیت را در نظر داشته باشیم.

با این وجود این همه اختلاف بین علائم سرماخوردگی و حساسیت بینی معمولاً افتراق بین این دو افتراق بین این دو به راحتی امکان پذیر است. با این وجود، معاینه بالینی و به خصوص مشاهده داخل بینی تشخیص را قطعی می کند پوست پوشاننده داخل بینی افراد سرماخورده کاملاً قرمز و پرخون است در صورتی که مبتلایان به حساسیت، کمرنگ و رنگ پریده است. سرماخوردگی بیماری ویروسی است که باید دوره آن طی شود و درمان آن علامتی است. استراحت فیزیکی و نوشیدن مایعات گرم سودمند است در مورد حساسیت بینی درمان دارویی منجر به کاهش علائم بیمار خواهد شد اما باعث علاج کامل و ریشه کن شدن حساسیت نخواهد شد.

پیشگیری این دو نیز متفاوت است. در مورد سرماخوردگی فرد مبتلا باید بهداشت فردی را رعایت کند تا مانع انتقال ویروس به دیگران شود اما حساسیت واگیر ندارد و از طریق تماس به دیگران منتقل نمی شود. فرد مبتلا به حساسیت باید سعی کند از مواد محرکی که باعث تشدید علائم حساسیتی وی می شود، اجتناب کند.