درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 222487
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:سرطان/ریه/درمان ریه, :: 16:45 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

سرطان ریه کشنده ترین سرطان است

 

 

سرطان ریه در مراحل اولیه هیچ نشانه ای ندارد و بیماران اغلب زمانی به پزشک مراجعه می کنند که بیماری در مراحل پیشرفته قرار دارد. شاید به همین دلیل باشد که سرطان ریه کشنده ترین سرطان در انسان محسوب می شود.

متاسفانه سرطان ریه در مراحل ابتدایی هیچ نشانه ای از خود بروز نمی دهد و اغلب، بیماران زمانی به پزشک مراجعه می کنند که سرطان در مراحل پیشرفته قرار دارد. با این حال آگاهی از نشانه های شایع این بیماری سبب می شود که این سرطان مهلک در ابتدایی ترین و درمان پذیرترین مرحله ممکن تشخیص داده شود.

شایع ترین نشانه سرطان ریه، سرفه است که در صورت تهاجم تومور به لایه پوشاننده مجاری تنفسی به وجود می آید. با این حال، علایم زیر هم می توانند نشانه وجود یک توده در ریه باشند.

 

در صورت بروز هر کدام از علائم زیر باید حتما به پزشک مراجعه کنید:

* افزایش تعداد یا شدت سرفه در فرد سیگاری

* سرفه به همراه خلط خونی، حتی اگر میزان خون اندک باشد.

* درد مبهم یا مشخص در قفسه سینه

* تنگی نفس در اثر فعالیت

* خشونت یا تغییر صدا که بیشتر از 2 هفته طول کشیده باشد.

* عفونت های مکرر ریه و مجاری تنفسی

* بروز خس خس سینه به صورت حاد

سرطان ریه ممکن است با یک سری علایم غیر اختصاصی مانند ضعف، خستگی، کاهش وزن و کاهش اشتها و علایم تهاجم به قسمت های دیگر بدن مانند درد استخوان و سردرد نیز همراه باشد. کشف سریع و درمان زود هنگام این بیماری در بقا و بهبود کیفیت زندگی بیمار نقش بسیار مفیدی دارد.

 

علل ایجاد سرطان ریه

علت ایجاد سرطان در همه جای بدن یکسان است. در سیستم کنترل تقسیم سلول های قسمتی از بدن اختلال ایجاد می شود. این اختلال ممکن است به صورت خود به خودی یا در اثر عوامل ناشناخته و یا در بیشتر موارد به علت تماس سلول با یک سری عوامل مخرب و زیان بار که به عوامل سرطان زا مشهور هستند، ایجاد شود.

مهم ترین عامل سرطان زایی که سبب تغییرات سرطانی سلول های ریه می شود ترکیبات زیان بار مختلف موجود در دود سیگار هستند.
مصرف سیگار هنوز هم مهم ترین عامل خطر ابتلا به سرطان ریه محسوب می شود. خطر ابتلا به سرطان ریه با افزایش مقدار و مدت تماس با دود تنباکو افزایش می یابد و هر چه سن شروع مصرف سیگار پایین تر باشد، خطر ابتلا بیشتر است

دانشمندان از حاصل ضرب تعداد پاکت سیگار در روز ضرب در تعداد سال هایی که فرد سیگار کشیده است، استفاده می کنند. به عنوان مثال کسی که به مدت 20 سال روزی 1 پاکت سیگار کشیده است از نظر خطر ابتلا به سرطان ریه با کسی که به مدت 10 سال روزی 2 پاکت کشیده است، برابر است.

مطالعات متعدد هم چنین نشان داده اند که خانم های سیگاری بیشتر از آقایانی که همان مقدار سیگار می کشند به سرطان ریه مبتلا می شوند. این افزایش ممکن است به دلیل حساسیت بیشتر خانم ها به مواد سرطان زای موجود در دود سیگار باشد.

دومین علت شایع ابتلا به سرطان ریه گاز رادون است. رادون گاز بی رنگ و بی بویی است که از تجزیه ی طبیعی اورانیوم در آب، خاک و مصالح ساختمانی قدیمی در زیر زمین ساختمان های قدیمی تولید می شود. تنفس گاز رادون با افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه مربوط شناخته شده است.

آلودگی هوای شهرهای صنعتی از دیگر عوامل مؤثر در بروز این سرطان مهلک است. مطالعات انجام شده در ایران نشان داده است که میزان بروز سرطان های ریه غیر وابسته به سیگار در ایران بیشتر از آمار سایر کشورها است.

محققین علت احتمالی این تفاوت را آلودگی هوای شهرهای بزرگ ایران و وجود مقدار بیشتر مواد سرطان زای ناشی از مصرف سوخت های غیر استاندارد می دانند.

تماس های شغلی با ترکیباتی مانند آزبست، کلرید وینیل، نیکل، کروم و هیدروکربن های آروماتیک نیز از دیگر عوامل خطر ساز ابتلا به سرطان ریه به شمار می روند.

ترک سیگار در بیمارانی که سال ها سیگاری بوده اند، خطر ابتلا به سرطان ریه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد و هر چه مدت زمان ترک سیگار طولانی تر شود، این خطر بیشتر کاهش می یابد؛ به طوری که حدود بعد از 20 سال ترک کامل سیگار، خطر ابتلا به سرطان ریه تقریباً برابر با یک فرد غیرسیگاری می شود.

 

عمر مبتلایان به سرطان ریه

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با عنوان این مطلب که 97 درصد علت ابتلا به سرطان ریه ناشی از مصرف مواد دخانی است، اظهار داشت: مبتلایان به سرطان ریه بعد از سه سال می میرند.

دکتر محمدرضا معدنی گفت: بررسی ها نشان می دهد که با استنشاق دود مواددخانی بیش از چهار هزار نوع ماده شیمیایی و 20 نوع ماده سمی خطرناک و کشنده وارد بدن می شود که زمینه ابتلا به انواع بیماری های خطرناک را فراهم می کند.

وی از وجود سیانور، بنزن، فلزات سنگین، سرب و... دود سیگار خبر داد و افزود: وجود این مواد موجب بروز بدخیمی های متعدد و سرطان هایی همچون ریه ، حنجره، حفره دهان، حلق، مری، معده، لوزالمعده، کلیه و... می شود.

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با اشاره به علاقه برخی خانواده ها برای استفاده از قلیان به عنوان یک تفریح، افزود: متاسفانه برخی از خانواده ها و والدین تصور اشتباهی از قلیان و مصرف این ماده دخانی دارند و فکر می کنند دود قلیان هیچ خطری برای سلامت آن ها ندارد. در حالی که هر وعده قلیان نه تنها برابر با استعمال 70 نخ سیگار است بلکه علاوه بر اثرات زیانبار و سوء بر روی بدن موجب بروز عفونت های قارچی و میکروبی نیز می شود.

 



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:44 ::  نويسنده : معصومه رستمی       



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:خدا,الله , :: 16:38 ::  نويسنده : معصومه رستمی       
دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:خر خر ؛خروپف, :: 16:35 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

خُرخُر درمان می شود

 

بسیاری از بیماران که از خرخر کردن شبانه رنج می برند، از درمان قطعی آن نا امید هستند اما باور کنید این درمان ناممکن نیست . بسته به علت خرخر درمان آن هم متفاوت خواهد بود. طبیعی است برای کسی که دارای اضافه وزن است کاهش وزن بسیار سودمند خواهد بود. اگر خرخر با وقفه تنفسی همراه نباشد با اقدامات ساده به میزان زیادی می توان از شدت آن کاست، ولی اگر خرخر شدید باشد و با وقفه تنفسی نیز همراه باشد معمولا با این مراقبت ها مشکلات برطرف نمی شود و ممکن است نیاز به جراحی باشد.

اقداماتی را که در موارد خرخر خفیف به بیماران توصیه می کنیم به شرح زیر است:

اگر بیمار دچار اضافه وزن است در جهت کاهش وزن خود اقدام کند.

● ترک مصرف سیگار


▪ اصلاح وضعیت خواب: در حالت طاق باز خرخر تشدید می شود. اگر فردی که خرخر می کند عادت دارد طاق باز بخوابد باید کاری کنیم که حتما به پهلو بخوابد. برای این کار روش هایی وجود دارد مثلا به پشت پیراهن وی جیبی دوخته و داخل این جیب وسیله ای مثل توپ تنیس قرار داده می شود. وقتی بیمار طاق باز بخوابد توپ ناراحتش می کند و نتیجتا فرد به طور ناخودآگاه غلت زده و به پهلو خواهد خوابید.


▪ استفاده از گشادکننده سوراخ بینی:
این کار برای کسانی که علت خرخرشان انسداد بینی است و انسداد بینی آنها به نحوی است که با عمل جراحی قابل اصلاح نیست یا این که بیمار تمایلی به عمل ندارد. این گشادکننده وسیله ای است که سوراخ های بینی را از هم باز کرده و باعث خواهد شد، انسداد هنگام خواب کمتر شده و مریض راحت تر باشد. این وسایل را می توان از داروخانه ها تهیه نمود.


▪ استفاده از ماسک:
ماسک برای کسانی است که قادر به استفاده از گشادکننده ها نیستند. عملکرد ماسک بدین صورت است که هوا با فشار بیشتری وارد بینی شده و این فشار مسیر داخل بینی را باز می کند. اشکال ماسک این است که ممکن است تحمل آن برای بیمار راحت نباشد.

جراحی: روش نهایی در درمان خرخر جراحی است. اگر کسی با اقدامات گفته شده نتیجه نگرفت مرحله آخر جراحی است.


▪ جراحی: این عمل با دو روش ساده و رایوفرکونسی قابل انجام است. نام این عمل فارنگوپالاتواولوپلاستی است. در این عمل لوزه ها برداشته شده و چین قدامی و خلفی لوزه به یکدیگر دوخته می شود. سپس زبان کوچک مقداری کوتاه می شود و نهایتا کام نرم در چند نقطه با استفاده از رادیو فرکونسی یا کوتر تحریک می شود. این کار باعث سفتی و جمع تر شدن کام نرم می شود. معمولا این عمل به میزان زیادی کمک کننده است و مشکل بیمار را تا حد زیادی برطرف خواهد کرد.

منبع:



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:34 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

راه هایی برای کاهش فشار خون

 


فشار خون بالا عامل خطرسازی برای بیماری قلبی است بنابراین باید فشارخون تان را تحت کنترل داشته باشید.

با وجود اینکه داروها می توانند به درمان فشار خون بالا کمک کنند، این توصیه ها هم می تواند به پایین آوردن فشارخون تان کمک کند.

▪ استفاده از دخانیات را متوقف کنید.

▪ رژیم غذایی تان را با مقدار کافی میوه و سبزی غنی کنید.

▪ از مصرف الکل اجتناب کنید.

▪ مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند چای، قهوه و نوشابه های کولادار را کاهش دهید.

▪ یک رژیم غذایی کم چربی و کم نمک داشته باشید.

▪ به طور مرتب ورزش کنید.

▪ وزن بدن خود را متعادل نگهدارید.

▪ از تکنیک های آرامش بخشی برای کاهش استرس استفاده کنید.

 



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:32 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

آسپرین,گیاهان حاوی آسپرین طبیعی,آسپرین طبیعی,قرص آسپرین

بیشتر افراد به محض احساس درد، از جمله سردرد و درد مفصل آسپرین یا داروی ضدالتهابی دیگری مصرف می کنند.

در اصل آسپرین از گیاهانی مانند اسفرزه و پوست درخت بید مجنون به دست می آمد. بعدها با پیشرفت صنعت داروسازی به طور مصنوعی ساخته شد که سود بیشتری را نصیب تولیدکنندگان کرد.

ترکیب های طبیعی که در لابراتوار ساخته و به عنوان دارو به بازار عرضه می شود؛ عارضه جانبی دارد. خوشبختانه موادغذایی زیادی وجود دارد که حاوی سالیسیلات یا اسید سالیسیلیک است که ماده فعال موجود در آسپرین است.

 

موادغذایی حاوی آسپرین طبیعی شامل سیب، آواکادو، میوه قره قاط، کلم بروکلی، گل کلم، گیلاس، فلفل، خیار، کشمش، خرما، انجیر، گریپ فروت، کیوی، شیرین بیان، اسفرزه، پاپریکا، هلو،آلوی تازه و خشک، ترب قرمز، اسفناج، توت فرنگی، زردچوبه، پوست درخت بید مجنون و کدو است.

منبع:



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:30 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

داروهای گیاهی برای درمان سینوزیت

 

ضدسینوزیت گیاهی:نسخه اول :10گرم جوهر نعناع +25 گرم برگ اکالیپتوس + 50گرم مرزنجوش + 25گرم رازیانه+25 گرم تاجریزی


مواد گیاهی بالا را کاملا ساییده،سپس یک قاشق غذاخوری از مخلوط گیاهان را با دو لیوان آب جوشانده وبه مدت 5 تا 10 دقیقه بخور با دهان باز دهید.

 


نسخه دوم ):


به اندازه نوک کارد از پودر انفیه ، از راه بینی بالا کشیده ، بعد ازآن شروع به عطسه کردن میکنید،این عمل به تخلیه بهتر عفونتها از سینوسها کمک میکند. ((این کار برای کسانی توصیه میشود که عطسه نمیکنند یا خیلی کم عطسه میکنند.))

 


نسخه سوم):


یک قاشق غذا خوری از سرکه سیب را ،با یک لیوان آب ،بجوشانید و به مدت 5 تا 10 دقیقه بخور دهید .

 


نسخه سبز طلایی:


ابتدا نسخه اول را انجام داده ،سپس نسخه دوم را انجام دهید.

 



دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:27 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

سینوزیت, بیماری سینوزیت, سینوزیت چیست؟

از کجا بفهمیم بیماری سینوزیت داریم؟
سینوزیت یکی از بیماری هایی می باشد که افراد زیادی را دچار مشکل می کند بخصوص در فصول سرما،اما از کجا بفهمیم که بیماری سینوزیت داریم یا نه ؟
 سینوزیت چیست؟
به حفره هایی که در اطراف بینی و در سایر قسمتهای صورت در استخوانها وجود دارند و در آنها هوا وجود دارد،سینوس گفته می شود.در سینوزیت حاد سینوسها ملتهب و متورم می شوند.التهاب و تورم سینوسها در تخلیه ی ترشحات اختلال ایجاد می کند و موجب افزایش ترشح مایع مخاطی می شود.این بیماری شایع است و تنفس عادی فرد، ا ز طریق بینی را با مشکل مواجه می کند.اگر دچا ر سینوزیت شوید ممکن است نواحی اطراف بینی و چشمها متورم شوند و احساس کنید صورت شما کمی متورم شده است. ممکن است در صورت خود درد ضربان داری حس کنید و یا دچار سردرد شوید.بیشتر اوقات سینوزیت حاد به دنبال سرماخوردگی رخ میدهد.
  سایر عللی که موجب ایجاد سینوزیت می شوند شامل :
ویروسها که بیشتر سینوزیتها را ایجاد می کنند،باکتریها،آلرژی و حساسیتها ، پولیپ و تومورهای بینی ، انحراف بینی ، عفونتهای قارچی و در مواردی عفونتهای دندانی هستند.درمان سینوزیت حاد به عامل ایجاد کننده بستگی دارد.التهاب سینوسها اگر ادامه پیدا کند ممکن است به عفونتهای شدید و عوارض جدی تری منجر شود.در مواردی که سینوزیت بیشتر از 8 هفته طول بکشد یا مکررا عود کند به آن سینوزیت مزمن گفته می شود.
 علایم سینوزیت کدامند؟
علایم سینوزیت حاد شامل این موارد است:
* ترشحات غلیظ زرد یا سبز رنگ از بینی یا پشت حلق.
 * احتقان یا انسداد بینی که موجب مشکل در تنفس از طریق بینی می شود.
 * درد ،حساسیت به لمس،تورم یا احساس فشار در اطراف چشمها،گونه ها،بینی یا پیشانی.
 * درد در فک فوقانی و دندانها.
 * کاهش حس بویایی و چشایی.
 * سرفه که ممکن است شبها بدتر شود .
برخی علایم دیگر ممکن است شامل این موارد باشند:
درد گوش، گلو درد، بوی بد دهان، خستگی، تحریک پذیری، تب، تهوع.
 چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟
اگر شما علایم سینوزیت خفیف را دارید،می توانید ابتدا اقدامات اولیه و درمانهای اولیه خانگی را شروع کنید و در صورتی که هر یک از موارد زیر برایتان رخ داد به پزشک خود مراجعه کنید:
 * در صورتی که علایم شما طی چند روز بهبود نیابد و یا بدتر شود.
 * اگر تب بالای 1/38 سانتیگراد داشته باشید.
 * در صورتی که سابقه ی سینوزیت مکرر یا سابقه ی سینوزیت مزمن دارید.
 اگر دچار علائم زیر شدید فورا به پزشک مراجعه کنید چون ممکن است این علائم نشان دهنده ی عفونتی جدی باشند:
* درد شدید یا تورم اطراف چشمها، تورم در پیشانی، سردرد شدید، احساس گیجی، دوبینی یا هرگونه تغییر در دید طبیعی، خشکی یا سفتی گردن، تنگی نفس.
 عوامل خطر برای ابتلا به سینوزیت کدامند؟
اگر دچار یکی از شرایط زیر هستید خطر ابتلا به سینوزیت در شما افزایش می یابد:
 * تب یونجه یا اختلال حساسیتی دیگری که سینوسها را تحت تاثیر قرار دهد.
 * اختلالات ساختاری در بینی مانند انحراف تیغه ی بینی، پولیپ یا تومورها.
 * برخی بیماریها مانند سیستیک فیبروزیس ، ریفلاکس اسید معده به مری و اختلالات سیستم ایمنی مانند نقص در ایمنوگلبولینها و پادتنها.
 * مواجهه ی مکرر با هوای آلوده مانند سیگار کشیدن.
 عوارض سینوزیت حاد کدامند؟
حمله ی آسم : سینوزیت می تواند به عنوان آغازگر حمله ی آسم عمل کند.
 سینوزیت مزمن: سینوزیت حاد می تواند به سینوزیت مزمن تبدیل شود.اگر علائم سینوزیت بیش از 8 هفته به طول بیانجامد سینوزیت مزمن روی داده است.
 مننژیت: ممکن است عفونت به مغز نیز گسترش یابد و موجب بروز مننژیت شود.
 مشکلات بینایی: اگر عفونت به حفره ی چشم گسترش پیدا کند ممکن است به کاهش بینایی و حتی در مواردی به نابینایی منجر شود.این حالت یک اورژانس پزشکی است و برای پیشگیری از آسیب دائمی چشم نیاز به درمان فوری دارد.
 آسیب عروقی :عفونت می تواند به سیاهرگهایی که اطراف سینوسها قرار دارند انتشار پیدا کند و موجب ایجاد تداخل در جریان خون مغز شود و فرد را در معرض خطر سکته ی مغزی قرار دهد.
 عفونت گوش : عفونت حاد سینوسها می تواند همراه با عفونت گوش ایجاد شود.
 پیشگیری:
با انجام این اقدامات می توانید از خطر بروز سینوزیت بکاهید:
 * خطر بروز عفونتهای تنفسی فوقانی را کاهش دهید.تماس خود را با افرادی که دچار سرماخوردگی هستند کاهش دهید.دستهای خود را متناوبا با آب و صابون بشویید، این کار به خصوص قبل از خوردن اهمیت زیادی دارد.
 * حساسیت و آلرژی خود را کنترل کنید.اگر دچا ر حساسیت هستید به پزشک مراجعه کنید تا علائم شما کنترل شود.
 * از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در هوای آلوده جتناب کنید.همه ی دخانیات می توانند موجب تحریک و التهاب راههای هوایی فوقانی،بینی و ریه ها شوند.
* از مرطوب کننده های هوا و بخور مرطوب استفاده کنید.اگر هوایی که تنفس می کنید خشک باشد برای پیشگیری از التهاب سینوسها هوا را مرطوب کنید.دستگاههای مرطوب کننده را مرتبا تمیز کنید و از عاری بودن آنها از گرد و غبار اطمینان حاصل کنید.
 درمانهای اولیه ی خانگی :
این اقدامات می توانند به تسکین علائم سینوزیت کمک کنند:
* به اندازه ی کافی استراحت کنید. این عمل موجب می شود بدن شما بهتر با عفونت مبارزه کند و زودتر بهبود یابید.
 * مایعات فراوان بنوشید. این کار ترشحات مخاطی را رقیق تر می کند و تخلیه آنها را آسانتر می کند. از مصرف نوشیدنیهای حاوی کافئین و الکل خودداری کنید چون تورم مخاط بینی و سینوسها را تشدید می کنند.
 * بینی خود را بخور بدهید.با یک حوله ی بزرگ سر خود را بپوشانید و بخاری که از آب داغ بلند میشود را تنفس کنید.البته باید مراقب دمای بخار آب باشید تا سوزاننده نباشد.می توانید از دوش آب گرم استفاده کنید و در هوای گرم و مرطوب آن تنفس کنید.این کار به کاهش تورم و درد و تخلیه ی ترشحات مخاطی کمک می کند.
 * از کمپرس آب گرم بر روی صورت استفاده کنید.از حوله های گرم برای کمپرس صورت گونه ها و اطراف چشمها استفاده کنید. این عمل درد را کاهش می دهد.
 * بینی خود را شستشو دهید.با آب جوشیده ی سرد شده همراه کمی نمک و یا با سرم شستشو، بینی خود را شستشو دهید.برای این کار می توانید از سرنگ نیز استفاده کنید. شستشوی بینی به بهبودی شما کمک می کند.
 * هنگام خواب سر خود را بالاتر قرار دهید.این عمل به تخلیه ی سینوسها کمک می کند و گرفتگی و احتقان بینی را کاهش می دهد.



ادامه مطلب ...


دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, :: 16:23 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

ترک سیگار,راهکارهای ترک سیگار,چگونه سیگار را ترک کنیم

 اگر بیماری تنفسی دارید، چگونه سیگار را ترک کنید؟
بیشتر افراد به خوبی می دانند که سیگار کشیدن چه اثرات بدی بر ریه ها و سلامت عمومی بدن دارد. اما اگر سیگار می کشید و دچار بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) هستید، ممکن است بگویید که ریه های من که بیمار است، پس چرا باید سیگار را ترک کنم؟
اما باید گفت هیچ چیزی مانند ترک سیگار نمی تواند موجب کند شدن علائم COPD شود. سیگار کشیدن باعث عود و یا تشدید علائم این بیماری می گردد.در برخی بیماران دچار COPD، عود ناگهانی علائم می تواند باعث کاهش دائمی عملکرد ریه ها گردد.

 

شروع ترک سیگار
برای ایجاد انگیزه برای ترک سیگار، راجع به اثرات مفیدی که ترک سیگار بر بیماری انسداد مزمن ریوی شما خواهد داشت، فکر کنید.بعد از ترک سیگار، تخریب ریه ها آهسته می شود و مژک های درون ریه ها کار پاکسازی سموم را دوباره شروع می کنند.این فرایند موجب می شود که سم ها از بدن بیرون بروند. این سموم باعث کاهش عملکرد تنفسی و تنگی نفس می گردند.سیگار یکی از مهم ترین دلایل بیماری بروز انسداد مزمن ریوی می باشد.

 

با از بین رفتن این سم ها، حرکت هوا در ریه ها بهتر انجام می شود و با افزایش دسترسی به اکسیژن، فعالیت های روزانه را آسان تر انجام می دهید.زندگی خوشایندتر می شود و به علت داشتن عادات سالم، نیاز به مصرف داروهای کمتری دارید و هزینه های بهداشتی و درمانی کمتری خواهید داشت.

 

ترک سیگار,راهکارهای ترک سیگار,چگونه سیگار را ترک کنیم

 



ادامه مطلب ...


 احساس خستگی، نفس تنگی، اضطراب و دردهای عمومی از علائمی هستند که می توانند این فکر را در زنان ایجاد کنند که در مدت یکماه آینده با خطر سکته قلبی مواجهند.

در حقیقت احتمال مرگ یک زن نسبت به مرد همسن خود در اثر عارضه قلبی دو برابر است و به نظر می رسد حداقل در تمام کشورهای توسعه یافته بیماریهای قلبی عروقی اولین دلیل مرگ در زنان هستند. به طوریکه برای مثال در آمریکا سالانه بیش از نیم میلیون زن در اثر حمله قلبی جان خود را از دست می دهند که این رقم برابر با 41.3 درصد از تمام مرگها در زنان است.

علائم سکته قلبی در زنان متفاوت از مردان است

نتایج تحقیقی که توسط موسسه ملی بهداشت آمریکا در مورد 525 زن انجام شد نشان داد که علائم سکته قلبی در زنان متفاوت از مردان است.

به طوریکه در شرایطی که بیشتر مردان پیش از بروز سکته قلبی علائمی چون احساس درد در دست چپ و درد در قفسه سینه را تجربه می کنند زنان با علائم دیگری روبه رو می شوند.

در این مطالعه، 95 درصد از زنان اظهار داشتند که در حدود یکماه قبل بروز سکته میوکاردیو با علائمی روبه رو شدند که پیش از آن هرگز تجربه نکرده بودند.

از میان شایع ترین این علائم می توان به خستگی غیر عادی (70.6 درصد)، اختلال خواب (47.8 درصد) و تنگی نفس (42.2 درصد) اشاره کرد.

نکته جالب توجه در این بود که 70 درصد از این زنان یکماه قبل از سکته هرگز درد قفسه سینه نداشتند و 43 درصد از آنها حتی در مدت سکته نیز در قفسه سینه هیچ دردی احساس نمی کردند. این درحالی است که بیشتر پزشکان حتی در مورد زنان نیز درد قفسه سینه را به عنوان مهمترین علامت حملات قلبی مدنظر قرار می دهند.

مهمترین فاکتورهای خطر در زنان

1- در زنان ارتباط محکمی میان فشار خون شریانی و مرگ زودهنگام (بسیار بیشتر از مردان) با بیماری قلبی کرونری (CHD) وجود دارد.

در تحقیقی که پروژه "مطالعه قلب فرامینگهام" زیر نظر "موسسه ملی خون، ریه و قلب آمریکا" و دانشگاه بوستون انجام شد، نشان می دهد در شرایطی که در مردان فشار خون بالا پس از سن، کلسترول بالا و استعمال دخانیات در رتبه چهارم فاکتورهای خطر قرار دارد در زنان در کنار سن مهمترین فاکتور به شمار می رود.

2- سیگار اولین دلیل مرگ قابل پیشگیری برای زنان است. بررسیها نشان می دهد که بیش از نیمی از سکته های میوکاردیو در هر دو جنس با مصرف سیگار ارتباط دارد.

خطر بیشتر (2 تا 4 برابر) دوز مصرف وابسته است. به طوریکه حتی سیگاریان کم مصرف (1 تا 4 نخ سیگار در روز) که بیشتر در میان زنان هستند نسبت به زنان غیر سیگاری دو برابر با خطر بیشتری در توسعه CHD مواجهند.

3- بعضی مطالعات نشان می دهد که نسبت میان کل کلسترول/ کلسترول HDL و لیپوپروتئین پس از سن، مهمترین فاکتور خطر بیماری شریانی است و تفاوتهای این ارتباط برپایه جنس متفاوت است.

4- دیابت خطر مرگ شریانی را نسبت به افراد غیر دیابتی افزایش می دهد. اما در شرایطی که این خطر در مردان 2 تا 3 برابر است در زنان 3 تا 7 برابر است.

علت این افزایش خطر بیشتر در زنان به سبب اثری است که این بیماری روی چربیهای پلاسمایی و فشار خون می گذارد. به طوریکه دیابت در زنان مستقیماً روی استروژن اثر می گذارد و عملکرد حفاظتی آن را تغییر می دهد و حتی می تواند اثرات مفید درمان هورمونی دوران یائسگی را حذف کند.

درحقیقت، دیابت سطوح بالای تری گلیسرید و سطوح پایین کلسترول HDL را تولید می کند و موجب می شود که لیپوپروتئینها تغییرشکل دهند و تبدیل به ذرات کوچکتر و متراکم تری شوند که ساخت پلاکها در شریانها را آسان می کنند.

علائمی که زنان نباید بی تفاوت از کنار آنها عبور کنند

فرسودگی

فرسودگی اختلال شایعی است که اغلب در اثر کیفیت بد خواب، عوارض جانبی دارو و یا اضافه کاری زیاد به وجود می آید. اما خستگی و فرسودگی غیرمعمول می تواند اولین علامت یک حمله قلبی یا نشانه ای از یک بیماری عروقی باشد. 70.6 درصد از زنان شرکت کننده در یک تحقیق اظهار داشتند که در هفته ها و روزهای قبل از سکته به شدت دچار فرسودگی شده بودند.

بدخوابی

اغلب پیش می آید که در یک دوره پرمشغله دچار کم خوابی شوید. اما اگر این اختلال در یک دوره مشخص و به طور مرتب تکرار شود می تواند نشانه خطر باشد. به طوریکه نتایج تحقیقی که در مورد زنانی که به تازگی یک سکته قلبی را تجربه کرده اند نشان می دهد که 47.8 درصد از آنها در روزها و هفته های قبل از حمله از بدخوابی رنج می بردند.

سرفه و نفس تنگی

نفس تنگی عجیب و سرفه بدون سابقه آسم در طول فعالیتهای عادی روزانه علائمی از حملات قبلی زودهنگام است که در زنان رخ می دهد. 42.1 درصد از زنان شرکت کننده در یک تحقیق اظهار داشتند که حداکثر از یکماه قبل از حمله قلبی سرفه های غیرعادی و تنگی نفس داشتند.

سوزش معده و سوء هاضمه

سوزش معده در شرایط عادی می تواند به دلیل خوردن یک غذای سنگین باشد اما تقریباً 40 درصد از زنانی که حمله قلبی داشته اند اظهار می دارند که در هفته های قبل از سکته دچار سوزش معده یا هضم دشوار شده بودند.

سرگیجه و عرق سرد

تقریباً 40 درصد زنانی که دچار حمله قلبی شده بودند کمی پیش از سکته سرگیجه داشتند و 40 درصد دیگر نیز عرق سرد می کردند. این دو علامت با شرایط قبل از یائسگی سازگارند اما همچنین می توانند علائم یک حمله قلبی باشند.

اضطراب غیرقابل توضیح

بیش از یک سوم (35 درصد) از زنانی که سکته کرده بودند قبل از حمله قلبی به یک اضطراب غیرقابل توضیح دچار شده بودند.

دردهای عمومی بدن

هرچند درد ناگهانی در قفسه سینه به عنوان یکی از علائم کلاسیک حمله قلبی شناخته می شود اما تنها 30 درصد از زنانی که سکته کرده بودند اظهار داشتند که در قفسه سینه احساس درد می کردند.

به گزارش مهر،در عوض، بیشتر زنان در سایر مناطق بدن به ویژه بخشهای فوقانی کمر، گردن، شانه ها، بازو، آرواره و گلو احساس درد می کردند.