درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 106
بازدید هفته : 862
بازدید ماه : 2021
بازدید کل : 224509
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 22:1 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

چرا پشه ها بعضی ها را بیشتر دوست دارند!!

شما هم می دانید که پشه ها بیشتر جذب برخی افراد می شوند و به نظر می رسد قسمت هایی از بدن را بیشتر دوست دارند، اما آیا می دانید چرا این گونه است؟ این موضوع یکی از وسیع ترین تحقیقات در سال های اخیر بوده است.

بر طبق تحقیقات، هر نوع پشه، به یک چیز جذب می شود، برای مثال برخی پشه ها ممکن است جذب خون انسان شوند، در حالی که برخی دیگر تنها جذب خون حیوانات می شوند.

در متن زیر برخی از مواردی که پشه ها را جذب می کنند، نام می بریم:

1- دی اکسید کربن
دی اکسید کربن یکی از مهم ترین گازهای جذب کننده پشه ها می باشد و آنها می توانند بوی این گاز را از فاصله چهار و نیم متری احساس کنند.
از آنجا که انسان با هر تنفس، مقداری دی اکسید کربن از بدن خارج می کند، پس تقریبا غیرممکن است پشه ها جذب انسان نشوند!
هنگامی که یک پشه ماده، بوی دی اکسید کربن را احساس می کند، به صورت مارپیچی پرواز می کند تا خود را به منبع این بو برساند.
پس با این توصیف، وقتی یک خانم باردار مقدار دی اکسید کربن بیشتری را دفع می کند، پس پشه ها بیشتر جذب او می شوند.

2- تحرک بدنی
پشه ها بیشتر جذب افراد دارای تحرک بدنی می شوند تا افراد کم تحرک.
اگر یک فعالیت ورزشی انجام دهید، افزایش بازدم، تحرک، عرق کردن و گرمای بدن باعث جذب بیشتر پشه ها به سوی شما می گردد.

3- گروه خونی
پشه ها بیشتر جذب افراد با گروه خونی O می شوند. پشه بیشتر جذب گروه خونی فرد می شود تا بوی او. اما این را باید گفت که هر دوی این ویژگی ها توسط یک ژن منتقل می شود، پس نمی توان با این گونه پشه ها مبارزه کرد.

4- بوی پا
یکی از بوهای جذاب برای پشه ها، بوی عرق پا می باشد. هنگامی که دی اکسید کربن با بوی پا ترکیب می شود، بسیاری از پشه ها را جذب خود می کند و بسیاری از بیماری ها نیز با همین پشه ها منتقل می شوند.



ادامه مطلب ...


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:34 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

حقایقی اعجاب انگیز در مورد مغز

گروه اینترنتی خورشید - khorshidgroup.org

 

مغز انسان و شناخت پیچیدگی‌های خاص آن همواره برای بشر جذاب بوده است.
همواره انسان یک نمونه شگفت‌انگیز برای شناخت به شمار می‌رود و موارد بی‌شماری در مورد انسان ناگفته باقی مانده است.
در این ایمیل به ده واقعیت جذاب درباره‌ی مغز انسان خواهیم پرداخت، تا شاید دید بهتری نسبت به مهمترین عضو بدن خود داشته باشید.

واقعیت اول : بیشتر وزن مغز را آب تشکیل می‌دهد و بخش جامد عمدتا از جنس چربی است


بیشتر مردم تصور می‌کنند که مغز به طور کامل جامد است، اما این افراد اشتباه می‌کنند. 75 درصد مغز را آب تشکیل می‌دهد. بخش جامد مغز نیز از جنس چربی است و تقریبا 10 تا 12 درصد مغز را تشکیل می‌دهد. بقیه مغز از جنس پروتئین، هیدروکربن و نمک است.

واقعیت دوم: 160,000 کیلومتر رگ‌خونی در مغز وجود دارد


این به این معنی است که اگر تمام رگ‌های خونی مغز را در امتداد یکدیگر قرار دهیم شما می‌توانید آن را 4 بار دور کره زمین بپیچانید یا اینکه کره ماه را با رگ‌های مغز دو نفر به زمین متصل کنید.

واقعیت سوم: مغز شما بین 10 تا 23 وات برق تولید می‌کند


این قدرت برای روشنایی دو لامپ کم مصرف کافیست. بخش عمده‌ای از این قدرت تولید شده به منظور ارتباط عصبی مغز با دیگر اعضا استفاده می‌شود.

واقعیت چهارم: استفاده از غذای سالم هوش را افزایش می‌دهد


طبق تحقیقاتی که در یک موسسه در نیویورک انجام شده، اگر شما در وعده ناهار غذایی بخورید که هیچگونه مواد نگهدارنده و یا طعم‌دهنده مصنوعی نداشته باشد، 14 درصد در تست IQ امتیاز بهتری کسب خواهید کرد. این کشف بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد که عملکرد مغز به شدت به نوع تغذیه وابسته است.

واقعیت پنجم: هر فکری که می‌کنید یک اتصال عصبی جدید در مغزتان ایجاد می‌کند


مغز از آن چیزی که تصور می‌کنید انعطاف‌پذیر‌تر است و به مرور زمان تغییر می‌کند. اگر در همین لحظه به موضوع جدیدی فکر کردید، مطمئن باشید در مغز شما به همان میزان اتصال عصبی جدید ایجاد شده است.

واقعیت ششم: یک فرد معمولی روزانه 70 هزار فکر انجام می‌دهد


شما همیشه در حال فکر کردن هستید. با تغییر این تفکرات، شما می‌توانید به طور کل سیم‌کشی عصبی مغزتان را تغییر دهید.

واقعیت هفتم: خندیدن فرایند پیچیده‌ای است و از 5 بخش مغز استفاده می‌کند


خندیدن موضوع خنده‌داری نیست، این فرایند بخش‌های زیادی از مغز را درگیر می‌کند. خندیدن برای فعالسازی مغز‌ بسیار موثر است و مواد شیمیای تقویت‌کننده‌ای در بدن شما در هنگام خندیدن رها می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که خندیدن برای چند دقیقه در هر روز موجب بهبود وضعیت روحی، افزایش احساس خوشبختی و افزایش عملکرد مغز در خلاقیت می‌شود.

واقعیت هشتم: تردستی موجب تغییرات سریع در مغز می‌گردد

تردستی و یادگیری کارهای پیچیده جدید تاثیر بسیار مثبتی بر روی مغز انسان دارد. تردستی و حرکات پیچیده موجب رشد بخش خاصی از مغز می‌شود، بنابراین اتصالات عصبی در مغز افزایش چشمگیر می‌شود. همچنین کارها و مسائل پیچیده می‌تواند موجب رشد چشمگیر مغز گردد.

واقعیت نهم: مغز توانایی احساس درد را در هیچ صورتی ندارد

مغز قادر به حس کردن درد در خود نیست و تنها می‌تواند درد بخش‌های دیگر بدن را دریافت کند. در واقع هیچ دریافت کننده دردی در مغز وجود ندارد.

واقعیت دهم: ارتفاع مغز انسان 9.3 سانتی متر است


مغز از آن چیزی که مردم تصور می‌کنند کوچکتر است. اندازه مغز 16 در 14 در 9.3 سانتی متر و وزن آن 1.3 کیلوگرم است. در همین 1.3 کیلوگرم 200 میلیون سلول عصبی (نرون) وجود دارد.
.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:32 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

مطالعات جدید دانشمندان نشان می دهد لبنیاتی مانند ماست و دوغ باعث می شوند تا خانم ها به فقر آهن دچار شوند.

 
بهترین زمان برای مصرف لبنیات در صبحگاه و شب قبل از خواب است و پزشکان توصیه می کنند خانم ها در طول روز کمتر از لبنیات استفاده کنند.

بیشترین زمان جذب آهن لبنیات در صبحگاه و شب است و در غیر این صورت مواد پروتئینی کلسیمی و آهن موجود در لبنیات هرگز در بدن خانم ها جذب نمی شود.

پوکی استخوان در خانم ها از دیرباز مورد توجه قرار داشته است اما به علت آنکه بیماری خاموشی است کمتر خانم ها آن را پیگیری می کنند.

پزشکان توصیه می کنند خانم ها همراه غذا دوغ و ماست نخورند و سعی کنند در سال یک بار آزمایش تراکم استخوان را انجام دهند.

پزشکان همچنین توصیه می کنند والدین همراه غذا به کودکان ماست ندهند در غیر این صورت کودک دچار شکستگی های استخوان می شود و از سقف رشد او کاسته می شود.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:29 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

دانشمندان دریافته اند صحبت کردن افراد در مورد خودشان می تواند بسیار لذت بخش بوده و مغز را شاد کند.

این گونه مغز خود را شاد کنید

 

براساس یک تحقیق جدید، افراد ۴۰ درصد از وقتشان را به صحبت کردن در مورد خودشان می گذرانند.

محققان دانشگاه هاروارد در مطالعاتشان بر روی این نکته متمرکز شدند که چرا افراد صدای خود را تا این اندازه دوست دارند و این که آیا این موضوع به بخش هایی از مغز که مرتبط با پاداش و لذت است، ارتباط دارد یا خیر.

آن ها پس از انجام آزمایشاتشان با استفاده از فناوری اسکن مغزی، دریافتند هنگامی که افراد در مورد خودشان سخن می گویند، این موضوع واکنشی شیمیایی را ایجاد می کند و این امر آن ها را بر آن می دارد که اطلاعات خصوصی شان را به طور مکرر به اشتراک بگذارند.

محققان حاضر در این مطالعه از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی (fMRI) برای انجام آزمایشاتشان بهره بردند.

این ابزار تصویربرداری می تواند تغییرات حاصل در سطوح جریان خون به بخش های خاصی از مغز را هنگامی که این عضو در معرض محرک های خاصی است، شناسایی کند.

در طول آزمایش fMRI، تیم علمی از ۱۹۵ شرکت کننده خواست که در مورد خود، عقاید و ویژگی های شخصیتی شان صحبت کنند.

سپس از آن ها خواسته شد که در خصوص عقاید و ویژگی های دیگر افرادی که می شناختند، صحبت کنند.

دانشمندان سطوح جریان خون را در مغز شرکت کنندگان در طول هر دو بحث اندازه گیری و از این سطوح برای مقایسه مستقیم تفاوت در فعالیتی نورونی بین این دو شرایط استفاده کردند.

زمانی که شرکت کنندگان در مورد خودشان صحبت کردند، دانشمندان افزایش در فعالیت غشای MPFC را که با تفکر مرتبط با خود ارتباط دارد، کشف کردند.

همچنین برای نخستین بار تیم علمی متوجه تغییر در فعالیت های NAcc و ناحیه VTA مغز شد. هر دوی این نواحی در مغز با آزادسازی دوپامین مرتبط هستند.

دوپامین ماده شیمیایی است که سیستم های پاداش و شادی مغز را کنترل می کند.

محققان نتیجه گرفتند که صحبت کردن در مورد خود اساسا لذت بخش است و این موضوع افراد را به صحبت کردن مکرر در مورد این احساسات لذت بخش ترغیب می کند.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 21:24 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد سالمندان در فصل پاییز دچار نوعی" حالت روحی" و" افسردگی" می شوند که سالمندان را با مشکل های زیادی روبرو می کند.

به گزارش افکارنیوز ، سالمندان در فصل پاییز باید بین مواد خوراکی و مصرفی خود نوعی تعادل ایجاد کنند و بیشتر خوراکی هایی را مصرف کنند که باعث ایجاد" شادی" و نشاط در آن ها شود.

بررسی ها نشان می دهند گردو سرشار از" آنتی اکسیدان های مغذی" است که باعث ایجاد احساس شادی و نشاط در افراد می شود و انرژی فرد را در طول روز تامین خواهد کرد.

گفتنی است مصرف گردو از سوء تغذیه در" سالمندان" جلوگیری می کند و تمام افراد به ویژه سالمندان باید همراه صبحانه گردو مصرف کنند.

همچنین گردو میوه و" سبزیجات" می توانند از بدن سالمندان در برابر آب و هوای سرد محافظت کنند و پاییز و زمستان این بدون بیماری و سرماخوردگی را برای آنها به وجود آورند.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 20:59 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

مُسکن های بوئیدنی!

حس بویایی یکی از مهم ترین حواس پنج گانه انسان است. براساس یافته محققان انواع بوها و رایحه ها می توانند با تحریک سیستم عصبی و به دنبال آن مغز تاثیرات موثری را در حفظ سلامت و تسکین بیماری ها داشته باشند.


مجله سیب سبز:  حس بویایی یکی از مهم ترین حواس پنج گانه انسان است که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و متخصصان علاوه بر ویژگی هایی که همه ما از آن سراغ داریم، وجود این حس در بدن، انسان را از ابتلا به بسیاری از بیماری ها و اختلالات روحی و جسمی محافظت می کند. بر اساس تحقیقاتی که پژوهشگران در این زمینه انجام داده اند افرادی که حس بویایی خود را از دست داده اند نسبت به افراد دیگر بیشتر در معرض ابتلا به برخی بیماری های روحی مانند افسردگی، استرس و اضطراب قرار دارند. براساس یافته محققان انواع بوها و رایحه ها می توانند با تحریک سیستم عصبی و به دنبال آن مغز تاثیرات موثری را در حفظ سلامت و تسکین بیماری ها داشته باشند.

دردتان را فراموش کنید

امروزه در بسیاری از کلینیک ها از شیوه درمانی رایحه درمانی برای تسکین دردها و آرامش بخشی به بیماران پیش و بعد از عمل های جراحی استفاده می شود.   استشمام روغن یا عصاره اسطوخودوس و مصرف موضعی آن در ناحیه درد به جز جراحت ها و زخم های باز به کاهش درد بیمار کمک می کند. برخی درمانگران طب سنتی بر این باورند که از رایحه لاوندر یا اسطوخودوس می توان به جای استامینوفن و انواع مسکن ها برای تسکین دردهای موضعی در ناحیه شکم مانندتسکین دل پیچه و نفخ کمک گرفت.


می خواهید کودکی باهوش داشته باشید؟

بر اساس تحقیقات دانشمندان بوییدن برخی عطر ها یا روغن ها موجب افزایش هوشیاری و دقت در انسان می شود. از این رو درمانگران شیوه درمانی رایحه درمانی بوییدن عصاره و اسانس های طبیعی از لیمو و گیاه اوکالیپتوس را یکی از بهترین شیوه ها برای افزایش کاربری، هوشیاری و دقت انسان می دانند.

عطر گل سنبل

رایحه گل سنبل از جمله بهترین داروهای طبیعی برای درمان بی خوابی و اختلالات ناشی از آن است. درمانگران و متخصصان رایحه درمانی استشمام عطر گل سنبل یا عصاره آن را بهترین روش برای برطرف شدن مشکلات ناشی از بی خوابی می دانند. به اعتقاد این درمانگران افراد مبتلا به بی خوابی با بوییدن رایحه گل سنبل پیش از خواب، می توانند بر این مشکل غلبه کرده و بی خوابی خود را درمان کنند.

اگر همیشه اضطراب دارید

درمانگران رایحه درمانی بوییدن وانیل را برای کنترل و درمان استرس به بسیاری از مراجعه کنندگان خود توصیه می کنند. به اعتقاد این گروه بوییدن وانیل که به عنوان یکی از گیاهان دارویی بسیار خوشبو در جهان شناخته می شود، تاثیر زیادی در کاهش استرس، کنترل ضربان قلب و همین طور تسکین اضطراب ناشی از تنش های روزمره، استرس ناشی از کار یا امتحان دارد.

خانم ها توجه کنند

بوییدن گل رز یا عصاره آن یکی از بهترین گزینه ها برای تسکین و برطرف کردن دردهای ناشی از قاعدگی در زنان است. با بوییدن این رایحه علاوه بر آنکه هورمون های بدن تنظیم و هماهنگ می شوند، از میزان گرفتگی و اسپاسم های عضلانی کاسته شده و در مواردی که خون ریزی افراد زیاد است و نیاز به کاهش و کنترل خونریزی وجود دارد، استشمام این رایحه بسیار موثر و کاربردی است.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 20:58 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

یک کارشناس تغذیه می گوید: مصرف خرمالو برای افرادی که سنگ کلیه و سنگ مثانه دارند، مفید است.

 
 یک کارشناس تغذیه می گوید: مصرف خرمالو برای افرادی که سنگ کلیه و سنگ مثانه دارند، مفید است.
  مریم شیرمستی اظهار کرد: خرمالو میوه ای شبیه گوجه فرنگی با پوستی نازک است که ویتامین C بالایی دارد و از همین جهت برای تقویت سیستم ایمنی و استحکام لثه ها بسیار مفید است.

وی ادامه داد: بتاکاروتن موجود در خرمالو برای تقویت بینایی و همچنین شادابی و سلامت پوست مفید است.

کلسیم، فسفر و پتاسیم مهمترین مواد معدنی موجود در خرمالو است که این کارشناس تغذیه از آنها نام برد و افزود: پتاسیم موجود در این میوه در تنظیم فشار خون نقش دارد و کلسیم آن برای استحکام استخوان، رویش مو و استحکام ناخن مفید است.

شیرمستی در خصوص رنگدانه های نارنجی موجود در خرمالو هم یادآوری کرد: این رنگدانه ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

به گفته وی، فیبر موجود در خرمالو نیز باعث کاهش کلسترول و اسید اوریک می شود.

این کارشناس تغذیه با اشاره به وجود مقادیر بالای قند در خرمالو، خاطرنشان کرد: توصیه می شود افراد دیابتی روزانه یک خرمالو مصرف کنند، اما سایر افراد می توانند دو تا سه عدد خرمالو در روز بخورند.

شیرمستی در خصوص دلیل مزه گس خرمالو هم گفت: طعم گس این میوه به دلیل وجود ترکیبات مازوتی مانند در آن است که بعد از رسیدن، به قند تبدیل می شود.

وی اظهارکرد: خرمالو مدر است و مصرف آن برای کسانی که سنگ کلیه و مثانه دارند، مفید است و به دفع سنگ کلیه آنها کمک می کند.

به گفته این کارشناس تغذیه، هسته کوبیده شده خرمالو نیز برای دفع سنگ کلیه و مثانه مفید است.


شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

پیش از برگزاری یا شرکت در جلسه های کاری این سوال ها را از خود بپرسید. همیشه در جمع به نتایج بهتری می توان رسید زیرا افراد فکرهایشان را روی هم می گذارند و نتایج بهتری به دست می آورند.

 

سوال از خود

۱. چه چیزهایی را وانمود می کنید که نمی دانید؟

این سوال بسیار مهم و ارزشمند است. وقتی این سوال را از خود می پرسید در واقع خود را از موقعیت هایی که خودتان را فریب می دهید، دور می کنید.

۲. چرا کارهایی که باید انجام دهید را انجام نمی دهید؟

زندگی فقط این نیست که تصمیم بگیرید چه کارهایی انجام دهید. چالش واقعی زمانی پدیدار می شود که به تفکرات، ایده ها و تصمیمات خود جامه عمل بپوشانید. واقعیت این است که انجام این کار چندان آسان نیست، اما ممکن است.

۳. ارزش های زندگی شما چیست و آیا استفاده درستی از آنها دارید؟

در پاسخ باید سه مساله مهم و ارزشمند زندگی خود را یادداشت کنید که می توانند شامل خانواده، روابط عاشقانه، دوستان، کار، سلامت یا آرامش باشند. همه این موارد مهم هستند و اما مهم تر این است که بدانیم چه مواقعی همساز و موافق با این ارزش ها پیش نمی رویم.

۴. استعداد چه کارهایی را دارید و خود از آنها غافل هستید؟

بینش و درک درونی یک واقعیت است. سعی کنید کشف کنید چه استعدادهای درونی دارید که دیگران می دانند اما خود از غافل هستید. آنها را کشف کنید و پرورش دهید.

۵. چه چیز را نمی دانید و نمی دانید که نمی دانید؟

همیشه موانعی در راستای تحقق خواسته ها در زندگی وجود دارند. اما شاید مانع اصلی را نتوانید تشخیص دهید و خود هم ندانید که مشکل اصلی را تشخیص نداده اید.

خوشحالی / آرامش ذهنی

. آیا «بایدهای» شما، شما را به خوشحالی و خوشبختی می رساند؟

همه تمایلات ناخودآگاه ما با احساسات قلبی مان در تضاد هستند. شما همیشه آنچه می خواهید را خواهید داشت اگر برای به دست آمدن آن اراده کنید.

۲. اگر به همه آرزوهای زندگی خود برسید چه احساسی خواهید داشت؟ در میانه راه چه حسی دارید؟ همه انسان ها عادت دارند تا زمانی که به آرزوهای خود دست پیدا نکرده اند، برای آن شادمانی نکنند. اما خوب است یاد بگیریم که در لحظه نیز شاد و خوشبخت باشیم زیرا در جهت برآورد اهداف خود تلاش می کنیم و این خود یک دستاورد بزرگ است.

۳. من امروزچه آموختم؟ چه کسی را دوست داشتم؟ چه مساله ای باعث خنده من شد؟

باید سعی کنید در انتهای روز این سه سوال را از خود بپرسید. فارغ از هر اتفاقی که روی داده است، باید هر روز یک چیز جدید بیاموزید، فردی را دوست داشته باشید و از ته قلب بخندید. اینها هستند که ارزش زندگی را دوچندان می کنند.

چشم انداز آینده

 ۱. آیا از انجام کارهای خود نمی ترسید؟

بد نیست سفری تخیلی به چندین سال آینده خود داشته باشید و خود را در دوران کهولت متصور شوید و ببیند آیا از انجام کارهای امروز خود و روش زندگی خود راضی هستید و از چیزی پشیمان نیستید. یا شاید حتی بتوانید به خود نصیحت های سازنده ای هم ارایه کنید.

۲. اگر زمان مرگ خود را می دانستید، آیا این مساله شما را می ترساند؟

همه انسان ها سرانجام روزی به خاک باز می گردند. در آموزه های دینی ما هم نوشته شده است که همیشه باید به مرگ خود فکر کنیم تا رفتار و کردار درست داشته باشیم و صالح باشیم. این مساله ارزش بسیاری دارد. آیا آگاهی از مرگ شما را می ترساند یا باعث می شود تا با انگیزه بیشتری در راستای تحقق آرزوهای خود گام بردارید؟

۳. آیا تمرکز شما روی امروز است یا فردا؟ اینکه از لحظه های زندگی لذت ببریم بهترین کار است اما باید آینده نگر هم بود. باید طوری زندگی کرد که خوشی های امروز تا فردا هم ادامه داشته باشند. زندگی گاهی همچون دانه ای است که امروز می کارید اما چند سال دیگر برداشت می کنید.

پیشرفت و اثربخشی

. چرا که نه؟ چه اتفاقی می افتد اگر…

انتظار نداشته باشید همیشه همه چیز آن طور باشد که انتظار دارید. از خود بپرسید چرا گاهی برخی مسایل آن طور که باید پیش نمی روند. پس از پاسخ، جواب های منفی را با احتمالات موجود جایگزین کنید.

۲. امروز چه کاری را بهتر می توانید انجام دهید؟ راه و روشی که برای انجام کارهای خود انتخاب می کنید بسیار مهم است. هر روز از خود بپرسید امروز کدام کار را انجام دهم موفق تر خواهم بود.
۳. دوست دارید در ۵ سال آینده زندگی شما به چه شکل باشد؟ اگر بدون هیچ هدفی در زندگی حرکت کنید هرگز به هیچ جا نمی رسید. سعی کنید برای ۵ سال آینده خود اهدافی مشخص و آنها را یادداشت کنید. ۵ سال آینده بسیار نزدیک است و دستیابی به اهداف انگیزه مضاعف به شما می دهد تا اهداف بزرگ تری برای خود تعیین کنید.

۴. در حال حاضر چه کاری برای بهبود اوضاع می توانید انجام دهید؟ تداوم و پافشاری برای رسیدن به اهداف و آرزوها یکی از بهترین روش ها است. شما باید هدفی را مشخص و در مسیر تحقق آن حرکت کنید و هر روز باید از خود بپرسید که چه کاری برای بهتر شدن اوضاع و سریعتر رسیدن به هدف می توانید انجام دهید.

کسب وکار و تجارت

۱. «چرا» ی بزرگ شما چیست؟

اگر یک «چرا» ی بزرگ در زندگی داشته باشید، به دنبال آن «چه» و «چگونه» هم می آید. اما اگر فقط از خود بپرسید چه و چگونه؟ همیشه عذر و بهانه ای هم برای انجام ندادن کارهایتان خواهید داشت. با یک دلیل بزرگ و چرایی ارزشمند، در مسیر اهداف خود پیش بروید.

۲. در این روز، هفته یا ماه مهم ترین کاری که باید انجام بدهم چیست؟

در ابتدای هر روز یا هفته یا ماه، سرتیتر کارهای مهم زندگی خود را که می توانید و باید در آن زمان انجام دهید را یادداشت کنید. البته فقط یادداشت کردن مهم نیست، باید همه آنها را در اولویت انجام کارها نیز قرار دهید.

۳. موفقیت چگونه است؟ استراتژی در مسیر راه اندازی کسب وکار جدید چقدر اهمیت دارد؟ نقطه قوت این کار در چیست؟

باید ببینید آیا موقعیت هایی که برایتان پیش می آید ارزش تلاش دارند یا خیر. برای انجام کارهای خود تیم تشکیل دهید.

۴. ما چه می گوییم؟ و چه مشکلاتی را می توانیم برطرف کنیم؟

پیش از برگزاری یا شرکت در جلسه های کاری این سوال ها را از خود بپرسید. همیشه در جمع به نتایج بهتری می توان رسید زیرا افراد فکرهایشان را روی هم می گذارند و نتایج بهتری به دست می آورند.

۵. آیا می توان آن را اکنون انجام داد؟

اگر کاری مهم و ارزشمند است حتما آن را همین امروز انجام دهید.

۶. چطور می توان آن را انجام داد؟

این یکی از بهترین سوال ها برای انجام کارها است. با این سوال اهدافتان جلوی چشمتان ظاهر می شوند و می توانید همه امکانات و منابع لازم برای تحقق آنها را مهیا کنید.

۷. آیا شما می توانید راهنمای من باشید؟

همه ما در زندگی الگوهایی داریم که می خواهیم به جایگاه آنها در زندگی برسیم. اگر آنها در ایران و در شهر ما هستند، یا به طرق مختلف می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، بد نیست از آنها خواهش کنید همچون یک راهنما و مشاور در مسیر تجارت به شما کمک کنند.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 20:52 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

وی بیان کرد: فیبرهای محلول با اتصال به اسیدهای صفرا که دارای کلسترول هستند مانع جذب آن ها می شود و از این طریق چربی و کلسترول خون را کاهش و از چاقی جلوگیری می کند.

عضو اتحادیه گیاهان دارویی مشهد گفت: مصرف روزانه سبوس گندم در زنان، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

علی لپه ئیان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص خواص دارویی سبوس گندم اظهار کرد: با مصرف روزانه سبوس گندم می توان از ابتلا به بیماری های پوکی استخوان، یبوست «اختلالات روده بزرگ» ، کم خونی، چاقی، چربی خون، سرطان روده، بیماری های قلبی و عروقی، سوء هاضمه، ضعف اعصاب، ضعف عمومی و جنسی پیشگیری کرد.

وی خاطر نشان کرد: سبوس، جدار خارجی گندم است که دارای مقادیر زیادی از مواد فسفردار، همچنین دارای انواع ویتامین های E و B، آهن، منیزیم، روی و کمی کلسیم است.

لپه ئیان در ادامه گفت: ویتامین E و روی موجود در سبوس از ریزش و سفید شدن زود هنگام موی سر جلوگیری و باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

وی افزود: فیبر موجود در سبوس موجب می شود هضم مواد نشاسته ای با سرعت کمتری انجام شود که در نتیجه قند به آهستگی و به میزان کم تری وارد خون شده و همچنین از بالا رفتن یک باره قندخون جلوگیری می کند.

عضو جامعه اسلامی احیاء گیاه درمانی ایران گفت: در تنظیم سیستم گوارش و رفع یبوست هیچ ماده ای با قدرت سبوس برابری نمی کند و سبوس موجب رانش مدفوع در طول لوله های روده کوچک و بزرگ شده و تحرکات موجی شکل روده ها را تقویت می کند، در نهایت ملین و برطرف کننده یبوست است.

وی بیان کرد: فیبرهای محلول با اتصال به اسیدهای صفرا که دارای کلسترول هستند مانع جذب آن ها می شود و از این طریق چربی و کلسترول خون را کاهش و از چاقی جلوگیری می کند.

لپه ئیان اظهار کرد: فیبر موجود در سبوس برای درمان یبوست و تنظیم سیستم گوارش بسیار مفید است.

وی تاکید کرد: سبوس گندم از بیشتر املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن به اندازه کافی برخوردار است لذا مصرف آن در دوران بارداری و شیردهی به مادران توصیه می شود و چنانچه به طور مداوم مصرف شود عامل افزایش قد در کودکان و نوجوانان نیز خواهد شد.

لپه ئیان اظهار کرد: طریقه مصرف سبوس گندم این است که روزانه برای هر نفر یک تا دو قاشق غذاخوری در داخل انواع غذاهایی چون انواع سوپ ها و آش، سالاد، ماست و انواع خورشت ها، کتلت، کوکو سبزی و سیب زمینی، انواع خوراک ها ریخته شود و یا یک قاشق مرباخوری داخل یک لیوان شیر و یا انواع آبمیوه ها استفاده شود.

وی در خصوص طرز تهیه ماسک صورت سبوس گفت: یک قاشق غذاخوری سبوس گندم، دو قاشق ماست تازه را کاملا مخلوط نموده پس از ۵ دقیقه به عنوان ماسک صورت مصرف نمایید و ۱۵ دقیقه بعد با آب ولرم بشویید.

لپه ئیان در ادامه به طرز تهیه سس سبوس اشاره کرد و گفت: از مخلوط یک قاشق غذاخوری سبوس، ۶ قاشق غذاخوری آبلیمو، یک قاشق روغن زیتون و مقدار کمی نمک می توان سس سبوس را استفاده کرد.

وی با اشاره به راه تهیه سوپ برای درمان یبوست گفت: «آلو، روغن زیتون، برنج نیمه ایرانی، اسفناج، کدو سبز رنده شده و جعفری» را مخلوط کرده و زمانی که سوپ پخته شد و آماده ظرف کردن بود یک یا دو قاشق غذاخوری سبوس را داخل سوپ ریخته و شب ها به جای شام میل کنید.

وی همچنین برای پیشگیری از سفیدی و ریزش مو افزود: یک قاشق سبوس گندم را با یک لیوان آب جوش دم کرده (حرارت غیر مستقیم) سپس آب آن را صاف کرده، دو سوم آن را میل کنید و یک سوم آب آن را به سر بمالید.



شنبه 11 آبان 1392برچسب:, :: 20:50 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

باران که شروع می شود، عده ای چترهایشان را باز می کنند، عده ای به زیر سرپناهی می دوند و عده ای نیز بی تفاوت به راه خود ادامه می دهند، اما تابه حال فکر کرده اید که حیوانات، مثلا قورباغه ها در زمان بارش باران چه می کنند؟

عکس روز / قورباغه ها وقت باران چه می کنند؟

تقلید رفتار های انسانی در بسیاری از حیوانات به دفعات دیده شده، اما ظاهرا در برخی مواقع شرایط باعث می شوند انسان ها و حیوانات رفتارهایی مشابه از خود نشان دهند.

این قورباغه جنگلی کوچک نمونه خوبی برای نمایش چنین شرایطی است. این قورباغه جنگلی کوچک که در جمبر اندونزی زندگی می کند برای فرار از باران شدید از یک برگ به عنوان چتر استفاده کرده و با حالتی بسیار جدی آن را در جهت بارش باران برروی سر خود گرفته است.

عکاس خوش شانس این عکس مشاهده کرده که قورباغه به مدت ۳۰ دقیقه و تا زمانی که بارش باران قطع شده، برگ را مانند یک چتر بالای سر خود نگه داشته است.