درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 861
بازدید ماه : 2020
بازدید کل : 224508
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:52 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

دعاء هنگام اندوهگين شدن

هفدهم و نيز در خلاصه است نقلاًعن بعض الكتب كه يافتم در كتاب آداب الحميدة تاءليف محمّد بن جرير طبرى از حارث بن روح از پدر از جدش نقل كرده كه گفت به فرزندان خويش هرگاه اندوهگين ساخت شما را امرى پس شب را بسر نياورد احدى از شماها مگر در حالى كه طاهر باشد و در فراش و لحاف طاهر باشد و با او نباشد زنى پس بخواند هفت مرتبه والشّمس و هفت مرتبه وَاللّيْلِ پس بگويد:

اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى مِنْ اَمْرى هذا فَرَجاً وَ مَخْرَجاً

خدايا قرار ده براى من در كارم گشايش و برآيشى

هر گاه اين عمل را بجا آورد بيايد در خواب او شخصى در همان شب يا شب سيّم يا پنجم و گمان مى كنم گفت يا در شب هفتم و بگويد براى او طريق بيرون شدن از آن غصّه و اندوه را فقير گويد: كه بعضى گفته اند كه سوره والضّحُى و اَلَمْ نَشْرَحْ را نيز بخواند



جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:51 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

و در جواهر المنثوره است كه كسى كه بخواهد در خواب بيند مطلب خود را بخواند وقت خوابيدن هر يك از اين سوره ها را هفت مرتبه والشمّس و اللّيل و التّين و اخلاص و قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ، قُلْ اَعُوذُ بِرَبِّ النّاسِ و بخوابد با طهارت در مكان پاكى در جامه پاكى رو به قبله بر دست راست خود يعنى به هيئت مرده كه در لحد گذاشته مى شود بخوابد و نيّت كند مطلب خود را اگر در شب اوّل نديد در شبهاى بعد و از هفت شب تجاوز نمى كند گفته شده مجرّبست .



جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:49 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نوزدهم و نيز در خلاصة الا ذكار است كه در وقت مطالعه بخواند:

اَللّهُمَّ اَخْرِجْنى مِنْ

خدايا برونم آر از

ظُلُماتِ الْوَهْمِ وَ اَكْرِمْنى بِنُورِ الْفَهْمِ اَللّهُمَّ افْتَحْ عَلَيْنا اَبْوابَ رَحْمَتِكَ وَانْشُرْ

تاريكيهاى وهم و گراميم دار به نور فهم خدايا بگشا برويم درهاى رحمتت را و ببار بر

عَلَيْنا خَزائِنَ عُلُومِكَ بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ

سر ما خزينه هاى دانشت را به مهرت اى مهربانترين مهربانان

 



هيجدهم و نيز در خلاصة الاذكار است كه از حضرت زهراء صلوات اللَّه عليها روايت است كه حضرت رسول صلى الله عليه و آله بر من وارد شد در وقتى كه رختخواب خود را پهن كرده بودم و مى خواستم بخوابم فرمود اى فاطمه مخواب مگر آنكه چهار عمل بجاى آورى ، ختم قرآن كنى و پيغمبران را شفيع خود گردانى و مؤمنين را از خود خوشنود گردانى و حجّ و عمره بكنى اين را فرمود و داخل نماز شد من توقّف كردم تا نماز خود را تمام كرد گفتم يا رسول اللَّه امر فرمودى به چهار چيز كه من قدرت ندارم در اين وقت آنها را بجا آورم آن حضرت تبسّم كرد و فرمود هرگاه بخوانى قُلْ هُوَ اللَّهُ اَحَد را سه مرتبه پس گويا ختم قرآن كرده اى و هرگاه صلوات بفرستى بر من و بر پيغمبران قبل از من ما شفيعان تو خواهيم بود در روزقيامت وهرگاه استغفاركنى ازبراى مؤ منين پس تمامى ايشان از تو خوشنود شوند و هر گاه بگوئى سُبْحانَ اللَّهِ وَالْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لا اِلهَ اِلاّ اللَّهُ وَاللَّهُ اَكْبَرُ پس حج و عمره كرده اى . مؤ لف گويد: كه كفعمى روايتى نقل كرده كه هر كس در وقت خواب بگويد سه مرتبه :

يَفْعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ بِقُدْرَتِهِ وَ يَحْكُمُ ما يُريدُ بِعِزَّتِهِ

انجام دهد خدا هر چه را خواهد به قدرتش ، وحكم كند هر چه خواهد به عزتش

مثل آن است كه هزار ركعت نماز كرده .



جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

بجهت تنگى نفس

بيست و يكم در حديث است كه مفضّل به خدمت حضرت صادق عليه السلام شكايت كرد از تنگى نفس و گفت اندك راهى كه مى روم نفسم تنگ مى گيرد و مى نشينم فرمود كه بول شتر بخور تا ساكن شود. و در حديث ديگر است كه شخصى به آن حضرت شكايت كرد از سرفه فرمود كه قدرى از انجدان رومى با همان قدر از نبات سفوف كن و يك روز يا دو روز بخور آن شخص گفت كه يك مرتبه خوردم و برطرف شد.

 

دستور العمل حضرت عيسى عليه السلام

بيست و دوّم از حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام منقول است كه حضرت عيسى عليه السلام به شهرى گذشتند ديدند كه مردم آن شهر روهاى ايشان زرد و چشمهاى ايشان كبود است و از بسيارى مرض به آن حضرت شكايت كردند فرمود كه شما گوشت را نشسته مى پزيد و هيچ حيوانى از دنيا بدر نمى رود مگر آنكه جنابتى با او هست بعد از آن گوشت را پيش از پختن شستند بيماريشان برطرف شد و حضرت عيسى عليه السلام به شهر ديگر گذشتند دندانهاى ايشان ريخته بود و روهايشان باد كرده بود فرمود كه در وقت خواب دهان را باز كنيد وبرهم مگذاريد چنان كردند آن علّتها از ايشان زايل شد.



جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:34 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

شاید خیلی وقتها اتفاق افتاده که بسیار دلتنگ دیدن ِ دوباره ی برخی از اقوام، نزدیکان و دوستانی شده ایم که متأسفانه آنها را از دست داده و اینک در بین ما نیستند؛ و یا مشتاق زیارت امامان و معصومینعلیه السلام در عالم خواب هستیم.

در کتاب پرمحتوای "مفاتیح الجنان" در خصوص در خواب دیدن يكى از پيغمبران و امامانعليه السلام يا يكى از والدین يا نزدیکان وفات یافته، وضو گرفتن و لباس پاکیزه پوشیدن و خواندن سوره های مبارکه "شَمس" ، "لَیل" ، "قَدر" ، "قُلْ يا اَيُّهَا الْكافِرون" و خواندن صد مرتبه سوره ی مبارکه "اخلاص" و صد مرتبه "صلوات فرستادن" بر پيامبر اکرمصل الله علیه و آله و سلم و خوابیدن بر روی سمت راست بدن  و رو به قبله ذکر شده است و در جایی دیگر خواندن دعای ذیل قبل از خواب:

 

اَللّهُمَّ اَنْتَ الْحَىُّ الَّذى لايُوصَفُ وَالاْيمانُ

 

خدايا تويى زنده كه وصفت نشود و ايمان از او

 

يُعْرَفُ مِنْهُ مِنْكَ بَدَتِ الاَْشْياءُ وَ اِلَيْكَ تَعُودُ فَما اَقْبَلَ مِنْها كُنْتَ مَلْجَاَهُ وَ

 

شناخته شود از تو شروع شود چيزها و بسوى تو بازگردد پس هريك به تو رو كنند تويى ملجاء و

 

مَنْجاهُ وَ ما اَدْبَرَ مِنْها لَمْ يَكُنْ لَهُ مَلْجَاءٌ وَلامَنْجامِنْكَ اِلاّ اِلَيْكَ فَاَسْئَلُكَ بِلا اِلهَ

 

پناهگاهش و هركدام پشت كنند ملجاء و پناهى از تو نيست جز بسوى خودت پس از تو خواهم به كلمه ((لااله

 

اِلاّ اَنْتَ وَ اَسْئَلُكَ بِبِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ وَ بِحَقِّ حبيبِكَ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ

 

الاّ انت )) و از تو خواهم به ((بسم اللَّه الرحمن الرحيم )) و به حق حبيب تو محمّد صلى اللَّه

 

عَلَيْهِ وَ آلِهِ سَيِّدِ النَّبِيّينَ وَ بِحَقِّ عَلىٍّ خَيْرِ الْوَصِيّينَ وَ بِحَقِّ فاطِمَةَ سَيِّدَةِ

 

عليه و آله آقاى پيمبران و به حق على بهترين اوصياء و به حق فاطمة بانوى

 

نِسآءِ الْعالَمينَ وَ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَالْحُسَيْنِ اللَّذَيْنِ جَعَلْتَهُما سَيِّدَىْ شَبابِ اَهْلِ

 

زنان جهانيان و به حق حسن و حسين كه قرارشان دادى آقاى جوانان اهل

 

الْجَنَّةِ عَلَيْهِمْ اَجْمَعينَ السَّلامُ اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اَنْ تُرِيَنى

 

بهشت بر همه شان سلام باد كه درود فرستى بر محمّد و آل محمّد و سپس

 

مَيِّتى فِى الْحالِ الَّتى هُوَ فيها

 

مرده ام را در همان حالى كه دارد به من نشان دهى

 

 

 

 

 



جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 19:29 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

به جهت دیدن فرد یا شیء مورد نظر در خواب خواندن این سه اسم مقدس «النور» و «الباسط» و «الظاهر» به تعداد زیاد با رعایت طهارت و پاکی بدن و لباس طاهر و در مکان مقدس) موثر است.



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

مرحوم ملا محمد باقر فشارکی رساله ای در اعمال ماه رجب و شعبان و رمضان تالیف فرموده،در آنجا نقل کرده از بعضی کتب که در روز جمعه آخر ماه رجب هر کس این دعا را بخواند یازده سال بر عمر او اضافه شود.

 

دعا جهت طول عمر



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 20:22 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

مرحوم آيةالله بهجت رضوان‌الله تعالي عليه، نوعي از دعا را معرفي فرمودند كه در مستجاب شدن آن ترديدي نيست.
     
 
اين عارف جليل‌القدر، رحمةالله عليه، در پاسخ به سوالي فرمودند: برخي گمان مي‌كنند كه دعا، كار پيرزن‌ها و پيرمردها و عجزه [ناتوانان] است، آنها كه نمي‌توانند در ميدان جنگ و جهاد شمشير بزنند؛ ولي معلوم مي‌شود مساله از اين بالاتر است! در روايت درباره شرايط استجابت دعا آمده است: "من دعا و هو لايحس سوي الاجابة استجيب له"، يعني هر كس دعا كند و جز اجابت احساس نكند، دعايش مستجايب مي‌شود.

ايشان در ادامه مي‌فرمايند: گويا حالتي در ما پيدا شده شبيه به ياس از اجابت، كه دعاي ما فقط به زبان و لقلقه‌ي لساني است؛ نه دعاي برخاسته از دل مطمئن و اميدوار به اجابت. قلب متيقن و دل شكسته‌اي مي‌خواهد كه دعايش مثل تير به هدف برسد، به گونه‌اي كه دعا كنيم و اجابت آن را بفهميم و يا حداقل به ما وعده‌ي استجابت آن را بدهد، ولو بعد از چهل سال، همچنان كه درباره حضرت يعقوب عليه‌السلام ظاهرا دارد [محقق شد].

بنابراين فرموده حضرت‌ آيةالله بهجت، آن دعايي مستجاب است كه دعاكننده در آن مطمئن به اجابت باشد و اين امر به قول ايشان قلب متيقن و دل شكسته مي‌خواهد.

(كتاب پرسش‌هاي شما و پاسخ‌هاي آيةالله بهجت، جلد دوم)



پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:دعای شب جمعه, :: 20:18 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

در كتاب مهج الدعوات از اویس قرنی روایت كرده، گفت: حضرت علی علیه السلام فرمودند: هر كس این دعا را بخواند حق تعالی دعای او را مستجاب فرماید و جمیع حاجتهای او را روا سازد و حضرت پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند سوگند به خدایی كه برانگیخت مرا به حق به پیغمبری به درستی كه هر كس به نهایت گرسنگی و تشنگی رسد و راه چاره بر او مسدود باشد پس خدای را به این دعا بخواند او را طعام و آب دهد و اگر بخواند این دعا را بر كوهی كه میان او و موضعی كه اراده دارد فاصله باشد آن كوه از میان می رود تا از او بگذرد و به مقصود برسد و اگر بر دیوانه بخوانند هوشیار شود و اگر بر زنی كه دشوار زاید بخوانند آسان زاید، فرمود: قسم به خدایی كه مرا به حق برانگیخت به پیغمبری بدرستی كه هر كس چهل شب از شبهای جمعه این دعا را بخواند حق تعالی همه گناهان كه مابین او و خدای تعالی است بیامرزد و اگر مردی از سلطان ترسد و بخواند این دعا را و بر سلطان وارد شود خدا او را از شر آن پادشاه خلاص د كند، و هر كس وقت خواب این دعا را بخواند و بخوابد، بفرستد خدای تعالی به عدد هر حرفی از این دعا كه خوانده هفتاد هزار ملك از روحانیین را كه روهای ایشان از خورشید نیكوتر است به هفتاد هزار بار كه طلب آمرزش كنند از خدا و به جهت او و دعا كنند از برای او، و حسنات از برای او بنویسند، و هر كس این دعا را بخواند و حال آن كه مرتكب گناهان كبیره شده باشد تمام گناهان او آمرزیده شود و اگر در آن شب بمیرد شهید مرده، و سپس فرمود: این ابا عبداللّه خدا می آمرزد او و اهل خانه او و دعا این است:

دعا