درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 91
بازدید کل : 222401
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی

 

محققان روش جدیدی برای پیش‌بینی احتمال مرگ افراد طی ۱۰ سال آینده با استفاده از یک آزمون حرکت بر روی تردمیل ابداع کرده‌اند.

آفتاب : در این روش فرد بر روی تردمیلی که سرعت و شیب آن در حال افزایش است، بمدت سه دقیقه حرکت می‌کند؛ در این زمان اطلاعات مختلف شامل تعداد ضربان قلب و میزان تنفس ثبت می‌شوند.

سپس این اطلاعات به همراه سن و جنسیت فرد در یک فرمول پایه قرار داده می‌شود تا شانس مردن فرد طی یک دهه آینده محاسبه شود.

این روش FIT Treadmill Score نام دارد که توسط متخصصان قلب و عروق دانشگاه جان هاپکینز ابداع شده است؛ محققان اطلاعات ۵۸۰۲۰ فرد ۱۷ تا ۹۶ ساله را که طی سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ تحت تست‌های استرس قرار گرفته بودند، مورد بررسی قرار داده و براساس نتایج بدست آمده، تست تردمیل را طراحی کردند.

بالا رفتن بیش از حد ضربان قلب، اصلی‌ترین شاخص برای تعیین خطر مرگ طی ۱۰ سال آینده است.

امتیازات از ۲۰۰- تا ۲۰۰+ تقسیم‌بندی می‌شوند؛ افرادی که نمره منفی بیشتری کسب کنند، با خطر بالاتر مرگ طی یک دهه آینده مواجه هستند؛ افرادی که نمره ۱۰۰- تا صفر را کسب کنند، با ۱۱ درصد خطر مرگ طی این مدت مواجهند.

افرادی که نمره ۱۰۰+ و بالاتر کسب کنند، تنها با دو درصد خطر مرگ در ۱۰ سال آینده روبرو هستند.



 

 

قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند میان ابتلا به پوکی استخوان و کاهش موقت قدرت شنوایی رابطه مستقیم وجود دارد. 

به گزارش گروه بهداشت و سلامت قدس آنلاین، گروهی از محققان مرکز پزشکی دانشگاه پکن به سرپرستی دکتر کای جین تیان، بر روی بیش از 10 هزار بیمار که بین سال های 1999 تا 2008 به پوکی استخوان مبتلا شده اند مطالعه کردند و آنها را با بیش از 32 هزار فرد سالم مقایسه کردند.  

در پایان سال 2011، بیش از 76 درصد از مبتلایان به پوکی استخوان با ناشنوایی ناگهانی - از دست رفتن سریع شنوایی - دست و پنجه نرم می کردند. این نوع ناشنوایی می تواند در یک یا چند روز در هفته بروز کند. 

یافته های دانشمندان نشان می دهند، در حدود نیمی از افرادی که ناشنوایی ناگهانی را تجربه کرده اند، دوباره توانایی شنیدن را از دست خواهند داد، اما در بیش از 85 درصد افرادی که پوکی استخوان را کنترل یا درمان کرده اند، اندک اندک حس شنوایی باز می گردد.

دکتر کای جین تیان گفت:" نشانه های گوناگون نشان می دهند که بروز پوکی استخوان علاوه بر استخوان ها بر سیستم قلب و عروق و مغز نیز تاثیر می گذارند. "

او افزود:" از دست دادن ناگهانی شنوایی ممکن است با مشکل دیگری که با پوکی استخوان ارتباط دارد نیز مرتبط باشد.



جمعه 4 ارديبهشت 1394برچسب:آیا رنگ مو سرطان زاست؟ , :: 22:42 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

رنگ کردن موها از سال ها قبل در بین زنان رایج بوده است. متون باستانی باقی مانده از خاورمیانه و افریقا نشان می دهد که این کار قدمتی دیرینه دارد.
برترین ها: رنگ کردن موها از سال ها قبل در بین زنان رایج بوده است. متون باستانی باقی مانده از خاورمیانه و افریقا نشان می دهد که این کار قدمتی دیرینه دارد. البته طی سال های اخیر این عمل در بین مردان نیز رواج قابل توجهی یافته است. آنچه در خوب رنگ شدن مو اهمیت دارد، نفوذ رنگ به داخل شفت مو است و چون این نفوذ به اندازه مولکولی رنگ مورد نظر ارتباط مستقیم دارد، بنابراین رنگ هایی که اندازه مولکول هایشان نسبتا کوچک تر است معمولا رنگ های بهتر و مطلوب تری هستند.

از طرف دیگر، با توجه به اینکه امروزه زنان به تغییر مکرر رنگ مو گرایش دارند، بنابراین رنگ موهایی که به سهولت بتوانند رنگ مورد نظر آنها را ایجاد کنند با استقبال بیشتری مواجه می شوند. به طور کلی رنگ های موجود را می توان به سه دسته تقسیم کرد: رنگ های گیاهی، رنگ های متالیک و رنگ های مصنوعی آلی. با توجه به اینکه رنگ های آلی نسبت به دو دسته دیگر رنگ های طبیعی تر، زیباتر و درخشان تری به مو می دهند، امروزه بیشتر استفاده می شوند.
 


رنگ های گیاهی

از جمله رنگ های گیاهی که قدمتی دیرینه دارد رنگ حناست. گیاه حنا به طور طبیعی در خاورمیانه و شمال افریقا یافت می شود، که از برگ های خشک آن می توان رنگ حنا را تهیه کرد. البته برگ ها را باید قبل از به گُل نشستن گیاه از آن جدا کرد وگرنه کیفیت مطلوبی نخواهندداشت.

پایه اصلی که در این گیاه وجود دارد و باعث ایجاد رنگ قرمز می شود نوعی نفتوکینون است که طی یک ساعت می تواند به ساقه مو رنگ بدهد و مدت 15هفته پایدار باقی بماند. این رنگ برای مو غیرسمی است و هیچ آسیب فیزیکی یا شیمیایی به ساقه مو وارد نمی کند، ولی به علت داشتن رنگ قرمز خاص و احتمال رنگ گرفتن پوست دست و ناخن هنگام مصرف امروزه چندان از آن استقبال نمی شود.

 

امروزه بیشتر پودر حنا را با وسمه یا پودر قهوه و سایر مواد مشابه مخلوط و سپس از خمیر نرم حاصل شده برای رنگ آمیزی مو استفاده می کنند. استفاده توأم این مواد می تواند تا حدودی رنگ قرمز- نارنجی حاصل از حنا را تعدیل کند. گفتیم مولکول اصلی حنا (که حناتانیک اسید هم نامیده می شود) یک نوع نفتوکینون با فرمول C10H6O3 است. اندازه مولکولی حنا بسیار کوچک تر از پروتئین ها یا فسفولیپیدهاست که اجزای ساختمانی جدار سلول ها و نیز لایه خارجی پوست را تشکیل می دهند.

بنابراین وقتی ماده حنا به صورت خمیری  کل روی پوست یا مو قرار می گیرد این مولکول ها می تواننداز خمیرحنا عبور کنند و از عرض کوتیکول مو (لایه خارجی مو) بگذرند و باعث رنگ گرفتن آن شوند. هرچه حنا مدت طولانی تری روی مو قرار گیرد به طور عمقی تر و کامل تری مو را رنگ می کند. هرچند رنگ حاصل شده قرمز- نارنجی است ولی طی 48 ساعت اول پس از مصرف تا حدودی تیره تر می شود و اگر کراتین مو به وسیله مولکول های حنا اشباع شده باشد این تیره شدن بیشتر خواهدبود. توجه کنید که عبور مولکول های حنا از لایه خارجی مو و جایگزین شدن این مولکول ها در قسمت های داخلی تر باعث می شود رنگ حنا پایدار شود و بنابراین از بین بردن یا تغییردادن آن به آسانی صورت نگیرد.

 


این جایگزینی مولکول ها به نحوی است که در اکثر موارد اجازه تغییر رنگ مو را به شما نمی دهد، مگر اینکه موهای رنگ شده را کوتاه یا با مواد اکسیدکننده بسیار قوی بی رنگ کنید. لازم به توضیح است که حتی مواد اکسیدکننده نیز در بسیاری از موارد قادر به از بین بردن کامل این ماده نیستند. بنابراین اگر شما جزء افرادی هستید که دوست دارید مدام رنگ مویتان را تغییر دهید، بهتر است از این ماده یا موادی را که در ترکیب آنها تاحدودی حنا به کار رفته است، استفاده نکنید.

علاوه بر حنا، گیاهان دیگری نیز برای رنگ کردن مو در مناطق خاصی از جهان رایج هستند، مثلا یک نوع گیاه خاصی از دسته کامومیل رنگ زرد روشنی ایجاد می کند که چون فقط لایه خارجی مو را رنگ می کند، می تواند هم برای رنگ کردن و هم برای روشن تر و درخشان تر کردن مو مورد استفاده قرار گیرد. این گیاهان را معمولا می توان به راحتی از عطاری ها تهیه کرد.



ادامه مطلب ...


جمعه 4 ارديبهشت 1394برچسب:سرطان خون, :: 22:38 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
علامتی از "سرطان خون"
 
دولت بهار: شایع ترین علامت بیمارانی که با سرطان خون حاد به پزشک مراجعه می‌کنند کم خونی است این کم خونی منجر به علائمی نظیر ضعف، ‌ بی حالی و خستگی پذیری زودرس‌می‌شود.
  

به گزارش دولت بهار، سرطان‌های خون حاد ۳ دسته علامت عمده دارند که شایع ترین نشانه آنها کم خونی است، در این صورت بیمار با ضعف، بی حالی و خستگی پذیری زودرس‌ به پزشک مراجعه می‌کنند.

مهرزاد میرزانیا‌ فوق تخصص خون و سرطان بالغین‌ گفت: لوسمی در واقع بیماری خونی است که سلول های خون ساز بدن به صورت غیر قابل کنترل و خارج از میزان نیاز بودن شروع به تکثیر می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع تغییرات ژنتیکی در داخل ژنوم سلول‌های بنیادی خونساز اتفاق می‌افتد که این تغییرات محتوای ژنی به گونه‌ای می شوند تا سلول از حالت نرمال خارج شده و به یک سلول خود کار تبدیل شود که در این صورت بدون نیاز و کنترل سایر ارگان های بدن سلول ها شروع به تکثیر می کنند سرطان ‌های خون به دو دسته سرطان های خون حاد و سرطان های خون مزمن تقسیم می شوند.

وی تصریح کرد: سرطان‌های خون حاد، جزو اورژانس پزشکی تلقی می شوند و از زمانی که علائم بیماری ظاهر می شود تا اینکه بیمار به پزشک مراجعه می کنند و تشخیص انجام می گیرد، معمولا چند هفته بیشتر به طول نمی‌انجامد و در صورتیکه بیمار درمان نشود در کمتر از یک ماه فوت خواهد کرد در سرطان های خون مزمن اختلالات‌ در کروموزوم‌ ها در مرحله ای اتفاق می‌افتد که درجاتی از تکامل سلول رخ داده باشد، بنابر این علائم بیماری بسیار آهسته بروز می‌کند و این علائم باعث می شود که اگر درمانی برای بیمار انجام نشود چندین ماه با بیماری خود زنده بماند.

میرزانیا‌ افزود: شایع ترین علامت بیمارانی که با سرطان خون حاد به پزشک مراجعه می‌کنند کم خونی است این کم خونی منجر به علائمی نظیر ضعف، ‌ بی حالی و خستگی پذیری زودرس‌می‌شود.

وی اذعان داشت: در سرطان خون حاد اختلالات خون ریزی دهنده نیز مشاهده می شود در این صورت بیمار با خونریزی لثه، بینی، کبود شدن دست و پا بدون دلیل مشخص در مواردی هم خون ریزی های تهدید کننده حیات مانند خونریزی های مغزی ممکن است مواجه شود، علائم عفونی نیز در سرطان حاد دیده می شود که دیرتر از علائم خونریزی دهنده و علائم کم خونی خود را نشان می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: سرطان‌های خونی حاد با علائم عفونی، همراه با تب بوده و با عفونت‌های نظیر عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی و تختانی، دستگاه گوارش و دستگاه ادراری ظاهر می‌شوند همچنین این سرطان شامل علائم غیر اختصاصی همچون استخوان درد نیز هستند، بسیاری از بیماران به دلیل آنکه مغز استخوان آنها سلول های نابالغ در حال تکثیر دارند، مغز استخوانشان تحت فشار قرار گرفته که در نتیجه با دردهای استخوان بر روی جناق سینه و ساق پا مواجه می‌شوند.

وی در پایان گفت: از دیگر نشانه های سرطان خون می توان به تعریق بیش از حد همراه با تب اشاره کرد.

منبع: تابناک