درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 84
بازدید کل : 222485
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:24 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

اگر همسر شما تمایل به ترک دارد می توانید با به دست آوردن اطلاعات از منابع مناسب به او کمک نمایید.

دکتر نصیر دهقان عضو جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:امروزه روش های علمی جدید و متنوعی وجود دارند که می توانند در روند ترک سیگار، علایم جسمی و روانی ناشی از کمبود نیکوتین را کمتر نموده و سپری کردن این دوران را تسهیل نمایند، در واقع سوال بسیار رایجی که در مراکز ترک سیگار از ما پرسیده می شود این است که همسر من سیگاری است و برای ترک این عادت از خود مقاومت نشان می دهد، چه کار باید بکنم؟ و یا اینکه چه کار کنم که همسرم سیگار نکشد؟حقیقت این است که اگر همسر شما تمایل به ترک دارد می توانید با به دست آوردن اطلاعات از منابع مناسب به او کمک نمایید. 

 
وی افزود:نکته حائز اهمیت اینجاست که بسیاری از افراد علی رغم تلاش های مکرر، موفق به ترک پایدار نمی شوند. بعضی ها علایم ناشی از ترک سیگار را تحمل نمی کنند و برخی نیز جایگزین مناسبی برای خلا ناشی از نبود سیگار و نیکوتین در بدن برای خود پیدا نمی کنند.

دهقان با اشاره به چندین مرحله برای اینکه  یک شخص بتواند سیگار را ترک کند، گفت:
مرحله قبل از تمایل به ترک ؛شخص می داند که مشکلی دارد اما به صورت جدی اقدام به تغییر نمی کند.  مرحله تمایل ؛ شخص به مشکلات خود آگاهی دارد و تصمیم جدی برای تغییر دارد، اما هنوز دو دل است. آمادگی ؛ شخص تصمیم به ترک می گیرد و برای آن برنامه ریزی می کند. عمل ؛ بیمار برنامه ترک را شروع می کند. تداوم ؛ شخص ترک کرده است و تلاش می کند تا از عود اعتیاد جلوگیری کند.  پایانی ؛ شخص با موفقیت ترک کرده است و هیچ گونه تمایلی به مصرف مجدد ندارد و کاملا قادر است تا در مقابل وسوسه مصرف ماده مخدر مقاومت کند. 
 
وی تصریح کرد: باید بدانید که اگر همسر شما در یکی از سه مرحله اول باشد، می توانید به او کمک کنید. اگر بتوانید با همسر خود در مراحل قبل از تمایل و تمایل به ترک، گفت و گو کنید می توانید روش های ترک و برنامه ریزی برای ترک را با او درمیان بگذارید. با یکدیگر تاریخ مشخصی را برای ترک در نظر بگیرید. می توانید در مراحل آمادگی و عمل، حمایت خود را از او ادمه دهید.

 این عضو جمعیت مبارزه استعمال دخانیات افزود: با مراقب تحریک پذیری و عوارض ناشی از ترک باشید. ممکن است طی روند ترک، همسر شما دچار کم حوصلگی، کمی پرخاشگری و یا حتی افسردگی شود؛ که شما بهتر است با بردباری خود شرایط را برای وی مساعد و کم تنش نموده تا احتمال موفقیت دوچندان گردد.در مرحله تداوم نیز می‌توانید با اطمینان بخشی و عدم معاشرت با افراد سیگاری به او کمک کنید. چه خوب است که در تمام مراحل ترک همراه و یاور همسرتان باشید.



 

نوعي جلبك دريايي در آب‌هاي شيرين مي‌تواند كليدي براي رهايي از بيماري‌هاي قلبي عروقي باشد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه‌ي تغذيه و مكمل رژيم‌هاي غذايي، محققان دانشگاه ايالتي وين دريافتند كه پروآلگازايم يا مايع شگفت‌انگيز ساخته شده از نوعي جلبك با افزايش كلسترول خوب يا HDL‌ مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را كاهش دهد.

براساس اين گزارش محققان با قرار دادن پروآلگازايم بعنوان بخشي از مايع نوشيدني در رژيم غذايي همسترهاي هايپركلسترولميك به مدت 4 هفته مشاهده كردند كه اين مايع علاوه بر افزايش HDL، واكنش ژن‌هاي دخيل در مكانيسم معكوس كلسترول هم تغيير مي‌دهد كه اين براي افراد با استعداد ژنتيكي ابتلا به كلسترول بالا بسيار مهم است.

براساس اين گزارش محققان افزودند: در حال حاضر داروهايي مانند استاتين‌ها كه براي كنترل سطح پلاسماي كلسترول بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد، عمدتاً به كاهش پلاسماي كلسترول بد يا LDL‌ مي‌پردازد.

گفتني است: پروآلگازايم يا پاز، مايع ساخته شده از اين جلبك دريايي با حمايت از عملكرد سيستم ايمني بدن، علاوه بر كاهش بيماري‌هاي قلبي عروقي، در حفظ وزن سالم و نگهداشتن سطح قند خون در محدوده طبيعي نيز مؤثر است.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:18 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 چـهره خـوانـی به این مـعـنـا است که شما فـقــط با با نگاه کردن به صورت اشخاص پی بـه خـصـوصـیات اخلاقی و شخصیتی او ببرید. چـهره خـوانـی توسـط مردم در اعصار مختلف انجام شده است.شـناخـتـن افراد تنها از روی خصوصـات ظـاهـری آنها مساله بسیار جالبی است. نـکات ظـریف و دقیـق و پیچیدگیهای بسیاری در علـم چـهـره خـوانـی وجـود دارد ولی ما در اینجا به بیان نکات اصلی تر ومهمتر آن بسنده می کنیم.

چهره خوانی چیست؟
بشر در طول قرون متمادی سعی نموده تا با پیوند زدن خصـیصـه هـای صـورت افـراد بـه ویژگیهای شخصیتی، متوجه افکار و درون دیگران شود. با گـذشـت سـالها علم چهره شناسی نیز گسترش یافته و به شاخه های مختلف تـقسـیم شـده است. بـرای مثـال “متوپوسکپی” علم پی بردن به سیرت و درون آدمی از روی خطوط روی پیشانی است.
“فرنولوژی” علم جمجمه خوانی و مطالعه طرز تشکیل جمجمه میباشد که به بنا نهادن شخصیت و امیال ذاتی و روانی افراد کمک می کند.
“فیزیـوگـنومی” یا عـلم چـهره شـنـاسی، موضوعی است که ما به آن خواهیم پرداخت. این علم به ما می آموزد که چگونه از روی چهره افراد پی به شخصیت آنها ببریم.
امروزه دانشمندان به چنین علومـی، “شـبـه علـوم” اطـلاق کرده و بـهای زیـادی بــه آن نمی دهند و هـمانند عـلومی مانـنـد “طالع بـینی” به آنها می نگرند: اثبات نشده ولی بیضرر. با این وجود هنوز بسیاری از مردم چهره خوانی را راهی مطمئن برای قضاوت در مورد افراد می دانند. چیزی که اهمیت دارد این اسـت کـه چـهره را بصورت کامل و دقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تا رسیدن به همه حقایق از قضاوتهـای شـتابزده اجتناب کنیم.
اکنون گذری می کنیم بر نکات بنیادین چهره خوانی و چگونگی تشخص شخصیت افراد:

شکل صورت
دراز و کشیده: افرادی که دارای چنین صورتی هستند عموما” دارای صـبر و تحمل زیاد بوده و توانایی حل مشکلات در آنها بیشتر است. جـذابـیـت و خوش ترکیب بودن افراد با چنین صورتی نشانگر این است که آنها معمولا کارهای خـود را نـیـمـه تمام رها نکرده و عادت به انجام امور بطور تمام و کمال دارند.
گرد: این شکل دلالت بر امیدواری زنده دلی و انرژی دارد. اینگونه افراد می تـوانند اتاقی دلگیر و ساکت را به بمبی از خنده و شادی تبدیل کنند.
پهن: اینگونه اشخاص بردبار و مهربان و معمولا افراد روشنفکری می باشند.
مربعی: طرفدار استقلال فردی و فردگرایی، سختـکوشـی بـرای دسـتـیـابی بـه آرزوها، زیرکی و فعال بودن از ویژگیهای این افراد محسوب می شود.
پیشانی
صاف: کسانیکه که دارای خطوط در پیشانی نیستـنـد، افـرادی اندیشمند و همیشه در حال تفکر می باشند و در تصمیم گیریها سریع و منطقی عمل می نمایند.
چروکیده: وجود خطوط در سطح پیشانی نشان می دهد که ایـنـگونه افراد به سرعت هیجان زده و احساساتی شده و سریع آشفته و پریشان حال می گردند.
چشم
رمانها، داستانها و اشعار بسیار زیادی در مورد چشم و ارتباط آن با خصوصیات روحی و روانی انسان نوشته شده است. چشمها هیچگاه دروغ نمی گویند؛آنها بیانگر احساس درونی و واقعی ما می باشند.
اضطراب: اگر مابین عنبیه و پـلک پـایینی هـر دو چشم مـقداری سفیدی وجود داشت، آن شخص انسانی مضطرب و نگران است.
تندخویی: اگر بالای عنبـیه بخشی سفید رنگ وجود داشت، علاوه بر استرس نشانگر تندخویی و پرخاشگری در فرد است.
روان پریشی: چنـانچه دور تا دور عنبیه را سفیدی فرا گرفته باشد، نشانگر عدم تعادل و پایداری روح و روان فرد خواهد بود.
شادی: وجـود خـطوط کـوچـک در خـارج از چـشمها حاکی از خنده رویی و شادبودن فرد می باشد.
ابرو
صاف: صافی و مستقیمی ابروها نشانگر اندیشه، تفکر و ایده گرایی فرد می باشد.
کمانی: افرادی که دارای ابروهای خمیده و کمانی هسـتند از حـکایـتـها و داسـتـانـهـای واقعی لذت می برند.
باریک: اینگونه افراد معمولا دارای اعتماد به نفس اندکی می باشند بخصوص اگر ابـروی آنها بجز باریکی، بالا و گرد نیز باشد.
پیوسته: پیوستگی ابروها نشانگر این است که فرد دائما” در حال تفکر و اندیشـه بـوده و ایده های جالبی در سر دارد.
پلک
کوچک: اگر فاصـله بـین بالای پلک و مژه کم باشد بیانگر اسـتقلال فرد می باشد و اینکه آن فرد حتی ممکن است بصورت ارادی خودش را به دیگران نزدیک نکند.
بزرگ: بزرگ بودن پلک دلالت بر وابستگی شدید فرد به دیگران دارد.
بینی
کوچک: گفته می شود اشـخاصی که بـیـنی کـوچـک دارنـد ذاتـا” افـرادی ضعیف و اغلب غیرقابل اتکا بوده و در تصمیم هایشان استوار و ثابت قدم نمی باشند.
بزرگ: بزرگی بینی نشانه ابتکار و عزم و اراده می باشد. یک شـخصـیت قـوی که اثرش را برجای خواهد گذاشت



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:14 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

نقش صلوات در سنگین کردن میزان عمل

نقش صلوات در سنگین کردن میزان عمل
امام باقر و امام صادق(ع) فرموده اند: چیزی در ترازوی عمل سنگین تر از صلوات بر محمد و آل محمد (ص) نیست. و کسانی هستند که تمام اعمالشان را در میزان می گذارند، میزان آن را سبک نشان می دهد، در اینجا صلوات بر پیامبر را بیرون می آورد، و بر آن می افزاید، میزانش سنگین می شود



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:13 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

دعا جهت فهم مطالب مشکل

دعا برای صفای ذهن و فهم مطالب مشکل
هر روز در وقت ناشتا، صد مرتبه ذکر «لا اله الا الله انت یا رب کل شی و وارثه» گفته شود به جهت صفای ذهن و فهم مطالب غامض موثر است.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:11 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

دعایی برای یافتن همسر باتقوا و مناسب

دعایی برای یافتن همسر باتقوا و مناسب
خداوند متعال برای هر کاری اسبابی قرار داده است که برای به نتیجه رسیدن آن، باید از طریق اسباب آن عمل کرد.
راه پیدا کردن همسر مناسب، تحقیق و شناسایی دقیق است، البته در این راه باید از خداوند هم کمک خواست تا ما را در شناخت صحیح هدایت کند و تلاش¬های ما به نتیجه ی مطلوب برسد.
دعاهایی که در روایات و از زبان ائمه(ع) بیان شده است همگی باید به همراه تلاش و کوشش و تحقیق همه جانبه برای انتخاب همسر باشد.
یکی از دعاهایی که در این زمینه از ائمه(ع) نقل شده، دعایی است که از حضرت علی(ع) نقل شده است، ایشان فرمودند: «هر یک از شما که خواست ازدواج کند باید ابتدا دو رکعت نماز بخواند و در هر رکعت سوره ی فاتحةالکتاب و سوره ی یس را بخواند، وقتی که ازنماز فارغ شد بعد از حمد و ثنای پروردگار این گونه بگوید:
پروردگارا، همسری مهربان و بچه آور و شکرگزار و باغیرت به من عطا کن که اگر به او نیکی کردم شکرگزار باشد، و اگر به او بدی کردم مرا ببخشد، و اگر یاد خدا کردم مرا یاری کند، و اگر خدا را فراموش کردم مرا به یاد خدا بیندازد، و اگر از نزد او خارج شدم (اسرار و اموال و آبروی مرا) حفظ کند، و اگر بر او وارد شدم مرا خوشحال سازد، و اگر او را به کاری امر کردم مرا اطاعت کند، و اگر بر علیه او قسم خوردم (که او کاری را انجام دهد) او (آن کار را انجام داده) و مرا از آن قسم بریءالذمّه کند، و اگر بر او غضب کردم مرا راضی سازد. ای پروردگار صاحب جلال و اکرام، چنین همسری را به من ببخش! پس به درستی که من او را از تو خواسته¬ام و به من نمی رسد مگر آن چیزی که تو منت می گذاری و عطا می کنی.»



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 21:7 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

 

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

اَلحَمدُللهِ الَّذی فِی السَّمواتِ عَرشَهُ اَلحَمدُللهِ الَّذی فِی الَارضِ قُدرته اَلحَمدُللهِ الَّذی فِی الجَنَّهِ رَحْمَتُهْ اَلحَمدُللهِ الَّذی فِی القَدَرَ قَضائِهُ اَلحَمدُللهِ الَّذی فی البَرِ و البَحرِ سَبیلهُ اَلحَمدُللهِ الَّذی فی جَهَنَمَ سُلطانِهُ اَلحَمدُللهِ الَّذی لامَلجا و لامَنجی مِنْهُ الّااِلَیهُ بِرَحمَتِکَ یااَرْحَمَ الرّاحِمینَ .

***

در اخبار آمده که هر که این دعا را در قبرستان یکبار بخواند حق تعالی بیست سال عذاب از اهل آن قبرستان بردارد و اگر بیست بار بخواند جناب رسول خدا (ص) را در خواب ببیند و اگر سه مرتبه بخواند و بهجت والدین خود هدیه کند هیچ پدر و مادر دد کَردن او نماید ؛ حضرت رسول خدا صلی الله علیه واله فرمودند : که هر که این دعا را پیش از طلوع صبح بخواند چنان باشد که چهل حج کرده باشد.

 

 

التماس دعا

 

از حضرت امیرالمؤمین(ع) در زیارت اهل قبور روایت شده است که فرمودند: به هنگام ورود به قبرستان بگویید:

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

 

اَلسَّلامُ عَلی اَهْلِ لا إِلهَ إلاَّ اللهُ مِنْ أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا أَهْلِ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ کَیْفَ وَجَدْتُمْ قَوْلَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مِنْ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ یا لا إِلهَ إِلاّ اللهُ بِحَقِّ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ اِغْفِرْ لِمَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ وَحْشُرْنا فی زُمْرَهِ مَنْ قالَ لا إِلهَ إِلاّ اللهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَلِیٌّ وَلِیٌّ الله

 

آن جناب فرمودند: شنیدم از رسول خدا(ص) که فرمود هرکه این دعا را بخواند حق تعالی ثواب پنجاه سال عبادت به او عطا فرماید و گناهان پنجاه سال او را و پدر و مادرش را بیامرزد.

 

دعایی که دیگر باید در قبرستان خوانده شود

 

از حضرت رسول (ص) مروی است که هر در قبرستان بگوید:

 

الهَ الاَّ اللهُ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ لَهُ الْمَُلْکُ وَ لَهُ الْحَمْدُ وَ هُوَ عَلی کُلَّ شَْیءٍ قَدیر

 

فرماید خدا کل آن قبور را و بیامرزد گوینده این کلمه را و بنویسد برای او هزار هزار حسنه و بیامرزد از او هزار هزار گناه و بلند کند برای او در بهشت هزار هزار درجه.

 

دعای سفارش شده که بر سر قبر خوانده می‌شود.

 

حضرت صادق(ص) مردگان را زیارت کنید که ایشان خبر می‌شوند و به شما انس می‌گیرند و چون به نزدیک به قبر بروید بگوید:

 

الَّلهُمَّ جافِ الاَْرْضَ عَنْ جُنُوبِهِمْ وَ صاعِدْ اِلَیْکَ اَرْواحَهُمْ وَ لَقَّهِمْ مِنْکَ رِضْواناً وَ سکِنْ اِلَیهِمْ مِنْ رَحْمَتِکَ ما تَصِلُ بِهِ وَ حْدَتُهُمْ وَ تُوْنِسُ بِهِ وَحْشَتَهُمْ اِنَّکَ عَلی کُلَّ شَیءٍ قَدیر.

 

از حضرت محمد امام محمد باقر (ع) هر که سوره (انا انزلناه) را نزد قبر مومنی بخواند هفت مرنبه حق تعالی ملکی را بفرستد که عبادت الهی کند نزد بر او و ثواب عبادت آن ملک را برای میت بنویسند و چون از قبرش محشور شود به هر ترسی از ترس‌های قیامت که برسد حق تعالی به سبب آن ملک آن هول و ترس را از او دفع کند تا داخل بهشت شود.

 

از حضرت رسول اکرم (ص): هر که بر قبرستان بگذرد یازده مرتبه سوره (قُل هُوَ اللهُ اَحَد)بخواند و ثوابش را به مردگان آن قبرستان ببخشد به عدد آن مردگان اجر او ثواب یابد.

 



 


دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت : یکی از روش‌های جدید در درمان بیماری پوستی ويتیلیگو سوزن‌زدن های مکرر در اطراف لکه های ويتیلیگو می‌باشد.
دکتر حمیده مروج فرشی، دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ویتیلیگو یک بیماری مزمن است که هم از نظر زیبایی هم از نظر روان بیماران مشکلات مهمی را ایجاد می‌کند گفت : 5/0 تا 4 درصد جمعیت دنیا دچار این بیماری هستند.

وی با اشاره به اینکه ویتیلیگو یک بیماری است که علل مختلف دارد و فاکتورهای متعددی در ایجاد آن دخیل هستند که باعث تخریب سلول‌های ملانوسیت که تولید رنگدانه‌های پوست را بعهده دارند می‌شوند افزود: همانطوری که علل ایجاد آن متفاوت می‌باشد، درمان‌های آن نیز متفاوت می‌باشد که از  آن جمله می توان به  کورتیکواستروئیدی موضعی، مهارکننده‌های کلسی نورین موضعی-فتوتراپی، روش‌های جراحی مثل ایجاد تاول و تزریق سلول‌های ملانوسیتیک غیرکشت‌داده شده، پیوند سلول‌های کشت داده شده ملانوسیت و پیوند بوسیله پانچ اشاره نمود که تمام این درمان‌ها در بعضی از موارد با شکست روبرو شده و بیماران پاسخ به درمان نمی‌دهند.

این دانشیار گروه پوست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد:  یکی از روش‌های جدید در درمان سوزن‌زدن های مکرر در اطراف این لکه های ویتیلیگو می‌باشدکه اولین‌ بار آقای طاهر جمیل احمد پاکستانی ادعا کرد که با این روش بیماران بهبود کامل می‌یابند.

وی با بیان اینکه در این روش ملانوسیت توسط سوزن از کناره لکه های (ویتیلیگو) به وسط و درون ناحیه بدون پیگمان کشیده می‌شود و هنگامی که به وسط کشیده شد شروع به تکثیر کرده و ناحیه بدون رنگ بتدریج در سوزن زدن های مکرر بهبود می یابد اظهار کرد:در این مطالعه که در بیمارستان شهدای تجریش در مرکز تحقیقات پوست دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام گرفت بیمارانی انتخاب شدند که دچار بیماری ویتیلیگو بودند و تحت درمانهای مختلف قرار گرفته و به هیچ درمانی پاسخ نداده بودند.

 
روش سوزن زدن در لکه های ویتیلیگوی مقاوم به درمان توصیه نمی شود

 وی گفت: این بیماران سن بالای 18 سال داشتند و کسانی که حامله، شیرده یا سابقه بیماریهای سرطانی، آتروفی پوستی، عفونت یا سابقه کلوئید و اسکار هایپرتروفیک، حساسیت به نور یا حساسیت به داروهای حساس شونده به نور، سابقه بیماری اتوایمیون و مصرف داروهای سرکوب کننده ایمنی، بیماری قلبی عروقی، خونی، بیماری انعقادی داشتند از مطالعه حذف شدند و نیز اگر بیماران قبلاً سابقه مصرف کورتیکواستروئید موضعی یا هرگونه مصرف آنالوگ های ویتامین D موضعی یا تاکرولیموس را ذکر می کردند برای ورود به مطالعه باید 4 هفته از قطع مصرف آنها گذشته باشد و چنانچه سابقه عمل فتوتراپی را داشتند 8 هفته باید از قطع آنها می گذشت.

این متخصص پوست تصریح کرد :مطالعه ما 12 هفته طول کشید و روی 22 بیمار که شرایط فوق را داشتند انجام گرفت که  16 نفر از بیماران زن و 6 نفر مرد بودند که در این بیماران  لکه‌های سفیدی انتخاب میشدند که مقاوم به درمان بوده و به هیچ درمانی تاکنون پاسخ نداده بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مطالعه ابتدا دور تا دور این نواحی سفید تزریق لیدوکائین برای بی حسی بیمار انجام میگرفت و سپس عمل" نیدلینگ" در اطراف لکه های سفید ویتیلیگو یک بار در هفته همراه با فتوتراپی به مدت 12 هفته انجام شد ادامه داد:  برای تمام بیماران فتوگرافی در ابتدا، هفته چهارم، هفته هشتم و هفته دوازدهم انجام میگرفت و در آخر درمان توسط دو محقق که در مطالعه نبودند  برای تعیین درصد بهبودی از 100درصد-0درصد فتوگرافی های نهایی دیده میشد.

دکتر مروج در پایان با بیان اینکه بهبودی در هفته چهارم 7درصد ،در هفته هشتم 13درصد و در هفته دوازدهم نتیجه بهبودی نهایی  57/15درصد گزارش شد که تحمل بیماران و عوارض شامل قرمزی پوست، درد، خارش، پوسته پوسته شدن و خشکی، اسکار و ... بعد از عمل در ویزیت های بعدی توسط محققین بررسی میشد خاطرنشان کرد: در این مطالعه عارضه خاصی بجز درد ناشی از تزریق لیدوکائین گزارش نگردید و در نهایت باتوجه به درصد کم بهبودی (57/15درصد) به نظر نمی رسد که این روش درمانی در لکه های ویتیلیگوی مقاوم به درمان به خصوص در ناحیه دست قابل توصیه باشد.



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 20:59 ::  نويسنده : معصومه رستمی       


علائم بيماري از مهم ترين ابزارهاي تشخيص در تعيين نوع بيماري هر فرد مي باشد و پزشک با  تکيه به شرح حال دقيق از روش هاي تشخيصي مکمل استفاده مي کند. مهم ترين علائمي  که در ارتباط با بيماري هاي قلب وعروق مي باشند شامل موارد زير است که در مطلب امروز بصورت  خلاصه مورد بررسي قرار مي دهيم:

1-احساس ناراحتي در قفسه سينه:  اگرچه يکي از مهم ترين علائم تنگي سرخرگي عروق قلبف احساس ناراحتي در قفسه  سينه مي باشد اما هرگونه ناراحتي در قفسه سينه الزاما ناشي از مسائل قلبي نيست.  ناراحتي قفسه سينه در صورتي که ناشي از تنگي سرخرگ هاي قلب باشد، اصطلاحا « آنژين قفسه صدري» نام داشته و مشخصات آن اينست:

- در اغلب موارد بصورت  فشارنده و در ناحيه پشت جناغ مي باشد.

- با فعاليت افزايش و با استراحت تخفيف مي  يابد.

- ممکن است به بازو دست چپ و گاها به گردن و فک انتشار يابد.

- با مصرف  قرص هاي زيرزباني نيتروگليسيرين در طي 3الي5دقيقه قطع مي شود.

- معمولا ارتباطي  با وضعيت بدن(خوابيدن يا نشستن) ندارد. در صورتي که درد شديد قفسه سينه همراه  با علائمي نظير تعريق سرد، تهوع و استفراغ باشد و يا به مدت طولاني(بيشتر از 30دقيقه) طول بکشد با توجه به احتمال حمله قلبي مراجعه سريع به اورژانس الزامي است.

  در صورتي که درد آنژيني بصورت متناوب و در حالت استراحت ايجاد مي شود  احتمال بروز حمله هاي قلبي زياد بوده و مراجعه فوري به اورژانس توصيه مي شود.

- دردهاي غيرآنژيني قفسه سينه: در صورتي که درد قفسه سينه ارتباطي با فعاليت نداشته  باشد، با قرص زيرزباني نيتروگليسيرين تغييري نکند و با تنفس و سرفه و يا تغيير وضعيت  تشديد شود در اينصورت احتمال قلبي بودن درد بيمار کم مي باشد و عامل غيرقلبي  نظير اسپاسم عضلاني و مسائل استخواني مطرح مي باشد. درد سوزشي پشت جناغ که بعد  از مصرف غذا ايجاد شده و با خوابيدن و خم شدن تشديد شده و با تغيير مزه دهان بصورت ترش و با مصرف شربت هاي ضداسيدي و يا قرص هايي نظير رانيتيدين کاهش مي  يابد مطرح کننده برگشت محتويات معده به مري(رفلاکس) مي باشد.  درد قفسه سينه که با تنفس تشديد شده و همراه تنگي نفس سرگيجه و... مي باشد  مخصوصا در صورتي که با خوابيدن تشديد مي يابد ممکن است ناشي از علل مهمي از  قبيل آمبولي ريه و يا التهاب پرده هاي قلب بوده و در اين موارد مراجعه به پزشک  متخصص حتما توصيه مي شود.

2-ضعف و خستگي پذيري زودرس:  يکي از علائم شايع در بسياري از بيماري هاي قلبي و غيرقلبي نظير بيماري هاي غددي و  متابوليسمي، ريوي ومسائل رواني مي باشد. نارسايي قلب، براديکاردي(ضربان پايين قلب)  و مشکلات دريچه اي قلب با ضعف و خستگي پذيري زودرس همراه مي باشند. وجود  علائم همراه از قبيل تنگي نفس، سرفه، کندي نبض(ضربان کمتر از 60بار در دقيقه)،  حملات غش(سنکوپ) تعريق سرد و سرگيجه در تشخيص مسائل قلبي کمک کننده  است. معاينه دقيق توسط پزشک و در صورت لزوم الکتروگرام قلبي، اکوکارديوگرافي،  عکس قفسه سينه و آزمايش خون معمولا منجر به تشخيص سريع مسائل قلبي مي شود.

3-تنگي نفس: احساس دشواري در تنفس مي تواند ناشي از علل قلبي ويا غيرقلبي  باشد. در صورتي که تنگي نفس با فعاليت تشديد شده در حالت خوابيده نسبت به  حالت نشسته افزايش يابد و مخصوصا در صورتي که همراه تورم پاها و همراه با  حملات تنگي نفس شبانه باشد، علل قلبي نظير نارسايي قلب و مشکلات دريچه اي  مطرح بوده و با اکوکارديوگرافي براحتي قابل تشخيص است. آسم و بيماري هاي انسدادي ريوي از علل شايع تنگي نفس مي باشند. در اين موارد  سرفه و خلط فراوان و احساس خس خس سينه بصورت شايع ديده مي شود. شرح  حال مصرف طولاني مدت دخانيات با احتمال آمفيزم و برونشيت مزمن همراه است.  تنگي نفس ناگهاني ممکن است ناشي از علل خطرناک از قبيل آمبولي ريه باشد; در  صورتي که فرد به مدت طولاني بي حرکت بوده و يا در بيمارستان بستري بوده باشد  آمبولي ريه مطرح بوده و بايد مورد بررسي قرار گيرند. آريتمي هاي قلبي بصورت  براديکاردي و يا تاکي کاردي هاي حمله اي نيز منجر به تنگي نفس مي شود. که با  گرفتن نبض توسط همراهان بيمار قابل تشخيص مي باشد.  نارسايي کليوي مسائل رواني و بيماري هاي متابوليک نيز مي توانند با تنگي نفس شديد  همراه باشند. گاها در سالمندان و افراد ديابتي حمله قلبي با درد خفيف يا بدون درد بوده و  تنگي نفس ناگهاني تنها علامت مي باشد. بنابراين ارجاع فوري اين بيماران به اورژانس  الزامي است.

4-سرگيجه:  سرگيجه يکي از علائم شايع در افراد جامعه است که مي تواند ناشي از علل قلبي ، عصبي، متابوليک و يا مسائل رواني باشد. احساس سبکي سر، تاري ديد و عدم تعادل  مخصوصا اگر همراه با تعريق سرد باشد مي تواند ناشي از آريتمي قلبي، ضربان پايين  قلب و يا افت فشار خون باشد. در صورتي که فرد هنگام تغيير وضعيت از حالت نشسته  به ايستاده دچار سرگيجه شود افت فشارخون اتواستاتيک ناشي از داروهاي فشارخون،  کم آبي و يا اختلال اتونوم در سالمندان مطرح بوده و با اندازه گيري فشارخون در  حالت خوابيده و ايستاده بررسي مي شود. حملات سرگيجه به صورت کوتاه مدت  مخصوصا در صورت همراهي با تعريق و يا طپش قلب مطرح کننده آريتمي هاي قلبي  مي باشد. در صورتي که سرگيجه بصورت احساس چرخش در محيط و يا حرکت  اطراف مي باشد مخصوصا در صورت همراهي با علائمي نظير تهوع و استفراغ و وزوز  گوش مطرح کننده علل عصبي بوده و مراجعه به متخصص اعصاب توصيه مي شود.  در صورتي که بيمار مبتلا به ديابت که تحت درمان با انسولين و يا قرص هاي پايين  آورنده قندخون مي باشد، دچار سرگيجه، کاهش سطح هوشياري و يا تعريق شود  احتمال کاهش قندخون مطرح بوده و مراجعه به اورژانس توصيه مي شود. در اين  موارد توصيه مي شود تا قبل از رسيدن به اورژانس موادقندي از قبيل عسل و يا قند  مصرف شود.

5-طپش قلب: احساس طپش قلب ممکن است بعلت آريتمي قلبي باشد و يا ناشي از اضطراب و  فعاليت باشد. در صورتي که فرد با فعاليت کم دچار طپش قلب شود مراجعه به پزشک و  معاينه قلبي و در صورت لزوم بررسي هاي قلبي توصيه مي شود. در صورتي که فرد در  حالت استراحت بصورت ناگهاني دچار طپش قلب شده و پس از چند دقيقه طپش قلب  بصورت خودبخود و دفعتا قطع شود احتمالا آريتمي قلبي وجود داشته است. در اين  موارد گرفتن نبض و شمارش ضربان قلب در تشخيص علت طپش قلب بسيار کمک کننده  است. در صورتي که امکان مراجعه فوري به مرکز پزشکي و ثبت الکتروگرام قلب در  هنگام طپش وجود داشته باشد تشخيص آريتمي قلبي بسيار آسان مي شود. ممکن است  فرد گاها دچار احساس ريزي داخل قفسه سينه و يا احساس يک ضربان قوي نمايد. در اين  موارد ممکن است يک ضربان نابجاي قلبي(PVC  ،PAC   ) وجود داشته باشد.

 اين ضربان هاي نابجا براحتي توسط الکتروگرام قلبي(در صورت وجود در هنگام ثبت  نوار) قابل تشخيص مي باشند. حملات طپش قلب در مبتلايان به اختلالات قلبي نظير  نارسايي قلب و يا مشکلات دريچه اي مطرح کننده آريتمي هايي از قبيلAF  ، فلوتر  دهليزي و يا تاکي کاردي بطني بوده و با توجه به عوارض مهم اين آريتمي ها بررسي  دقيق و درمان مناسب الزامي است. گاها فرد در هنگام احساس طپش قلب هيچگونه  آريتمي ندارد(تاييد شده توسط معاينه و يا الکتروگرام) در اين موارد اطمينان بخشي به  بيمار کافي است. در صورتي که در هنگام حملات طپش قلب امکان معاينه و يا ثبت  الکتروگرام قلبي نباشد يکي از روش هاي تشخيص هولتر مونيتورينگ قلب مي باشد; توسط  اين روش امکان ثبت نوار قلب براي 24تا48ساعت وجود داشته و در صورتي که حملات  طپش قلب فراوان باشد(مثلا روزي يک بار) امکان ثبت الکتروگرام در هنگام طپش قلب  وجود دارد.  گاها شک باليني پزشک به آريتمي زياد بوده و در صورت تمايل بيمار به برطرف شدن  آريتمي مطالعه الکتروفيزيولوژي و در صورت القا» آريتمي  adlation  توصيه مي شود.

6-تعريق:  تعريق سرد يکي از علائم شايع حملات قلبي، آريتمي ها، براديکاردي و نارسايي قلب مي  باشد که البته در اغلب موارد همراه ساير علائم ديده مي شود. در صورتي که تعريق سرد  همراه درد آنژيني قفسه سينه باشد احتمال حمله هاي قلبي مطرح است.

در صورتي که  تعريق سرد همراه طپش قلب سرگيجه ضعف و بيحالي باشد، احتمال آريتمي هاي قلبي  مطرح است. در نارسايي شديد قلبي تعريق سرد همراه تنگي نفس و احساس خستگي  ايجاد مي شود. ممکن است تعريق سرد ناشي از کاهش قندخون در افراد ديابتي تحت  درمان باشد که در اين موارد معمولا کاهش سطح هوشياري و گيجي از علائم همراه  باشد. در موارد نادر ممکن است حملات تعريق سرد به تنهايي ناشي از حمله قلبي باشد که  اين مسئله مخصوصا در سالمندان و مبتلايان به ديابت ديده مي شود و لزوم توجه ويژه به اين نشانه در اين افراد راخاطر نشان مي سازد.    



جمعه 3 آبان 1392برچسب:, :: 20:56 ::  نويسنده : معصومه رستمی       


محققان انگلیسی داروی جدیدی را کشف کردند که برای کاهش مرگ سلول مغزی مفید است.
 

به گزارش خبرگزاری فارس، محققان انگلیسی با آزمایش بر روی موش‌ها موفق شدند که داروی جدیدی را برای کاهش سلول مغزی کشف کنند.

نتایج تحقیقات محققان بر روی داروی جدید بر روی موش‌ها پاسخ مثبت داد و نشان داد که این دارو مرگ سلول مغزی را کاهش می‌دهد و برای جلوگیری از ازدیاد بیماری‌های آلزایمر و پارکینسون مفید است.


نتایج تحقیقات محققان، دریچه‌های تازه‌ای برای بهبود بیماری‌های نورولوژی از جمله آلزایمر و پارکینسون گشوده است.

نتایج این تحقیقات نشان داد که داروی جدید از مرگ سلول‌های مغزی جلوگیری می‌کند.