درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 143
بازدید دیروز : 114
بازدید هفته : 143
بازدید ماه : 2280
بازدید کل : 224768
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

بجهت تنگى نفس

بيست و يكم در حديث است كه مفضّل به خدمت حضرت صادق عليه السلام شكايت كرد از تنگى نفس و گفت اندك راهى كه مى روم نفسم تنگ مى گيرد و مى نشينم فرمود كه بول شتر بخور تا ساكن شود. و در حديث ديگر است كه شخصى به آن حضرت شكايت كرد از سرفه فرمود كه قدرى از انجدان رومى با همان قدر از نبات سفوف كن و يك روز يا دو روز بخور آن شخص گفت كه يك مرتبه خوردم و برطرف شد.

 

دستور العمل حضرت عيسى عليه السلام

بيست و دوّم از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام منقول است كه حضرت عيسى عليه السلام به شهرى گذشتند ديدند كه مردم آن شهر روهاى ايشان زرد و چشمهاى ايشان كبود است و از بسيارى مرض به آن حضرت شكايت كردند فرمود كه شما گوشت را نشسته مى پزيد و هيچ حيوانى از دنيا بدر نمى رود مگر آنكه جنابتى با او هست بعد از آن گوشت را پيش از پختن شستند بيماريشان برطرف شد و حضرت عيسى عليه السلام به شهر ديگر گذشتند دندانهاى ايشان ريخته بود و روهايشان باد كرده بود فرمود كه در وقت خواب دهان را باز كنيد وبرهم مگذاريد چنان كردند آن علّتها از ايشان زايل شد.



دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 23:0 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 

 

سرماخوردگی, آنفلانزا, واکسن آنفلوانزا
عفونت ویروسی از راه هوایی وارد بدن می شود و علاوه بر بینی، سینوس ها، حلق و گوش را نیز درگیر می کند.


یکی از علامت‌های شاخص آمدن پاییز، برگریزان و کاهش محسوس دمای هواست. این تغییر اقلیمی زیبا با خود بیماری‌هایی به همراه دارد. مهم‌ترین بیماری‌ای که تاکنون درمانی کامل برای آن یافت نشده سرماخوردگی است. سرماخوردگی هر ساله هزینه زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند؛ هزینه هایی مثل غیبت از محل کار یا رفتن به پزشک و خرید دارو. ویروس سرماخوردگی در مرحله اول به حلق و بینی و گاهی نیز به گوش حمله می کند و مشکلاتی را برای فرد مبتلا به وجود می آورد.

دکتر ابراهیم رزم پا، فوق تخصص جراحی سر و گردن و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره بیشتر توضیح می دهد.

چرا در فصل سرما، سرماخوردگی و آنفلوآنزا نسبت به دیگر فصول شدت می یابد؟
یکی از ویژگی های فصل پاییز تغییرات آب و هوایی ناگهانی است. افت شدید دما در بدن هر فرد تغییراتی ایجاد می کند، زیرا کاهش دما روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و آن را ضعیف می کند و در نتیجه بدن مستعد بیماری می شود و ویروس وارد شده بسرعت عملکرد خود را آغاز می کند. عامل مهم دیگری که به ویروس ها اجازه فعالیت بیشتری می دهد محیط بسته ای است که افراد در آن زندگی می کنند. در محیط بسته، ویروس ها قابلیت جابه جایی ندارند و در یک مکان جمع می شوند. در این فصل از وسایل گرمایشی نیز استفاده می شود. این وسایل، خشکی هوا را زیاد و خشکی نیز مخاط تنفسی و مخاط بینی را در مقابل عفونت ها ضعیف می کند و خود به خود شیوع بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی بالا می رود.

با توضیحاتی که دادید می توان گفت افرادی که دچار بیماری های زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر در معرض خطرند؟
کاملا درست است. بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند مانند بیمارانی که شیمی درمانی می شوند یا مبتلا به یکی از بیماری های خاص هستند، افراد مسن یا کودکان بیشتر در معرض خطرند. البته ویروس، همه افراد سالم یا بیمار را درگیر می کند، ولی طبیعی است شدت علائم بیماری به مقاومت بدن فرد بستگی دارد.

برخی افراد مدام سرما می خورند. آیا به دلیل ضعف در سیستم ایمنی است؟
البته می تواند به همین دلیل باشد. ولی همان طور که اشاره کردید برخی بخصوص کودکان دبستانی، چند بار در سال سرما می خورند. قطعا کودک سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به یک بزرگسال دارد، اما عامل مهم در سرماخوردگی کودکان محیطی است که کودک مدت طولانی در آن قرار می گیرد. این محیط ها بسته هستند و چند نفر در کنار هم قرار می گیرند. وجود ویروس در بدن یک کودک بسرعت به دیگران انتقال می یابد. این چرخه باید قطع شود، ولی در محیطی مانند مدرسه یا محل کار قطع این چرخه کمی دشوار است.

عفونت ویروسی چگونه بدن را درگیر می کند؟
عفونت ویروسی از راه هوایی وارد بدن می شود و علاوه بر بینی، سینوس ها، حلق و گوش را نیز درگیر می کند. سرماخوردگی یک بیماری سیستمیک محسوب می شود و فرد مبتلا ممکن است درد عضلانی نیز داشته باشد. خستگی و بی حالی مفرط نیز از دیگر علائم فعالیت ویروس در بدن است، زیرا بدن در این حالت انرژی زیادی صرف مبارزه با ویروس می کند. عفونت های ویروسی سرماخوردگی کمتر با تب همراهند، ولی آبریزش، سوزش گلو و گلودرد نشانه های واضحی است که تقریبا در همه بیماران مبتلا به سرماخوردگی می بینیم. البته در برخی مواقع ممکن است عفونت در گوش ظاهر شود.

درباره عفونت های گوش بیشتر توضیح دهید.
گوش از طریق شیپور استاش (لوله ای که از طرف عقب بینی به گوش راه پیدا می کند و تهویه گوش میانی از طریق این لوله انجام می شود) درگیر می شود. وقتی عفونت به این مجرا راه می یابد، فشار منفی در گوش ایجاد می شود و شیپور استاش عملکرد طبیعی خود را از دست می دهد. شیپور استاش در کودکان کوتاه تر و گشادتر است، به همین دلیل در سرماخوردگی کودکان بیشتر شاهد عفونت های گوش هستیم.

آیا سرماخوردگی به درمان نیاز دارد؟
عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی اغلب مواقع خود به خود و بعد از یک دوره بیماری بهبود می یابند و نیازی هم به درمان ندارند ولی گاهی دیده می شود با پایین آمدن سیستم ایمنی، عفونت میکروبی نیز بر عفونت ویروسی سوار می شود که در این شرایط حال جسمانی بیمار وخیم تر خواهد شد. اینجاست که یک سرماخوردگی ساده به یک گلو درد چرکی تبدیل شده و تب و لرز و سایر نشانه ها بروز می کند. در این مواقع باید از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت باکتریایی استفاده شود. برای سرماخوردگی به دادن آنتی بیوتیک نیاز نیست و متاسفانه به غلط برای این بیماران آنتی بیوتیک تجویز می شود. تجویز آنتی بیوتیک بدون دلیل مشخص باعث می شود مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک ها افزایش یابد و اگر بیماری عفونی جدی پیش آید براحتی نتوان آن را کنترل کرد. در بدن ما میکروب های طبیعی زندگی می کنند که هیچ ضرری هم برای بدن ندارند. تجویز آنتی بیوتیک بی مورد این میکروب ها را از بین می برد.

توصیه شما برای مبتلایان به سرما خوردگی چیست؟
سرماخوردگی حدود هفت تا ده روز طول می کشد. در این مدت بهتر است استراحت کافی داشته باشید و از خوددرمانی پرهیز کنید. در صورتی که زمان بیشتر از این باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. هنگام بروز علائم، مصرف مایعات گرم و غذاهایی مانند سوپ و آش را بالا ببرید. استفاده از آبمیوه های حاوی ویتامین ث، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سعی کنید رطوبت محل زندگی تان را بیشتر کنید. این کار را می توانید با استفاده از بخور انجام دهید. اگر دچار گلودرد یا سوزش گلو هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب بریزید، آن را هم بزنید و سپس آب نمک را غرغره کنید. این کار برای تسکین گلو درد بسیار مفید است.

گرچه ویروس در فضا پخش می شود، ولی مهم ترین راه انتقال، دست های آلوده به ویروس است. سعی کنید در این ایام از دست دادن یا روبوسی با دوستان پرهیز کنید یا به اشیای فردی که سرما خورده است، دست نزنید. مدام دست های خود را با آب و صابون بشویید این کار زنجیره انتقال ویروس را می شکند. دارویی گیاهی به نام سرخارگل وجود دارد که سیستم ایمنی را قوی تر می کند. این دارو برای پیشگیری از بیماری است و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند در فصول سرد سال می توانند از آن استفاده کنند. در ضمن افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند می توانند به پزشک مراجعه و با نظر او واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. بهترین زمان برای تزریق واکسن مهر و آبان است، البته در ماه آذر نیز می توان این واکسن را دریافت کرد، ولی اقدام سریع تر برای تزریق واکسن می تواند در پیشگیری موثرتر باشد.
ورزش منظم را از یاد نبرید. ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:34 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

حقایقی اعجاب انگیز در مورد مغز

گروه اینترنتی خورشید - khorshidgroup.org

 

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است.
همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است.
در این ایمیل به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است


بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد


این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند


این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد


طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند


مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.

واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد


شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.

واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند


خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.

واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.

واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.

واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است


مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.
.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد لبنیاتی مانند ماست و دوغ باعث می شوند تا خانم ها به فقر آهن دچار شوند.

 
بهترین زمان برای مصرف لبنیات در صبحگاه و شب قبل از خواب است و پزشکان توصیه می کنند خانم ها در طول روز کمتر از لبنیات استفاده کنند.

بیشترین زمان جذب آهن لبنیات در صبحگاه و شب است و در غیر این صورت مواد پروتئینی کلسیمی و آهن موجود در لبنیات هرگز در بدن خانم ها جذب نمی شود.

پوکی استخوان در خانم ها از دیرباز مورد توجه قرار داشته است اما به علت آنکه بیماری خاموشی است کمتر خانم ها آن را پیگیری می کنند.

پزشکان توصیه می کنند خانم ها همراه غذا دوغ و ماست نخورند و سعی کنند در سال یک بار آزمایش تراکم استخوان را انجام دهند.

پزشکان همچنین توصیه می کنند والدین همراه غذا به کودکان ماست ندهند در غیر این صورت کودک دچار شکستگی های استخوان می شود و از سقف رشد او کاسته می شود.


سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 وقتي در طول 24 ساعت شبانه روز مشغول فعاليت وخواب هستيم در بدن ماچه اتفاقاتي ميافتد؟...............
 
ساعت شش:با ترشح هيدرو كورتيزون، اعضاي بدن بيدار مي شوند. بدين طريق بدن بطور آهسته خودش را براي بيدار شدن آماده ميكند.متابوليسم به فعاليت در ميايد وبراي فعاليت روزانه ما پروتئين وانرژي ذخيره شده به جريان در مي آيد.
 
ساعت هفت : هنوز بدن ضعيف است ، پس وقت ورزش نيست چون در اين ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد مي شود . بجاي ورزش صبحانه بخوريد چون دستگاه گوارش در اين زمان بخوبي كار ميكند.
 
ساعت هشت:مقدار زيادي هورمون در اين ساعت ترشح ميشود . سيگار كشيدن در اين ساعت بيشتر از هر ساعت ديگري باعث تنگ شدن عروق مي شود.
 
ساعت نه:بدن سفت وسخت بيدار است وزماني است كه نيروي زيادي را در اختيار دارد. در صورت نياز به تزريق هر آمپولي اين ساعت بهترين موقع است. چون هر گونه عوارض ناشي از تزريق آمپول در اين زمان به حداقل مي رسد وبدن در مقابل اشعه ايكس مقاوم است.
 
ساعت ده: ساعتي كه ارگانيسم به خودش ميآيدو اعلام آمادگي ميكند . بدن انرژي زيادي را در اختيار دارد وحرارت بدن بالاست .نكته مهم اين كه بين ساعتهاي 10 تا 12 احتمال سكته هاي قلبي بيشتر از هر زمان ديگر است.
 
 ساعت یازده:بدن در بهترين حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و ميزان گردش خون به اندازه ي مناسب است كه ممكن است در معاينات قلبي ( اكتروكارديو گرافي)اشتباهاتي رخ بدهد واگر مشكلي در قلب وجود داشته باشد در اين لحظه ديده نشود. بدن كاملاً آماده است تا مسائل رياضي وسخت ترين فرمول ها را حل كند.
 
 ساعت دوازده:دقت افراد كم و انسان دچار خواب آلودگي مي شود. اسيد معده زياد ترشح ميشود وخون رساني به مغز كاهش پيدا ميكند. براي خون رساني به ديگر اعضاي بدن از معده استفاده بيشتري ميشود. افرادي كه عادت به خواب نيمروزي دارند حدوداًتا سي درصد خطر سكته قلبي در آنها كمتر از ديگران است.
 

 



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 آبان 1392برچسب:, :: 21:10 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

یک مشکل زنانه نسبتا شایع و درمان آن

 

یائسگی زنان،به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی

یائسگی زنان،به تاخیر انداختن و زودرس شدن از دیدگاه طب چینی و طب غربی

تفاوت دیدگاههای طب غربی و طب چینی در مورد یائسگی

 

 

یائسگی در دیدگاه طب غربی:

یائسگی در دیدگاه طب غربی - در طب غربی یائسگی را به تخمکهایی که در تخمدان یک زن وجود دارند می گویند.

در دوران جنینی یک دختر که در رحم مادرش وجود داشته ، پس از بلوغ این تخمکها هر ماه آزاد می شوند تا زمانی که تعداشان آنقدر کم می شود که بدن میزان هورمون کافی برای آزاد کردن آنها در اختیار نداشته در نتیجه میزان هورمون و تخمک لازم را برای باروری ندارد.

بنابراین تخمک گذاری ماهیانه بدن شروع به یائسگی می کند.

یائسگی یک تغییرات عمده ای در بدن زن تلقی می شود و بدن زنی که به طور منظم هورمونهایی مثل استروژن و پروژسترون ترشح می کرده به جای ترشح کردن این هورمونها از آنجایی که شدت و میزانشان کم می شود جای خودشان را به ترشح میزان کمی از هورمون مردانه تستسترون داده و آن خواص ضد حفاظتی،ضد دردی،ضد بیماری عروقی و خاصیت ضد پوکی استخوانکه هورمونهای زنانه دار می باشند را از دست می دهد.

بدن از یک سیستم زنانه به یک بدن مردانه تبدیل می شود و چاقی که یکی از مشکلات زنانه است آرام آرام تبدیل به عارضه ای مردانه می شود.همه اینها به دلیل تغییرات شدید از لحاظ هورمونی است که در بدن یک زن اتفاق می افتد و یائسه می شود. یائسگی علائم زیادی از لحاظ روحی و جسمی برای زن به وجود می آورد و زنهایی که یائسه می شوند با این علائم آشنا هستند مثل گرفتگی،تپش قلب،تحریک پذیری و غیره.

 

 

یائسگی در دیدگاه طب چینی:

یانسگی در دیدگاه طب چینی - از نظر طب چینی دوره های زندگی یک زن به هفت روز تقسیم می شود.وقتی به دوره هفتم یعنی 49 سالگی می رسد انرژی کلیه ها که نقش باروری در زن و مرد را به عهده دارند شروع به نقصان می کند و انرژی کلیه به حدی می رسد که نمی تواند انرژی رحم و تخمدانها را سیراب کند و وقتی نتواند انرژی کافی را برساند عادات ماهیانه شروع به کم شدن می کند و فواصل آنها طولانی می شود یا در مواردی که بدن انرژی کافی را نداشته باشد تا خون را نگه دارد عادات ماهیانه همراه با خونریزیهای شدید خواهد بود و اگر اینکه خون کافی در اختیار نداشته باشد زن دچار لکه بینی  می شود و موجب فواصل طولانی عادت ماهانه می شود. 

علاوه بر اینها عدم تعادل سرما و گرمای بدن نیز با موارد بالا همراه خواهد بود.(در طب چینی هدف تعادل در بدن است)وقتی یک ارگان مثل کلیه ها انرژیشان و عصاره حیاتی کم می شود(عصاره حیاتی در طب چینی در تخمکهای یک زن به ذخیره گذاشته می شود)و عصاره ی انرژی کلیه نیز در زن کم می شود، نمی تواند گرمای داخل بدن را کنترل کند.

سرما و عصاره نمی توانند افساری بر گرمای بدن بزنند زیرا گرما افسار گسیخته می شود و شروع به علائم گرما مثل تحریک پذیری،تپش قلب،بی قراری،عرق ریزش بدن،داغ شدن کف دست و پاها،سرخی صورت و علائم خاص دیگری را که خانمها تجربه کرده اند و به آن آشنا هستند ایجاد می شود. از نظر طب چینی این گره ی افسار گسیخته چون که پایه ای ندارد و چون که عصاره حیاتی گرما را تولید می کند و خود عصاره نیز کم شده، آرام آرام کم می شود و زن یائسه می شود.

 

از نظر طب چینی چه عواملی باعث یائسگی زودرس می شود:

عواملی که باعث یائسگی زودرس می شود - از دیدگاه طب چینی عواملی که باعث می شوند انسان عصاره حیاتی بدن و کلیه ها را مصرف کنند به شرح زیر است:

اولا"ژنتیک نقش بسیار مهمی دارد و دوران نوزادی یک زن یعنی موقعی که در رحم مادر بوده و عصاره حیاتی در حال شکل گرفتن بوده است.اگر مادر نوزاد، بارداری آرام و بدون استرس و تغذیه مناسب داشته باشد تعداد تخمکهای نوزاد دختر در رحم به تعداد بالا خواهد بود و یائسگی دیرتری اتفاق می افتد از طرف دیگر میزان خرج کردن این عصاره چقدر! 

در طب چینی اعتقاد بر این است که اولین عادت ماهانه یک دختر در سن 14 سالگی یعنی پایان دوره دوم هفت ساله، اگر به دلایل محیطی،تغذیه ای،استرس ها،محرکها و هورمون هایی که در جامعه داریم ،هورمونهای که درون غذاها امروزه مقدارشان رو به فزونی است،این موارد باعث می شود تا عادت ماهانه زودتر شروع شود.

مثلا"در سن 12 سالگی باعث خونریزی می شود و تخمک های بیشتری هدر می رود و طبیعتا" دوره یائسگی زود تر اتفاق می افتد.نکته مهم تر اینکه اگر یک دختر در سن نوجوانی ورزشهای سنگین و بیخوابی های شبانه مکرر داشته باشد یا هر خستگی مزمنی می تواند انرژی کلیه های او را ضعیف کند.اگر دختری در سن 14 سالگی تا 21 سالگی(سنی که انرژی کلیه می خواهد شکوفا بشود)در این دوره ورزشهای سنگین و حرفه ای،ترسها،وحشت ها،بی خوابی های طولانی،امتحان کنکور و کارهای سنگین داشته باشد،انرژی کلیه باز هم تحلیل می رود و در دراز مدت تاثیر سویی خواهد داشت.

مساله دیگر که روی انرژی کلیه ها تاثیر منفی می گذارد، عادت ماهانه ی سنگین است،یعنی به جای یک بار در ماه به 2تا3 بار در ماه اتفاق بیافتد که انرژی بیشتری از کلیه ها و بدن دفع می شود و زودتر به نقص کلیه ها خواهد رسید. مسئله مهم دیگری که باید توجه داشت این است که اگر خانمها در سن 14 تا 21 سالگی سقط و زایمان داشته باشند یعنی در سنی که انرژی کلیه ها و بدن در حال رشد و رسیدن به شکوفایی است بنابراین بنیاد انرژی کلیه را ضعیف می کند.

از دیدگاه طب چینی بهترین دوره برای حاملگی سن 21 سالگی تا 28 سالگی است.از سن 28 سالگی تا 35 سالگی انرژی کلیه ها آرام آرام شروع به کم شدن می کند و در سن 35 سالگی تا 42 سالگی ضعیف تر می شود و از 42 تا 49 سالگی انرژی در اوج تنزل است که طبیعتا" یائسگی به دلیل کمبود انرژی حیاتی کلیه اتفاق می افتد.

 

نقش کلیه های بدن بعد از یائسگی چیست؟

نقش کلیه های بدن بعد از یائسگی - نقش کلیه ها فقط در یائسگی و تولید مثل خلاصه نمی شود، در طب چینی کلیه ها استخوان و مغز استخوان را کنترل می کنند.کلیه ها خواب را تا حدی در کنترل خود دارند،اراده ی یک فرد در زندگی با کلیه ها کنترل می شود .مفاصل تا حدی به کلیه مربوط است و تغییر شکل استخوان،گودی کمر،کم شنوایی،صدا یا وزوز در گوش،ریزش موی سر،حافظه کوتاه مدت و احساس ترس را کلیه ها کنترل می کنند.

علائم پیری زود رس در طب چینی به عهده کلیه ها می باشد،مثلا" زنی که در سن 40 سالگی تصمیم به حاملگی می گیرد مانند این است که در سن 18 سالگی حامله شود چون در سن 18 سالگی انرژی کلیه در حال رشد است و در سن 40 سالگی در حال تحلیل انرژی می باشد،پس به همان اندازه به انرژی کلیه آسیب وارد می شود.مورد دیگر که بر کلیه ها اثر سو می گذارد ،مصرف داروهای هورمونی است که برای ناباروری زنان تجویز می شود و رحم به طور مصنوعی و مکرر تقویت می شود.  بعد از حاملگی اتفاق بیافتد یا نیافتد این مساله باعث یائسگی زودتر می شود.

 

آیا در طب چینی می شود یک زن دیرتر یائسه شود:

تاخیر در زمان یائسگی - برای تاخیر در زمان یائسگی یک زن لازم است ،هنگامی که این زن در رحم مادرش یک جنین بوده،مادرش به یائسگی و حاملگی و باروری این دختر که در رحم دارد فکر کند.

برای این تاخیر مادر باردار باید از دلشوره ها و نگرانی ها،دوری کردن از محیط های پر سر و صدا با استرس(توصیه ی ما خواندن قرآن و نماز برای رسیدن به آرامش درونیمی باشد)و سبک زندگ و یا جایی و روشی ر فراهم ساز که ضمن حاملگی آرامش خاص داشته باشد و خواب آرام و مناسب،غذا های طبیعی می تواند بر سلامت نوزاد کمک کند و بعد از متولد شدن نوزاد مکانی را با آرامش و بدون استرس و با خوابخوب بزرگ شود که اولین عادات ماهانه ی این دختر به موقع شروع شود و سبک زندگی سالم را در پیش گیرد،تغذیه مناسب،روان آرام،ورزش سبک و مناسب که بتواند انرژی لیه را نگاه دارد که در سیکل های زندگی از آنها استفاده لازم را ببرند.در طب چینی با طب سوزنی روی نقاط کلیه کار می کنند تا بتوان انرژی کلیه ها را تقویت کرد که روی جوهره کلیه و بدن تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است در طب سوزنی مسیر های حیاتی وجود داردکه می تواند ذخایر را در اختیار رحم و تخمدان قرار دهند و یائسگی را از 2 سال تا 5 سال به تاخیر بیاندازد و حتی یائسگی هایی که 6 سال تا یک سال برای زن پیش آمده را برگرداند و 2 تا 5 سال دوران عادات ماهانه را به طور منظم تجربه کند.علاوه بر آن علائم یائسگی را می توان کنترل کرد.

در کنار طب سوزنی با تجویز بعضی از خوارکیها و دارو های گیاهی که در طب سنتی مواد گرما زا تلقی می شوند مثل عسل،زنجبیل،اسپنید و غیره می تواند باعث گرم شد کلی ها شود و باعث جلوگیری از یائسگی زود رس و یا به تاخیر انداختن یائسگی شود،توصیه دیگر اینکه یک دختر در سن پایین با روش طب سوزنی می تواند یائسگی دیرتر را بدون علائم یائسگی را تجربه کنند.



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:شیشه, :: 16:58 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

شیشه چیست,عوارض شيشه,عوارض مصرف شيشه,درمان اعتیاد به شیشه


قبل از اینکه درمورد شیشه صحبت کنیم بهتر است بصورت خلاصه اشاره ای به نحوه کار مغز و سیستم اعصاب مرکزی داشته باشیم.
 در سیستم اعصاب مرکزی،  سلولها یا رشته های عصبی بصورت مستقم به هم متصل نیستند. بلکه بین انتهای سلول قبلی با ابتدای سلول بعدی فضای بسیار کوچکی وجود دارد که به این فضا در اصطلاح پزشکی سیناپس می گویند.
 برای اینکه یک سلول عصبی بتواند پیامی را به سلول دیگر انتقال دهد باید از انتهای خود ماده ای به داخل این فضای کوچک ترشح کند.( به این ماده در اصطلاح پزشکی نوروترنسمیتر می گویند) این ماده بر روی گیرندهایی که در ابتدای سلول بعدی قرار دارند می نشیند و به این ترتیب پیام منتقل می شود.در سیستم عصبی نوروترنسمیترهای زیادی وجود دارند که ترشح هرکدام منجر به علایم خاصی می شود.
 دوپامین و سروتونین دو نوروترنسمیتری عمده ای هستند که سوء مصرف شیشه یا مواد محرک باعث افزایش ترشح آنها در مغز می گردد و اختلال در نسبت ترشح آنها  در ایجاد بیماری هایی مانند افسردگی یا دوقطبی نقش اساسی را بازی می کند.
و اما داستان شیشه.....



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:49 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

6 ماده خطرناک

 

در آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان با بررسی های دقیق محصولات شوینده و پرکاربرد خانگی دریافتند بسیاری از دهانشویه ها، دئودورانت ها و برخی موادغذایی از فاکتورهای مؤثر در سرطانی شدن سلول های بدن هستند.
شیرین کننده های مصنوعی

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می دهد، شیرین کننده های مصنوعی مانند (سایکلامیت) خطر سرطان را افزایش می دهند.

برای حل این مشکل «ساخارین» در موادغذایی به جای شیرین کننده های مصنوعی به کار برده شد، تحقیقات جدید انجام شده در خصوص عملکرد «ساخارین» در بدن نشان داد تمام محصولات حاوی ساخارین نیز سبب سرطانی شدن سلول ها می شوند.


دهانشویه ها

دانشمندان در آخرین تحقیقات خود دریافتند دهانشویه های حاوی اتانول احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهد.

آنها بر این باورند که اتانول بافت های دهانی را در برابر مواد سرطان زا مانند سیگار، آسیب پذیر می کنند.

دانشمندان معتقدند استفاده از دهانشویه ها بهتر است چند روز در میان به صورت غرغره کردن باشد و از خوردن آن خودداری شود.

افراد سیگاری و افرادی که سابقه سرطان دهان در خانواده آنها وجود داشته و یا ریسک فاکتورهای دیگر ابتلا به سرطان را دارند بهتر است از انواع دهانشویه های بدون اتانول استفاده کنند.


استاتین

استاتین نوعی داروی کاهنده کلسترول و فشارخون است. دانشمندان طی تحقیقاتی که روی ۱۷۰ هزار نفر انجام شد، دریافتند افرادی که از داروهای حاوی استاتین در مقادیر بالا استفاده کردند، ریسک فاکتورهای ابتلا به انواع سرطان مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات در آنها افزایش پیدا کرده است.

 



ادامه مطلب ...


جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نگارش: دکتر آرش ابولحسنی (متخصص طب هسته ای – مرکز گاما اسکن آذربایجان)

اسکن پرفیوژن قلب روشی غیر تهاجمی است که برای بررسی خون رسانی به عضله قلب به کار می رود.این  اسکن اغلب در دو حالت استرس و استراحت به طور جداگانه مورد برسی قرار می گیرد و با مقایسه دو اسکن می توان ضایعات خونرسانی عضله قلب و همچنین انفارکتوس یا سکته قلبی را تشخیس داد.مرحله استرس به دو طریق(استرس دارویی یا با ورزش)صورت می گیرد.

الف-تعیین نوع استرس لازم وآمادگی برای اسکن:

این کار توسط پزشک معالج یا پزشک موسسه در اتاق معاینه صورت می گیرد.

برای این کار قبل از گرفتن برگه مخصوص آمادگی باید با درخواست انجام اسکن و با همه ی مدارک بیماری خود به اتاق معاینه مراجعه کنید.در صورتی که بر اساس در خواست پزشک معالج،وضعیت فیزیکی شما و مستندات مربوط به بررسی های قلبی منعی برای آزمون ورزش نباشد،انجام استرس با ورزش توصیه می شود،زیرا در این صورت مراحل بعدی سریعتر انجام خواهد شد.ولی در صورتی که آزمون ورزش برای شما ضرر

جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:49 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

امروزه بر اساس جدید ترین تحقیقات علمی انجام شده در مورد بیماری های قلبی دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که بیماری های قلبی می تواند با دنیای مجازی بهبود یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد که افراد هنگام فرستادن و ارسال پیام کوتاه خود را تخلیه ی روحی می کنند.

بررسی ها نشان می دهند: هنگام ارسال پیام کوتاه افراد به نوعی حس نوع دوستی دست می یابند، و آرامش اعصاب و روح روانشان چندین برابر می شود. اس ام اس قادر است ذهن افراد را از درگیری هایشان نجات دهد و وظایف بسیار زیادی را برای قلب انجام می دهد.

امروزه افراد با ورود به دنیای تکنولوژی می توانند افسردگی را از بین ببرند و به سلامت خود کمک کنند.

دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 100000 داوطلب دریافتند افرادی که در طول روز حداقل 20  اس ام اس ارسال می کنند کمتر دچار بیماری های قلبی وعروقی می شوند و افراد از روحیه های بالایی برخوردار هستند.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:45 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

1-307.JPGنتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، روند مرگ در موجودات زنده از جمله انسان بسیار کند بوده و از سلولی به سلول دیگر گسترش پیدا کرده و سرانجام تمام بدن را در بر می‌گیرد.

 

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مطالعه مرگ بر روی موجودات زنده بسیار دشوار است و هیچ انسانی حاضر به داوطلب شدن در آزمایشی که سرانجامی جز پایان حیات و مرگ ندارد، نیست.

 

در حال حاضر بیشتر تحقیقات در حوزه مرگ بر روی کرم‌ها متمرکز شده است، چراکه مکانیسم مرگ این موجودات بطور شگفت‌انگیزی با مکانیسم مرگ پستانداران شباهت دارد.

 

زمانی که کرم می‌میرد، گسترش مرگ در تمام بدن موجود به شکل نور آبی فلورسانت ناشی از نکروز یا مسیر مرگ سلولی در زیر میکروسکوپ براحتی قابل مشاهده است و این مسأله یکی از ویژگی‌های قابل توجه کرم‌ها محسوب می شود.

 

منبع این رنگ آبی، مولکولی به نام آنترانیلیک اسید (anthranillic acid) است.

 

«دیوید جمز» سرپرست تیم تحقیقاتی موسسه بهداشت پیری در کالج لندن تأکید می کند: یک مسیر شیمیایی خود تخریبی کشف کردیم که باعث انتشار مرگ سلولی در کرم‌ها می شود؛ این گسترش (مرگ) به شکل رنگ فلورسانت درخشانی که در تمام بدن پخش می شود، دیده می‌شود.

 

بطور مثال، فردی که در بیابان دچار دهیدراتاسیون یا کاهش آب بدن شده است، استرس و تنش ناشی از این مسأله منجر به شوک و آسیب سلولی و در نهایت مرگ فرد می‌شود.

 

کل ارگانیسم در یک لحظه جان خود را از دست نمی‌دهند، بلکه مرگ هر سلول باعث یک واکنش شیمیایی شده و در نهایت منجر به فروپاشی اجزای سلولی می‌شود.

 

«جمز» خاطرنشان می‌کند: با مسدود کردن این مسیر شیمیایی، امکان به تأخیر انداختن مرگ ناشی از عفونت وجود خواهد داشت؛ اما امکان کند کردن روند مرگ ناشی از افزایش سن وجود ندارد، چراکه پیری باعث مرگ ناشی از تعداد زیادی فرآیندهای عملکردی به صورت موازی می شود.

 

محققان امیدوارند که در آینده قادر به متوقف کردن فرآیندهای بیوشیمیایی دخیل در گسترش موج مرگ سلول ها و در نتیجه نجات جان فرد باشند.

 

نتایج این مطالعه در مجله PloS Biology منتشر شده است.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:24 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

اگر همسر شما تمایل به ترک دارد می توانید با به دست آوردن اطلاعات از منابع مناسب به او کمک نمایید.

دکتر نصیر دهقان عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:امروزه روش های علمی جدید و متنوعی وجود دارند که می توانند در روند ترک سیگار، علایم جسمی و روانی ناشی از کمبود نیکوتین را کمتر نموده و سپری کردن این دوران را تسهیل نمایند، در واقع سوال بسیار رایجی که در مراکز ترک سیگار از ما پرسیده می شود این است که همسر من سیگاری است و برای ترک این عادت از خود مقاومت نشان می دهد، چه کار باید بکنم؟ و یا اینکه چه کار کنم که همسرم سیگار نکشد؟حقیقت این است که اگر همسر شما تمایل به ترک دارد می توانید با به دست آوردن اطلاعات از منابع مناسب به او کمک نمایید. 

 
وی افزود:نکته حائز اهمیت اینجاست که بسیاری از افراد علی رغم تلاش های مکرر، موفق به ترک پایدار نمی شوند. بعضی ها علایم ناشی از ترک سیگار را تحمل نمی کنند و برخی نیز جایگزین مناسبی برای خلا ناشی از نبود سیگار و نیکوتین در بدن برای خود پیدا نمی کنند.

دهقان با اشاره به چندین مرحله برای اینکه  یک شخص بتواند سیگار را ترک کند، گفت:
مرحله قبل از تمایل به ترک ؛شخص می داند که مشکلی دارد اما به صورت جدی اقدام به تغییر نمی کند.  مرحله تمایل ؛ شخص به مشکلات خود آگاهی دارد و تصمیم جدی برای تغییر دارد، اما هنوز دو دل است. آمادگی ؛ شخص تصمیم به ترک می گیرد و برای آن برنامه ریزی می کند. عمل ؛ بیمار برنامه ترک را شروع می کند. تداوم ؛ شخص ترک کرده است و تلاش می کند تا از عود اعتیاد جلوگیری کند.  پایانی ؛ شخص با موفقیت ترک کرده است و هیچ گونه تمایلی به مصرف مجدد ندارد و کاملا قادر است تا در مقابل وسوسه مصرف ماده مخدر مقاومت کند. 
 
وی تصریح کرد: باید بدانید که اگر همسر شما در یکی از سه مرحله اول باشد، می توانید به او کمک کنید. اگر بتوانید با همسر خود در مراحل قبل از تمایل و تمایل به ترک، گفت و گو کنید می توانید روش های ترک و برنامه ریزی برای ترک را با او درمیان بگذارید. با یکدیگر تاریخ مشخصی را برای ترک در نظر بگیرید. می توانید در مراحل آمادگی و عمل، حمایت خود را از او ادمه دهید.

 این عضو جمعیت مبارزه استعمال دخانیات افزود: با مراقب تحریک پذیری و عوارض ناشی از ترک باشید. ممکن است طی روند ترک، همسر شما دچار کم حوصلگی، کمی پرخاشگری و یا حتی افسردگی شود؛ که شما بهتر است با بردباری خود شرایط را برای وی مساعد و کم تنش نموده تا احتمال موفقیت دوچندان گردد.در مرحله تداوم نیز می‌توانید با اطمینان بخشی و عدم معاشرت با افراد سیگاری به او کمک کنید. چه خوب است که در تمام مراحل ترک همراه و یاور همسرتان باشید.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است.شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است. نـکات ظـریف و دقیـق و پیچیدگیهای بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی ما در اینجا به بیان نکات اصلی تر ومهمتر آن بسنده می کنیم.

چهره خوانی چیست؟
بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود. با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تـقسـیم شـده است. بـرای مثـال “متوپوسکپی” علم پی بردن به سیرت و درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی است.
“فرنولوژی” علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه میباشد که به بنا نهادن شخصیت و امیال ذاتی و روانی افراد کمک می کند.
“فیزیـوگـنومی” یا عـلم چـهره شـنـاسی، موضوعی است که ما به آن خواهیم پرداخت. این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.
امروزه دانشمندان به چنین علومـی، “شـبـه علـوم” اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد “طالع بـینی” به آنها می نگرند: اثبات نشده ولی بیضرر. با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند. چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنیم.
اکنون گذری می کنیم بر نکات بنیادین چهره خوانی و چگونگی تشخص شخصیت افراد:

شکل صورت
دراز و کشیده: افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است. جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور تمام و کمال دارند.
گرد: این شکل دلالت بر امیدواری زنده دلی و انرژی دارد. اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.
پهن: اینگونه اشخاص بردبار و مهربان و معمولا افراد روشنفکری می باشند.
مربعی: طرفدار استقلال فردی و فردگرایی، سختـکوشـی بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود.
پیشانی
صاف: کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد، افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند.
چروکیده: وجود خطوط در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـنـگونه افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال می گردند.
چشم
رمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است. چشمها هیچگاه دروغ نمی گویند؛آنها بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند.
اضطراب: اگر مابین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.
تندخویی: اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت، علاوه بر استرس نشانگر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.
روان پریشی: چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد، نشانگر عدم تعادل و پایداری روح و روان فرد خواهد بود.
شادی: وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشمها حاکی از خنده رویی و شادبودن فرد می باشد.
ابرو
صاف: صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد.
کمانی: افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـتـها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند.
باریک: اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.
پیوسته: پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.
پلک
کوچک: اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.
بزرگ: بزرگ بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران دارد.
بینی
کوچک: گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکا بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.
بزرگ: بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد. یک شـخصـیت قـوی که اثرش را برجای خواهد گذاشت