درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 106
بازدید هفته : 856
بازدید ماه : 2015
بازدید کل : 224503
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
پنج شنبه 16 آبان 1392برچسب:, :: 16:43 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 23:9 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 

 

 

سرما خوردگی کودکان, درمان سریع سرما خوردگی, قرص سرما خوردگی

بهترین و مفیدترین تغذیه برای کنترل و مقابله با سرماخوردگی .زنجبیل و ترب‌کوهی خاصیتی دارویی دارند و می‌توان از آنها بر ضد سرماخوردگی و آبریزش بینی استفاده کرد.

موادی که طعم تند زنجبیل از آنها است، خاصیت ضد گلو درد دارند. این مواد توان بدن در مقابله با بیماری‌ها را افزایش می‌دهند.مجله‌ آلمانی «داروخانه‌های جدید»، در گزارشی که در شماره اخیر خود (اول فوریه) به چاپ رسانده، از خاصیت زنجبیل و ترب‌کوهی برای مبارزه با سرماخوردگی نوشته است. از این رو به کسانی که سرما خورده‌اند یا آبریزش بینی دارند، توصیه می‌شود که روزانه چای زنجبیل بنوشند.

طرز تهیه‌ چای زنجبیل

برای تهیه‌ این نوع چای باید ریشه‌ زنجبیل تازه را پوست کند و سپس آن را به قطعات ریز برش داد. آب را جوش آورد و قطعه‌های زنجبیل را به آن افزود و چند دقیقه گذاشت تا دم بکشد. برای یک فنجان چای یک قاشق چای‌خوری زنجبیل ریز شده اضافه می‌کنند. برخی نیز به جای خرد کردن زنجبیل آنرا رنده می‌کنند.

می‌توان چای را با عسل شیرین کرد. به این ترتیب که پس از افزودن قطعه‌های زنجبیل مقداری عسل نیز به آب افزود.

نکته‌ای که باید در هنگام خرید زنجبیل دقت کرد، سفت بودن آن است. می‌توان زنجبیل را با دست گرفت و امتحان کرد که آیا به اندازه‌ کافی سفت است یا نه.

ترب کوهی

ترب کوهی که در ایران به ترب سمنانی معروف است، از نوع سفید و شکل ‌آن دراز است. این ترب به دلیل اینکه حاوی انواع مؤثر روغن‌ خردل است، ضد‌ باکتری‌ها، قارچ‌‌ها و ویروس‌هایی عمل می‌کند که عفونت‌ راه‌های تنفسی و مجاری ادراری را موجب می‌شوند.

طرز مصرف

یک ترب‌کوهی به اندازه‌ تقریبا سه سانتی‌متر را شسته، پوست کنده و رنده می‌کنیم.

یک نکته‌ مهم: ترب کوهی بسیار تند است و کندن پوست و خرد کردن آن باعث اشک‌ریزش چشم می‌شود.

ترب رنده شده را داخل یک لیوان یا ظرف دردار می‌ریزیم و بقیه‌ لیوان را با عسل پر کرده و در آن را سفت می‌بندیم و می‌گذاریم یک ساعت بماند. این مخلوط را باید دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار عصر،‌ به مدت دو روز مصرف کرد.

داروهای حاوی ترب‌کوهی نیز برای رفع عفونت مسری مجاری تنفسی و ادراری تجویز می‌شوند.



 

ام اس بیماری ام اس, علایم ام اس, خستگی مفرط
خستگی مفرط در بیماری های متعددی دیده می شود از جمله «ام اس».

معمولاً افراد بعد از بروز علایمی مانند بی حسی و سوزن شدن دست و پا و یا از دست دادن تعادل به پزشک مراجعه می کنند و با انجام آزمایش و معاینه متوجه می شوند که به بیماری MS مبتلا شده اند.

در این مطلب به علایمی که می توانند نشانه ای از این بیماری باشند اشاره می کنیم:

سوزش در انگشتان: این حالت ممکن است برای هر فردی به وجود بیاید اما در صورت دائمی شدن آن، بهتر است به پزشک مراجعه کنید شاید این نشانه ام اس نباشد اما می تواند با یک مشکل عضله یا عصب در ارتباط باشد. بنابراین بهتر است که به پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید.

التهاب عصب بینایی و مشکلات چشم: این مشکل برای بیش از ۵۰ درصد مبتلایان به ام اس ایجاد می شود و در ۱۵ درصد افراد، جزو اولین علایم است. این مشکل می تواند به شکل دوبینی، چشم درد و دید غیرواضح بروز کند.

خستگی مفرط: خستگی مفرط در بیماری های متعددی دیده می شود از جمله «ام اس»؛ در مرحله اول این بیماری، حدود ۲۰ درصد بیماران دچار خستگی مفرط می شوند. احساس ضعف، خستگی یا سستی دست و پا علامت شایع این بیماری است.


ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:ضد نفخ/نعناع, :: 23:2 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 

 

درمان زخم معده, درمان درد معده, عفونت معده

سوءهاضمه، مشکل‌هایی در هضم و جذب غذاهاست و به اشکال مختلف مانند نفخ، دل‌درد، اسپاسم، یبوست، اسهال، دیر و مشکل هضم‌شدن غذا، ترش‌کردن معده و... خود را نشان می‌دهد...


بسیاری از این موارد را می‌توان با رژیم غذایی مناسب یا گیاهان دارویی و داروهای گیاهی تسکین‌ داد یا درمان کرد. گیاهان حاوی اسانس (رایحه) از مهم‌ترین گیاهانی هستند که از قدیم به‌‌عنوان طعم‌دهنده و خوشبوکننده غذاها و تسکین دهنده اختلال‌های سوءهاضمه مصرف می‌‌شده‌اند زیرا به علت داشتن مواد و ترکیب‌های اسانسی به سرعت جذب می‌شوند و آثار خود را ظاهر می‌کنند.



این گیاهان که بیشتر به‌صورت ادویه‌های مختلف، به‌خصوص در شرق آسیا از جمله هندوستان و چین مصرف بالایی دارند شامل نعناع، گشنیز، بادرنجبویه، زیره‌ سبز و سیاه، رازیانه، دارچین، هل، جوزبویا و.... است که رایج‌ترین و موثرترین‌های آنها در درمان نفخ عبارتند از:



ادامه مطلب ...


دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 23:0 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
 

 

سرماخوردگی, آنفلانزا, واکسن آنفلوانزا
عفونت ویروسی از راه هوایی وارد بدن می شود و علاوه بر بینی، سینوس ها، حلق و گوش را نیز درگیر می کند.


یکی از علامت‌های شاخص آمدن پاییز، برگریزان و کاهش محسوس دمای هواست. این تغییر اقلیمی زیبا با خود بیماری‌هایی به همراه دارد. مهم‌ترین بیماری‌ای که تاکنون درمانی کامل برای آن یافت نشده سرماخوردگی است. سرماخوردگی هر ساله هزینه زیادی را به اقتصاد کشور وارد می کند؛ هزینه هایی مثل غیبت از محل کار یا رفتن به پزشک و خرید دارو. ویروس سرماخوردگی در مرحله اول به حلق و بینی و گاهی نیز به گوش حمله می کند و مشکلاتی را برای فرد مبتلا به وجود می آورد.

دکتر ابراهیم رزم پا، فوق تخصص جراحی سر و گردن و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در این باره بیشتر توضیح می دهد.

چرا در فصل سرما، سرماخوردگی و آنفلوآنزا نسبت به دیگر فصول شدت می یابد؟
یکی از ویژگی های فصل پاییز تغییرات آب و هوایی ناگهانی است. افت شدید دما در بدن هر فرد تغییراتی ایجاد می کند، زیرا کاهش دما روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و آن را ضعیف می کند و در نتیجه بدن مستعد بیماری می شود و ویروس وارد شده بسرعت عملکرد خود را آغاز می کند. عامل مهم دیگری که به ویروس ها اجازه فعالیت بیشتری می دهد محیط بسته ای است که افراد در آن زندگی می کنند. در محیط بسته، ویروس ها قابلیت جابه جایی ندارند و در یک مکان جمع می شوند. در این فصل از وسایل گرمایشی نیز استفاده می شود. این وسایل، خشکی هوا را زیاد و خشکی نیز مخاط تنفسی و مخاط بینی را در مقابل عفونت ها ضعیف می کند و خود به خود شیوع بیماری های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی بالا می رود.

با توضیحاتی که دادید می توان گفت افرادی که دچار بیماری های زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی هستند بیشتر در معرض خطرند؟
کاملا درست است. بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند مانند بیمارانی که شیمی درمانی می شوند یا مبتلا به یکی از بیماری های خاص هستند، افراد مسن یا کودکان بیشتر در معرض خطرند. البته ویروس، همه افراد سالم یا بیمار را درگیر می کند، ولی طبیعی است شدت علائم بیماری به مقاومت بدن فرد بستگی دارد.

برخی افراد مدام سرما می خورند. آیا به دلیل ضعف در سیستم ایمنی است؟
البته می تواند به همین دلیل باشد. ولی همان طور که اشاره کردید برخی بخصوص کودکان دبستانی، چند بار در سال سرما می خورند. قطعا کودک سیستم ایمنی ضعیف تری نسبت به یک بزرگسال دارد، اما عامل مهم در سرماخوردگی کودکان محیطی است که کودک مدت طولانی در آن قرار می گیرد. این محیط ها بسته هستند و چند نفر در کنار هم قرار می گیرند. وجود ویروس در بدن یک کودک بسرعت به دیگران انتقال می یابد. این چرخه باید قطع شود، ولی در محیطی مانند مدرسه یا محل کار قطع این چرخه کمی دشوار است.

عفونت ویروسی چگونه بدن را درگیر می کند؟
عفونت ویروسی از راه هوایی وارد بدن می شود و علاوه بر بینی، سینوس ها، حلق و گوش را نیز درگیر می کند. سرماخوردگی یک بیماری سیستمیک محسوب می شود و فرد مبتلا ممکن است درد عضلانی نیز داشته باشد. خستگی و بی حالی مفرط نیز از دیگر علائم فعالیت ویروس در بدن است، زیرا بدن در این حالت انرژی زیادی صرف مبارزه با ویروس می کند. عفونت های ویروسی سرماخوردگی کمتر با تب همراهند، ولی آبریزش، سوزش گلو و گلودرد نشانه های واضحی است که تقریبا در همه بیماران مبتلا به سرماخوردگی می بینیم. البته در برخی مواقع ممکن است عفونت در گوش ظاهر شود.

درباره عفونت های گوش بیشتر توضیح دهید.
گوش از طریق شیپور استاش (لوله ای که از طرف عقب بینی به گوش راه پیدا می کند و تهویه گوش میانی از طریق این لوله انجام می شود) درگیر می شود. وقتی عفونت به این مجرا راه می یابد، فشار منفی در گوش ایجاد می شود و شیپور استاش عملکرد طبیعی خود را از دست می دهد. شیپور استاش در کودکان کوتاه تر و گشادتر است، به همین دلیل در سرماخوردگی کودکان بیشتر شاهد عفونت های گوش هستیم.

آیا سرماخوردگی به درمان نیاز دارد؟
عفونت های ویروسی دستگاه تنفسی فوقانی اغلب مواقع خود به خود و بعد از یک دوره بیماری بهبود می یابند و نیازی هم به درمان ندارند ولی گاهی دیده می شود با پایین آمدن سیستم ایمنی، عفونت میکروبی نیز بر عفونت ویروسی سوار می شود که در این شرایط حال جسمانی بیمار وخیم تر خواهد شد. اینجاست که یک سرماخوردگی ساده به یک گلو درد چرکی تبدیل شده و تب و لرز و سایر نشانه ها بروز می کند. در این مواقع باید از آنتی بیوتیک برای درمان عفونت باکتریایی استفاده شود. برای سرماخوردگی به دادن آنتی بیوتیک نیاز نیست و متاسفانه به غلط برای این بیماران آنتی بیوتیک تجویز می شود. تجویز آنتی بیوتیک بدون دلیل مشخص باعث می شود مقاومت بدن در برابر آنتی بیوتیک ها افزایش یابد و اگر بیماری عفونی جدی پیش آید براحتی نتوان آن را کنترل کرد. در بدن ما میکروب های طبیعی زندگی می کنند که هیچ ضرری هم برای بدن ندارند. تجویز آنتی بیوتیک بی مورد این میکروب ها را از بین می برد.

توصیه شما برای مبتلایان به سرما خوردگی چیست؟
سرماخوردگی حدود هفت تا ده روز طول می کشد. در این مدت بهتر است استراحت کافی داشته باشید و از خوددرمانی پرهیز کنید. در صورتی که زمان بیشتر از این باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. هنگام بروز علائم، مصرف مایعات گرم و غذاهایی مانند سوپ و آش را بالا ببرید. استفاده از آبمیوه های حاوی ویتامین ث، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. سعی کنید رطوبت محل زندگی تان را بیشتر کنید. این کار را می توانید با استفاده از بخور انجام دهید. اگر دچار گلودرد یا سوزش گلو هستید، می توانید یک قاشق غذاخوری نمک را در یک لیوان آب بریزید، آن را هم بزنید و سپس آب نمک را غرغره کنید. این کار برای تسکین گلو درد بسیار مفید است.

گرچه ویروس در فضا پخش می شود، ولی مهم ترین راه انتقال، دست های آلوده به ویروس است. سعی کنید در این ایام از دست دادن یا روبوسی با دوستان پرهیز کنید یا به اشیای فردی که سرما خورده است، دست نزنید. مدام دست های خود را با آب و صابون بشویید این کار زنجیره انتقال ویروس را می شکند. دارویی گیاهی به نام سرخارگل وجود دارد که سیستم ایمنی را قوی تر می کند. این دارو برای پیشگیری از بیماری است و افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند در فصول سرد سال می توانند از آن استفاده کنند. در ضمن افرادی که سیستم ایمنی ضعیف تری دارند می توانند به پزشک مراجعه و با نظر او واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند. بهترین زمان برای تزریق واکسن مهر و آبان است، البته در ماه آذر نیز می توان این واکسن را دریافت کرد، ولی اقدام سریع تر برای تزریق واکسن می تواند در پیشگیری موثرتر باشد.
ورزش منظم را از یاد نبرید. ورزش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.



دو شنبه 13 آبان 1392برچسب:, :: 22:48 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 22:38 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 
 
براي آن‌كه سرطان سراغ دستگاه گوارش شما نيايد
1. آب سیب
روزی 2 لیوان آب تازه این میوه می‌تواند خطر مبتلا شدن به سرطان روده بزرگ را كاهش دهد. مطالعات نشان داده به دلیل وجود میزان بالای آنتی‌اكسیدان در آب سیب، مصرف روزانه 2 ليوان آب سيب 40درصد از ریسك اين سرطان را كم می‌كند.
2. سیر
اگر روزی 2 بار، چه به صورت پخته و چه خام، سیر میل كنید، تركیبات قوی گوگرد كه در سیر وجود دارند به از بین رفتن سرطان روده و معده و همين‌طور برخي انگل‌هاي گوارشي كمك می‌كند.
يك سپرمحافظتي براي پوست شما
3. سیب‌زمینی شیرین
این سیب‌زمینی‌ها وقتی می‌رسند به رنگ نارنجی درمی‌آیند. سیب‌زمینی‌هاي شیرین كه سرشار از آنتی‌اكسیدانی به نام بتاكاروتن هستند را جایگزین سیب‌زمینی‌های معمولی كنید تا سیستم دفاعی خود را در برابر سرطان پوست و دهان افزایش دهید.
4. هندوانه
میزان فراوان لیكوپن(آنتی‌اكسیدانی كه در میوه‌های قرمزرنگ یافت می‌شود)، سبب بالا بردن SPF طبیعی پوست شما می‌شود، يعني يك سپر محافظتي براي پوست شما ايجاد مي‌كند. این آنتی‌اكسیدان ضدپیری و ضدسرطان است اما توجه داشته باشید كه این ماده را به‌عنوان جایگزین ضدآفتاب در نظر نگيريد يعني صرفا نقش آن كمكي است و حتما بايد در كنار مصرف هندوانه هر روز به ميزان كافي ضدآفتاب مناسب هم به پوست‌تان بزنيد.
معجزه امگا3
5- نان سبوس‌دار
خوردن فیبر فراوان می‌تواند خطر مبتلا شدن به سرطان سینه را تا 40درصد پایین آورد به علاوه مصرف روزی 25 گرم نان سبوس‌دار احتمال سرطان روده را تا 25درصد كاهش مي‌دهد. شما مي‌توانيد با خوردن نان مناسب از 2 سرطان فرار كنيد.
6. ماهی قزل‌آلا
به‌طور حتم خوردن ماهی‌های كباب‌شده و ماهی‌های چرب 3 بار در هفته به دلیل مقدار بالای امگا3 و ویتامین D موجود در آن، قادر است خطر مبتلا شدن زنان به سرطان سینه را به ميزان زيادي كاهش دهد. در جوامعي كه ماهي بخش اصلي رژيم غذايي است بروز سرطان سينه كمتر است.
براي آن‌كه پوست‌تان سرطاني نشود
7. نارنگی
خود این میوه تركیبات سمی ضدسلول‌های سرطانی دارد اما میزان این تركیبات در پوست این میوه بسیار بیشتر است. پس سعی كنید پوست رنده شده نارنگی را به سوپ‌ها و سس‌ها اضافه كنید.
غذای هوموس كه مخصوص كشورهای عربی است را حتما امتحان كنید. نخود، لوبیا و عدس مواد پلی فنل و لیگنانز دارند كه هر 2 این مواد می‌توانند رشد تومورهای سرطانی را كند كنند.‌
تست‌های آزمایشگاهی بیانگر این است كه این ادویه سلول‌های سرطانی را از بین می‌برد زیرا آزمایش‌هاي انجام گرفته روی‌ موش‌های آزمایشگاهی نشان داده است كه مصرف زردچوبه انتشار سلول‌های سرطان سینه و دستگاه گوارش را متوقف كرده است


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 22:22 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

شايد اين روزها كمتر كسي باشد كه كاربرد شماره‌هايي مانند ۱۱۰ ، ۱۱۵ ، ۱۲۵ و غيره را در شرايط اضطراري نداند ، اما با اين وجود ممكن است بسياري از مشتركان تلفن همراه آشنايي چنداني با شماره ( ۱۱۲ ) نداشته باشند . به گزارش ایتنا از ايسنا ، فرض کنید در شرایطی قرار گرفته‌اید که جان کسی در خطر است ، حادثه‌ای ناگوار رخ داده ، می‌خواهید به آتش‌نشانی اطلاع بدهید و یا به کمک فوری پلیس نیاز دارید ؛ قطعأ در اولین اقدام از تلفن‌همراه خود برای تماس با مراکز مربوطه نظیر پلیس ، آتش‌نشانی و اورژانس استفاده می‌کنید . اما به هر دلیلی ممکن است این اقدام به طور طبیعی میسر نشود . با بهره‌گیری از يك شماره مي‌توانيد حتي در زمان‌هایی که تلفن‌همراه شما از شبکه خارج شده باشد و هیچ نوع ارتباطی بین گوشی شما و شبکه تلفن‌همراه برقرار نباشد با مركز فوريت‌هاي اضطراري تماس بگيريد . زمان‌هایی که گوشی شما قفل شده و پسورد آن را به یاد نمی‌آورید ، حتی هنگامی که سیم ‌ کارت شما سوخته باشد و یا اصلأ سیم ‌کارتی در اختیار نداشته باشید و گوشی شما بدون سیم‌ کارت روشن باشد . در این موارد و کلیه موارد نظیر آن با استفاده از این ترفند می‌توانید با مراکز فوریت‌های اضطراری تماس بگیرید . براي رسيدن به اين هدف کافی است در هر یک از شرایط فوق‌ ذكر شده ، با شماره ۱۱۲ ( بدون پیش ‌شماره ) تماس بگیرید . این شماره که مدتی است در کشور ما نیز فعال شده ، یک شماره بین ‌المللی جهت استفاده از تلفن همراه در مواقع اضطراری است . پس از تماس با این شماره به اپراتور مربوطه وصل شده و می‌توانید وضعیت اضطراری خود را تشریح کرده و تقاضای کمک کنید . همان‌طور که گفته شد برای تماس با این شماره ، نیازی به سیم‌کارت و حتی شبکه همراه نیز ندارید . حتی اگر گوشی شما در حالت Lock هم باشد باز هم می ‌ توانید این شماره را بگیرید .

تنها به چند نکته مهم دقت کنید : اگر سیم‌ کارت ندارید و یا سیم‌کارت شما همراه اول است ، به هیچ عنوان بدون دلیل و جهت آزمایش این شماره ، با ۱۱۲ تماس نگیرید . چرا که بلافاصله به اپراتور مربوطه وصل شده و با او صحبت می‌کنید . در نتیجه جهت تست و آزمایش ، بی‌جهت به این شماره تماس نگیرید .

 

در سیم‌کارت ‌های ایرانسل در صورت تماس با ۱۱۲ ، به یک سامانه گویا وصل می ‌ شوید که از شما درخواست می‌کند مرکز مورد نیاز خود را وارد کنید تا به آن وصل شوید . همچنین دقت کنید در مواقع غیراضطراری که تماس به طور مستقیم با مراکزی نظیر ۱۱۰ ، ۱۲۵ و ۱۱۵ امکان پذیر است ، از ۱۱۲ استفاده نکنید .

 

لطفاً اطلاع رساني نمائيد

 



شنبه 11 آبان 1392برچسب:کشمش،اسپاسم ،چشم،دیابت, :: 22:13 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 انگور خشک شده که همه به نام کشمش مي شناسيد، قرن ها پيش به وجود آمده است... کشمش در ايران و مصر در 2000 سال قبل از ميلاد، توليد شده بود.   


1- کشمش، در تمام سال يافت مي شود. يک غذاي پر انرژي، کم چرب و کم سديم مي باشد. بنابراين براي افرادي که رژيم هاي کم سديم را بايد رعايت کنند، خوردن کشمش بسيار مفيد مي باشد. 

    

2- کشمش داراي خاصيت آنتي اکسيداني مي باشد و از تخريب سلولي جلوگيري مي کند. 

       

  3- کشمش براي سلامت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است.. 


4- منبع خوب ويتامين D   و هورمون استروژن مي باشد. 

  

5- کشمش باوجودي که شيرين و چسبناک مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و باعث خرابي دندان نمي شود، حتي مي توان گفت اين ميوه خشک از فساد دندان جلوگيري مي کند... کشمش براي سلامت دندان و لثه بسيار مفيد مي باشد. 

  

6- کشمش منبع خوب ويتامين ها و عناصر مغذي بدن مي باشد. عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين B   در کشمش موجود است.  

  

7- کشمش محتوي مقدار زيادي آهن مي باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1ميلي گرم آهن دارد، در حاليکه 100 گرم گوشت گاو بين 4-2 ميلي گرم آهن دارد. 

  

8- کشمش، منبع خوب فيبر، آنتي اکسيدان و همچنين منبع خوب انرژي مي باشد. 

  

9- فيبر باعث جلوگيري از سرطان کولون، کمک در جلوگيري از رشد غير معمول سلول ها، بيماري ها و همچنين کنترل قند خون را مي شود. 

  

10- کشمش را به گوشت اضافه کنيد تا مقدار چربي غذا را کم کند و مقدار فيبر و آهن را افزايش و مقدار سديم را کاهش دهد. 

11- آنتي اکسيدان از پيري و بيماري هاي حاصله از آن مي کاهد. 

  

12- کشمش از سرطان جلوگيري مي کند. 

  

13- کشمش ميزان LDL   يا کلسترول بد را در خون کم مي کند و باعث کاهش بيماري قلبي مي گردد. 

  

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنيد، آنتي اکسيدان در خون افزايش و کلسترول بد( LDL  ) کاهش مي يابد. 

  

15- کشمش موجب کاهش استرس مي گردد.

 

16- اين ميوه خشک باعث عملکرد صحيح رگ هاي بدن مي شود.

 

17- کشمش براي درمان بي نظمي معده و يبوست مصرف مي شود. براي جلوگيري از اين ناخوشي ها مي توانيد، 6-5 عدد کشمش را خيس کنيد و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشيد...

 

18- تحقيقات نشان داده است که ورزشکاراني که قبل و در حين ورزش، حدود يک فنجان کشمش مصرف مي کنند، بهتر از بقيه سلول هاي بدن را از آسيب حفظ مي کنند.

 

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، داراي خاصيت مصرف سريع انرژي و کاهش وزن نيز مي باشد. 

 

20- کشمش مانند هويج، براي سلامتي چشم نيز خوب است..

21-کشمش،ستی و رخوت را از بدن دور می کند.

22-کشمش،دهان را خوشبو می کند.

 

23- کشمش، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني را کم مي کند.

 

 

پس از همين حالا، کشمش را به ماست يا سالاد خود اضافه کنيد و از خوردن آن لذت بريد.



 

 

 



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 22:11 ::  نويسنده : معصومه رستمی       


 
 
سبز : غذاهاى سبز رنگ حاوى مواد شيميايى ضد سرطان هستند مثل انواع ايزوتيوسيانيت ها. در عين حال آنها حاوى لوتئين و زيزانتين هستند كه اين دو آنتى اكسيدانخطر از بين رفتن شبكيه را كه يكى از علل اصلى نابينايى است، كاهش مى دهند
http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27190_255.jpg 
 
زرد: غذاهاى زرد مملو از ويتامين سي هستند و در عين حال برخى از صدمات ناشى از راديكال هاى آزاد روى پوست را كاهش مى دهند.  
http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27193_365.jpg
 
نارنجى: اين ميوه ها حاوى بتاكاروتن هستند كه باعث تقويت سيستم ايمنى مي شوند و از آسيب هاى ناشى از راديكال هاى آزاد كه باعث پيرى زودرس مى شوند پيشگيرى مى كنند. مواد مغذى ميوه هاى خانواده سيتروس (مركبات) باعث بهبود سلامت دهان مى شوند.
http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27192_547.jpg 
قرمز: مواد غذايى قرمز رنگ ليكوپن دارند. اين ماده يك ضد سرطان شناخته شده است. اسيد الاجيك موجود در اين محصولات نيز خطر آسيب ديدن DNA را كاهش مى دهد. فلاوينوئيدها كه عمدتا در گيلاس، آلبالو و خانواده توت (تمشك و شاتوت و بلوبرى) يافت مى شوند، قدرت تدافعى آنتى اكسيدان ها را افزايش مي دهند، از سلول ها در برابر صدمات ناشى از راديكال هاى آزاد محافظت مى كنند. به حفظ عملكرد قواى استدلال و منطق در مغز كمك مي كنند و جلوى پيرى را مى گيرند.    


http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27191_634.jpg
بنفش: انگور و كلم بنفش حاوى آنتوسيانين هستند كه از سلول ها در برابر آسيب هاى اكسيداسيون محافظت مى كنند و در نتيجه آن ظهور علائم پيرى به تاخير مى افتند. اين مواد مغذى كه مسئول رنگ تيره ميوه ها هستند به فرآيند درك و استدلال كمك مي كنند و ساير آنتى اكسيدان هاى موجود در آنها نيز ضد سرطان هستند.  
http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27194_613.jpg 
 
سفيد: پياز، سير، پيازچه و موسير حاوى آليسين و كوئرستين هستند كه هر دو آنها خطر حمله قلبى را كاهش مي دهند و به عملكرد سيستم ايمنى بهبود مى بخشند. گل كلم نيز حاوى سولفورافان است كه يك ماده ضد سرطان به شمار مي رود.
 
http://www.ghasednews.ir/files/fa/news/1390/11/22/27195_916.jpg
 
 
 
- بیسوادان قرن بیست و یکم کسانی نیستند که نمی توانند بخوانند و بنویسند؛بلکه کسانی هستند که نمی توانند بیاموزند آموخته های کهنه را دور بریزند و دوباره بیاموزند.

- عمر ما کوتاه نیست، ما کوتاهی می کنیم.